Ga naar inhoud
Vespaforum.be

mijn dierbare GTS half in de prak, ik ben het beu...


les

Aanbevolen berichten

Ja gisteren avond was het zover, na een dik half jaar en 8000km met mijn 125 I.E. gereden te hebben rijd er mij ene de baan af...

Héél stom, een camionet draait voor mij de hoofdbaan af en ik volg, ik zie die tegenligger(vanop de hoofdbaan waar ik vanaf draaide) sneller aankomen dan ik dacht en draai wat gas bij, mee dat ik dat doe zie ik die kerel met zijn camionet alles dichtsmijten !

Ik die niet meer kon remmen gooi mijn stuur om en geef gas bij om hem voorbij te gaan, op dat moment ben ik eigenlijk over een verdijvingsvlak aan het rijden die uitloopt naar een volle lijn dus remmen op dat wit spul zat er niet in.

Mee dat ik langs hem hing gooit hij zijn stuur om om terug te draaien, ook over dat verdrijvingsvlak.

Hij tikt mij aan waardoor ik mijn balans verlies en met één arm en been in de lucht a-la rodeo stijl rij ik door(ik gaf ook nog per ongeluk wat gas bij omdat ik mij met mijn rechterhand moet vastklinken of ik viel er vanaf!).

Ik zie iets verder gras en probeerde de Vespa daar op te krijgen.

Dat was dus gelukt !

Al die jaren rijervaring en tientallen keren dat ik al ondersteboven ben gereden hebben toch geholpen om rustig te blijven en proberen er het beste van te maken.

Resultaat :

-kras op spatbord

-kras en deuk in bil

-zijstrip kapot

-plastic kapje onder bil kapot

er kan nog meer aan zijn maar het was donker, de exacte schade zie ik wel als het licht is.

Op dit ding was ik zo ongelooflijk zuinig, ik wou er geen krasje op hebben laat staan deuk of dergelijke en nu ligt hem in de prak !

Ben het echt kotsmoe, iedere keer als ik ne nieuwe scooter heb ploegen ze me binnen het jaar van de baan en nu is mijn mooie vespa (in mijn ogen) helemaal vernield !! :-((((

Het mooiste vanal is is dat we niet weten wie schuld heeft, hij heeft een verkeerd maneuver gedaan maar ik ook, alleen heb ik dat gedaan omdat ik niet anders kon.

Maandag naar de verzekering en horen wat ze zeggen, die kerel was wel eerlijk en gaf zijn fout toe en zei dat ik maar bij de verzekering moest gaan horen, hij was zelf ook een motorrijder in hart en nieren en was minstens even hard onder de indruk van de kapotte vespa en had er ook zéér veel spijt van dat zoiets was gebeurd.

Zijn camionet had niks btw...

Al bij al is het niet zo erg maar als er carroserie werk bij komt kijken ben ik er zeker van dat ik minimaal 500€ schade heb maar aan de andere kant ben ik het moe altijd mijn scooters binnen het jaar binnen te brengen wegens omver gereden te zijn en zeker deze keer doet het 100X zo hard pijn.

Zo hard gespaard voor de Vespa te kunnen kopen en nu... pfff...

Ik heb al uitgemaakt voor mijn eigen dat ik ermee stop, de Vespa gaat de verkoop in gemaakt of niet gemaakt dat zie ik nog wel maar ik stop met 2 wieler te rijden hoe graag ik het ook doe maar ik ben het gewoon moe, de vespa zo kapot zien heeft me echt hartpijn gedaan :-(

Link naar reactie

Shit man, maar dat is toch het levensverhaal van de gemiddelde motor/scooter rijder.

Ik dacht ook het is gedaan, maar dan begint het toch weer te kriebelen. Belangrijk

is dat ge van die kerel een verklaring hebt/krijgt dat hij in fout was, als hij dat toegaf.

Dan heb je iets meer zekerheid om iets terug te trekken om je Vespa te herstellen.

houd je taai.

Link naar reactie

niet opgeven hé, er zijn er ook die het niet meer kunnen voorvertellen ,gewoon herstellen en alles een beetje laten rusten , het is normaal dat je een beetje de moed laat zakken , het komt wel terug goed .

hopelijk valt alles mee met de verzekering

groetjes raf

Link naar reactie

bedankt mannen, jullie laten mij al meteen wa beter voelen, alleen doet het echt pijn om hem er zo bij te zien staan :-(

bescherm kledij heb ik altijd aan en dat heeft mij wéér eens gered, ik heb één klein schrammeke aan mijn knie en dan is het er nog niet eens 'door' of hoe moet ik het zeggen...

ik ben deze morgen nog gaan zien en hij is idd niet fel beschadigd, alleen wat ik heb opgenoemd hierboven maar dat zal toch nog dik over de 500€ gaan kosten om te repareren, zoiets doet ge ook tegoei op een Vespa !! :-)

maw : ik heb hem idd nog goed kunnen redden, als ik eraan terug denk hoe dat gebeurde en hoe koel ik mij heb kunnen houden om hem ondanks alles op die paar vierkante meter te krijgen hehe :-))

ivm de verklaring, dat was zijn uitleg gisteren, ben benieuwd wat hij morgen gaat zeggen, kan dan al iets héél anders zijn.

als de mensen horen dat hun verzekering omhoog gaat dan kruipen ze al tegen het plafond !

