Ga naar inhoud
Vespaforum.be

startproblemen na revisie


cee

Aanbevolen berichten

hallo,

ik krijg m'n pas gereviseerde PK blok (onder v50 frame) moeilijk gestart.

bij de revisie heb ik alles vervangen. keerringen, lagers, koppelingsplaten,...

als pakking heb ik de rode vloeibare pakking van loctite gebruikt.

het probleem is dat hij zeer moeilijk start.

het rare is, de carbu is al meermaals proper gemaakt, alsook de sproeiers, de ontsteking staat juist, en de bougie krijgt benzine..

hij start enkel met choke op en startpiloot. ook het rijden gaat zo goed als alleen met choke op, anders dreigt hij stil te vallen.

iemand suggesties?

groetjes, Cée.

Link naar reactie

oei..

dan ga ik hier op het forum eens rondvragen dat iemand nog een carbu heeft liggen.

het is wel dezelfde als die van m'n pk, maar die rijd nu eindelijk goed, dus daar zal ik maar afblijven zeker ;)

groetjes, Cée.

Link naar reactie

k zou ne nieuwe carbu kopen, je houd die vespa toch bij dus je kunt beter nu ne nieuwe kopen en niet blijven taffelen met die ouwe nest... ge zult het u niet beklagen, k spreek uit ervaring...

grtz

Link naar reactie
Alé, op 2 minuutjes heb je die toch omgewisseld met al de ervaring die je nu hebt.:)

En dan ben je zeker dat het probleem daar ligt.

da's waar, duurt niet lang, maar ik ken dat, de volgende dag rijdt de pk opeens weer niet meer :D

groetjes, Cée.

Link naar reactie

Er kunnen verchillende factoren zijn, vuile sproeier is er een van.

Ik neem aan dat er geen benzine lekt.

Zit de vlotterpin goed in de vlotter?

Is de choke volledig uitgetrokken of veert deze na uittrekken een beetje terug.

Zitten er luchtbellen in uw benzinedarm.

Staat de carbu goed vast?

Welke luchtfilter gebruik je, origineel of ...

Link naar reactie
Er kunnen verchillende factoren zijn, vuile sproeier is er een van.

Ik neem aan dat er geen benzine lekt.

Zit de vlotterpin goed in de vlotter?

Is de choke volledig uitgetrokken of veert deze na uittrekken een beetje terug.

Zitten er luchtbellen in uw benzinedarm.

Staat de carbu goed vast?

Welke luchtfilter gebruik je, origineel of ...

carbu is al meermaals uitgekuist alsook de sproeiers,

vlotterpin leek goed te werken

choke veert niet terug

carbu staat niet los

originele luchtfilter

enfin, ik ga zo dadelijk eens testen met de goedwerkende carbu van m'n pk :)

Link naar reactie

zonet de carbu van de pk eens vervangen, en (althans, het leek zo) met die carbu starte hij beter, ondanks trok hij wel enorm veel valse lucht, maar dat komt 9/10 omdat er een stukje aan de carbu is afgebroken en hij niet vergenoeg op het spruitstuk zat. (bij de pk is dit geen probleem ;) )

nu nog de vraag: een nieuwe carbu kopen, of een 2dehandse..

groetjes, Cée.

Link naar reactie

Vandaag 2 2dehands carburators gekocht van een kennis voor een zéér schappelijk prijsje, (bedankt hiervoor), dus deze eens uitgekuist, en dan maar gemonteerd.

hij trok nergens lucht meer :D, wel nog wat prutsen met de afstelling en ralenti schroef, maar dat is voor morgen.

groetjes, Cée.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...