Ga naar inhoud
Vespaforum.be

FOD Mobiliteit op kruissnelheid


Aanbevolen berichten

Beste vespisti, de werking van FOD Mobiliteit (homologatie voertuigen) is weer zoals een jaar of 2 geleden. Ja hoor, ze zijn weer snel met het verwerken van onze documenten. Ik heb op 19 oktober alle documenten van een duitse px200 door gemaild naar de dienst. Vorige week mail terug gehad dat het dossier op "hold" staat ivm betaling die ik moet ontvangen van hun boekhouding. Vandaag dus de overschrijving van 65€ in de bus gehad en onmiddellijk betaald. Nu afwachten wanneer ik mijn GVA toegestuurd krijg.

Dus op enkele maanden een achterstand van 5 maand weggewerkt. Dit verdient een pluim.

Link naar reactie

Uit de tekst van de FOD Mobiliteit staat duidelijk "uitdovingsbeleid" en dat is duidelijk. Alle nieuwe platen zijn van het Europees model. Wie graag zijn oude plaat behoudt, moet er zuinig op zijn. We een 'nieuwe' Vespa (her-)inschrijft zal met een 'gazet' rondrijden ;)

4. Uitdovend scenario

Wanneer wordt een Europese kentekenplaat afgeleverd?

Onder uitdovend scenario wordt er verstaan dat:

- er een Europese kentekenplaat wordt afgeleverd voor iedere eerste inschrijving;

- er een Europese kentekenplaat wordt afgeleverd voor iedere herinschrijving. In dat geval wordt de oude kentekenplaat door de DIV gerecupereerd op basis van de omslag die bij de nieuwe Europese kentekenplaat wordt gevoegd.

- dat alle kentekenplaten die een vervaldatum dragen, in geval van hun aanvraag tot verlenging, eveneens overgaan naar een kentekenplaat van Europees model.

- alle transacties waarvoor een tussenkomst nodig is van de DIV (bvb. wijziging titularis- of voertuiggegevens op het kentekenbewijs) zullen eveneens aanleiding geven tot overgang naar een kentekenplaat Europees model.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...