@ chelleke :

hey Marcel ! alles goed ?

jaja we hebben een paar mooie ritten gedaan, ik wou de laatste rit ook nog mee komen maar toen werd het afgelast :-(

mjah wie weet ben ik er volgend jaar gewoon weer bij, ik ben nog aan het twijfelen of ik het nog eens aankan om de wesp 'opeen' te rijden.

mijn andere scooters maakte mij niet zoveel uit maar ik was deze keer zo trots dat ik een wesp kon kopen na al die jaren en dan rij ik hem ondanks dat ik veel voorzichtiger met de wesp reed als met die andere scooters hem uiteindelijk nog opeen :-((

Link naar reactie

Les, deze morgen snel iets geschreven op de WII. Niet zo simpel. Jij bent er nog, de vespa zal wel wat geld kosten, maar dat lost zichzelf wel op. Ik ben al een nieuw kader gaan zoeken in Rotterdam. Geen idee hoe ik de wesp inéén krijg. Maar dat lukt wel.

Gtz Pieter

Link naar reactie

kom net terug van de garage... ...met een dikke smile op mijn gezicht !! :-D

ik heb hem gepoetst met veel hartzeer en toen zag ik het, alles wat op krassen leek kon ik er gewoon afwrijven !

kras op het spatbord vooraan is voor 90% weg, op de bil heb ik 2 ini-mini krasjes die ik weg kan simoniseren net zoals die op het spatbord(hoop ik).

ik moet alleen het plastic kapje onder de rechterbil en het beenschild lijst rechts vervangen.

eventueel kan ik ook nog de koplamp en het voorste spatbord vervangen om alles weg te hebben !

het enigste waar ik mee blijf zitten is een deukje in mijn rechterbil :-((

maar daar ga ik eens mee langs de carrosier, die krijgt dat er misschien zo wel uit want het is een bolle deuk of hoe moet ik dat uitleggen.

Link naar reactie

geld kosten gaat precies meevallen, in het slechtste geval een kleine 200€ ! :-)

en ik ben er ondertussen al een paar keer bijna niet meer geweest met die doodrijders van tegenwoordig en dat was ik beu(samen met de ravage op mijn vespa op het eerste zicht).

ik begin er nu terug zin in te krijgen nu dat het niet zo erg blijkt te zijn, ik wens u veel sterkte en geluk in het zoeken van een nieuw kader, heb je al eens bij de vespa daler zelf gehoord wat zoiets kost?

Link naar reactie

Les, super kader gekocht van AJ. Nu nog zandstralen en spuiten en we zijn weer weg. De Bella gaat nu voor. Ik ben op drie paarden (?) aan het gokken en dat kost pas geld. Blij dat je er weer zin in hebt, want het zat je hoog. Begrijpelijk. Een Bull bar (of hoe schrijf je dat, zou nuttig kunnen zijn), en daarmee bedoel ik geen valbaren, al hadden die ook een beetje kunnen helpen.

Gtz en cya in de lente. Met of zonder bolle bluts. Maakt niet uit.

Pieter

Link naar reactie

kijk voor de zekerheid eens uw oliepeil na en kuis de luchtfilter uit,bij 9 van de 10 gevallen vespa's/piaggio's loopt de olie via de carterontluchting in de luchtfilter.

resultaat-> -te weilig olie,krukas naar de zak

-luchtfilter vol motorolie,motor krijgt te weinig lucht

best nakijken voor zekerheid

Link naar reactie

Eventjes aansluitend op dit topic: Deze zomer ben ik ook eens moeten uitwijken voor een auto die plots voor mij stopte zonder te knipperen. Ik moet zeggen dat ik ook even afgeleid was omdat ik naar rechts keek om hem voorbij te rijden want mijn kameraden reden daar en we moesten wat verderop rechts afslaan. Hoedanook, die stond plots stil voor me toen ik terug voor me kee en ipv er tegen te rijden wou ik uitwijken en kwam ten val. Ongeloofelijk en totaal niet verwacht geen schram aan de vespa, (behalve aan die ronde haak die links wat uitsteekt) en ik wat schaafjes aan mijn knie. Enfin, om hierop aan te sluiten dus heeft de vespa een 10-tal seconden op zijn linkerkant gelegen. Daarna een ganse dag doorgereden en nadien nog een km of 500. Alles ok al heb ik de indruk dat hij wat minder 'sportief' rijdt. Kan dat aan die luchtfilter liggen? thks!

Link naar reactie

Het is niet meteen bij elke val,daarom dat ik ook zeg dat het best nagekeken wordt. als de luchtfilter opendoet merk je meteen of er olie uitloopt,ook aan die doorzichtige kapjes onderaan de luchtfilter kan je het merken.

Uw probleem zou aan de luchtfilter kunnen liggen of misschien eens uw carbu uitkuisen.

Link naar reactie

nee hoor, vóór de val was er een groot onderhoud dus alles is op punt gesteld. Ik vroeg me gewoon af of jouw opmerking ivm carbu kuisen algemeen is of door die val... De doorzichte kapjes zijn helder. Hij reed een pak soepeler na dat onderhoud vergeleken met ervoor en nu heb ik de indruk dat het weer een beetje minder is. Al kan dat ook opnieuw de 'gewoonwording' zijn.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...