Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa ' vreet ' bougi's op


Didier Wesp

Aanbevolen berichten

sinds een korte tijd verbruikt mijn primavera nogal veel bougi's, nu blijft het daar niet bij en stotterd zelfs, valt stil en is moeilijk aan te krijgen, tenzei een andere bougi gemonteerd wordt.

het gaat om ene getunde motor, heeft altijd goed en snel gelopen, nooit problemen gehad, tot voor kort ik de weg op ging en het begon te regenen, dus het leek alsof hij water had binnen gehad ( dit zou kunnen omdat er een kelk opzit die zeer veel doorlaat en weinig filterd, een bewuste keuze)

blijkbaar was het toch geen water dan, of toch? geen idee, nieuwe bougi gestoken en even geduuwd en ondertussen hem aan de gang gehouden en na een klein half uurtje leek het opgelost, tot opeens weer stil viel, neiuwe bougi en verder, maar 2km verder weer bougi stuk, liep waar 500meter, dan weer stil, weer 2km en weer stil, en neit meer aan de gang, neiuwe bougi (alweer!!) en hij ging terug... tot ik opeens weer stil viel en geen bougis meer had, heel wat gelopen, geduuwd en met veel gepruttel thuis geraakt, heel raar want nooit problemen gehad, en startte ook altijd van de eerste keer...

het leek ook zo dat als men vrindin achterop gign zitten, en ik zette hem in 1ste en vertrok, da hij dna stilviel, ze ging eraf en ik reed alleen en hij ging, ze ging zitten en weer puf stil... toeval? geen idee..

dan maar een weekje stilgezet (geen tijd meer etc, )

opnieuw gestart maar zelfde problemen...

ik heb al nagekeken of er nergens kortsluiting is, dat als hij door de veering zakt dat er stroom over slaat, toch niet op 1ste zicht...

iemand zoiets ooit aan de hand gehad?

idee?

grtz didier

Link naar reactie
het leek ook zo dat als men vrindin achterop gign zitten, en ik zette hem in 1ste en vertrok, da hij dna stilviel, ze ging eraf en ik reed alleen en hij ging, ze ging zitten en weer puf stil... toeval? geen idee..

ik heb hetzelfde voorgehad in ralenti als ik er ging opzitten.

bij mij was toen het probleem dat de ontsteking niet juist stond en (kapot) was, de draden lagen open.

dus draden vervangen en toen werkte alles weer.

groetjes, Cée.

Link naar reactie

@nero;

bougis die 10 a 15 km mee gana zijn nat, en nogal naar de donkere kant van kleur,

bougis die al na 2 km stuk gaan zijn dan nog lijkt nieuw , enkel nat,

ik heb al gedacht aan te veel benzine misschien, maar lijkt me straf omdat hij hiervoor wel altijd perfect gereden heeft...

@cee;

ontsteking dacht ik ook aan..

ik heb zojuist voor de zekerheid dat het niet aan de lucht/benzine toevoer lag, de carbu gezuiverd en sproeiers uitgeblazen, nu daar zag het wrsnlk nei ana liggen omdat de bougis nat waren maar dna is dat al met zekerheid uit te sluiten, korte testrit gedaan=> nogsteeds zelfde probleem.

dus heb ik nu het vliegwiel erafgehaald, platinnes nagekeken en zagen nog redleijk goed uit, weg ermee, condensator ook weg gegooid en er nieuwe platinnes en condensator op gezet, helaas nog niet de draad kunnen solderen want mijn broer heeft men soldeerbout weer eens gejat, t zal iets voor morgen zijn dan, ben eens benieuwd!

ik kan misschien ook beter even de stroom afkoppelen die naar het frame gaat, misschien toch daar ergens kortsluiting, soit morge is nog ne dag.

grtz

Didier

Link naar reactie

heb jij een harde bougiekap, kijk eens als je er met 2 opzit dat de kap niet tegen het frame komt,heb dat ook eens voor gehad en ook toen gingen de bougie's aan de lopende band stuk,zeker als je in een putje rijd.

Link naar reactie

probleem gevonden,

daarstraks nieuwe platinnes gezet, en nieuwe condensator aangezien dat toch niet veel kost kon ik dat wel proberen, resultaat, zelfde en probleem niet opgelost...

dus maar verder gedacht ana wat nog niet vervangen was, de spoel dus of de buitenbobijn, het leek me eerder de buitenbobijn en jawel, andere buitenbobijn en hij gaat gelijk een speer!!!

bedankt voor de interesse en tips..

grtz Didier

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...