Ga naar inhoud
Vespaforum.be

batterij


sindo

Aanbevolen berichten

Ik heb bij het losdraaien van het reservewiel de batterij kortgesloten. Ik vermoed dan ook dat de zekering gesprongen is. Maar nu brandt enkel mijn voorste licht als de motor draait. Geen achter- of remlicht meer geen pinkers. Is dit een normaal, ik dacht dat de batterij enkel diende om de lichten te laten branden als de motor af stond. Ik heb wel eens naar het stroomschema gekeken, maar in zwart/wit is dat onbegonnen werk. Alvast bedankt

Grtz

Sindo

Link naar reactie

Grrrrrr @#!%*#

De zekering was al doorverbonden, en het is niet de batterij want dat heb ik nagemeten.

F**k ik vrees dan ook het ergste, ik kan beginnen zoeken nu.

De Motovepa zal voor een ander jaar zijn want ik heb aan die rotte PX nu meer dan werk genoeg

Link naar reactie

ik vermoed (hoop) dat het de spanningsregelaar is, want ik meet geen massa.

maar kan ik dat nameten, want zo'n spanningsregelaar is niet goekoop en als het dat dan niet is zijn we weer vertrokken.

Grtz

sindo

Link naar reactie

ok het was dus wel de batterij. Het is niet omdat ge spanning meet dat de batterij werkt, heb ik net geleerd (merci Jan Classicscooter). Beste test is gewoon een lamp rechtstreeks op de batterij aansluiten en zien of ze brandt. indien niet dan is de batterij stuk. Ondertussen kabel achterrem vervangen, remschoenen waren nog nieuw?, na 30 jaar is dat geen sinecuur, nu nog wat (ontbrekende) schroefjes vastdraaien en we kunnen voorlopig eindelijk eens gaan toeren.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...