DAXX Geplaatst: 17 oktober 2010 Delen Geplaatst: 17 oktober 2010 Feit is wel dat uw brandstofpomp ten alle tijde smering moet krijgen,vandaar dat je best tot een halve tank rijdt en dan bijtanken,klinkt stom,maar ook een beetje logisch. Alsook dat er een verschil zit ivm de brandstofpomp tussen een 250 en nen 300 meerbepaald de retourleiding. CHEERS Link naar reactie
dommel Geplaatst: 17 oktober 2010 Delen Geplaatst: 17 oktober 2010 Klopt NERO ... als de tank bijna leeg was (dus nog ongeveer 1,5 l te gaan), dan had ik dat probleem ! Toegegeven, niet haperen noch stotteren ... gewoon stilvallen en gedaan !! Link naar reactie
zandman Geplaatst: 17 oktober 2010 Delen Geplaatst: 17 oktober 2010 Ah daarom gaat da oranje lampke van de naft branden als de naftbak nog half vol is van mijne gts. Vespa dekt zich dan toch in tegen dit probleem... Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 17 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2010 bij mij gaat hij branden als ik op 2 strepen zit (van de 15 ofzo?) Ik tank meestal bij 1 streepje (met de onwetendheid dat dit dus erg slecht is ! harde les geweest. Link naar reactie
dommel Geplaatst: 18 oktober 2010 Delen Geplaatst: 18 oktober 2010 @ Zandman : da's volgens mij een foute conclusie ! Ik rijd ca. 180 km alvorens 't lampke aan gaat en kan nog meer dan 100 km doen dan (met de GTS 125 i.e.) ... Da's mijn part niet een kwestie van indekken, want nu de pomp vervangen is, doe ik gerust meer dan 300 km (dus quasi leeg) zonder problemen !! Vrijdag nog 8.6 l getankt (met een tank waar 9.2 l zou ingaan volgens 't boekske)! Maar dit was OFF - TOPIC ! Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Gisteren even gekeken om mijn benzine pomp er vast uit te halen (heb de nieuwe nog niet),maar dat valt nog niet mee ! Heeft er iemand een linkje van een "how to do"? volgens mij moet het te doen zijn om mijn benzinetank/reservoir genoeg naar beneden te krijgen om mijn pomp te verwijderen. Link naar reactie
ePit Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Uit de workshop manual: 1. Before fixing any part of the injection system, check to see if there are any registered faults. Do not disconnect the battery before checking for faults. 2. The fuel feed system is pressurised at 250 kPa (2.5 BAR). Before disconnecting the fast-release fitting of the power supply pipe, check that there are no naked flames. Do not smoke. Act with caution to prevent spraying in the eyes. 3. When fixing electric components, operate with the battery connected only when actually required. 4. When functional checks are performed, check that the battery voltage is over 12V. 5. Before trying to start the vehicle, check to make sure there is at least two litres of fuel in the tank. Failure to respect this norm will damage the fuel pump. 6. If the vehicle is expected to remain unused for a long time, refill the tank up to a little over half the level. This will ensure the pump will be covered by fuel. Link naar reactie
elslam Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Vorige week benzinepomp laten vervangen onder garantie.Technieker vertelde mij dat hij eerst de vering losmaakt,dan motor laten zakken, en dan kan de tank eruit. Succes Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 thanks mensen voor jullie uitleg. @Elslam hangt hij de scooter op dan? want ik heb van de week de vering losgemaakt en het lijkt ofdat het blok niet verder kan zakken (het tegen gehouden word.)heb zelfs onder de bok een krik gezet maar dan word het wel erg instabiel Link naar reactie
elslam Geplaatst: 26 oktober 2010 Delen Geplaatst: 26 oktober 2010 Scooter wordt op de "brug" gezet. Link naar reactie
ePit Geplaatst: 27 oktober 2010 Delen Geplaatst: 27 oktober 2010 Beste Vespisten ik vind regel 5. uit de manual toch wel zorgwekkend: "Before trying to start the vehicle, check to make sure there is at least two litres of fuel in the tank. Failure to respect this norm will damage the fuel pump." Er is dus een heel goede reden dat het lampje van te weinig benzine bij de moderne verpa's zo snel gaat branden. Vanaf 50% komt de pomp gedeeltelijk boven de vloeistof en bij slechts 2 liter draait de pomp gewoonweg droog. Dus heb je geen 9 liter maar slechts 7 liter om mee te rijden --> = alle 200 km tanken of je riskeert je benzinepomp. Je tank helemaal leeg rijden is ook voor een carburator-motor niet goed omdat onderaan eventuele vuiligheid of droesem zit. Ik besef deze consequentie nu pas... Dus tank maar een keertje vaker als je benzinepomp je lief is. Link naar reactie
Sylvester Geplaatst: 27 oktober 2010 Delen Geplaatst: 27 oktober 2010 @Patweb en elslam: scooter op de brug,helmbak eruit,plastik kappen achteraan(zijkant en rond tankdop) losmake,2 autokrikken onder uw kader om beetje stabiel te houden(die dingen die je meestal bij uw reservewiel in de auto vind),vering bovenaan lossen en blok losmaken aan het subframe,alle leidingen en kabels losmaken,achterlicht eruit,uitlaat erafhalen,bouten met kopje van 8 losmaken(van de nafttank),voorzichtig opkrikken,bij voorkeur je voorwiel vastmaken aan de brug zelf,blok lichtjes achteruitschuiven(op vaste pikkel laten staan) en kader nog een beetje opkrikken tot je naftbak ver genoeg kan laten zakken om eronderuit te halen. dit was in het kort mijn werkwijze Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2010 Thanks, Ik heb de pomp besteld en ga als ik de pomp op tijd heb van het weekend aan de slag !!! Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2010 @Patweb en elslam:scooter op de brug,helmbak eruit,plastik kappen achteraan(zijkant en rond tankdop) losmake,2 autokrikken onder uw kader om beetje stabiel te houden(die dingen die je meestal bij uw reservewiel in de auto vind),vering bovenaan lossen en blok losmaken aan het subframe,alle leidingen en kabels losmaken,achterlicht eruit,uitlaat erafhalen,bouten met kopje van 8 losmaken(van de nafttank),voorzichtig opkrikken,bij voorkeur je voorwiel vastmaken aan de brug zelf,blok lichtjes achteruitschuiven(op vaste pikkel laten staan) en kader nog een beetje opkrikken tot je naftbak ver genoeg kan laten zakken om eronderuit te halen. dit was in het kort mijn werkwijze Thanks dit klopt helemaal ! Ik zal binnenkort een uitleg met foto's maken voor diegene die het ook zelf willen doen. Wat een ellende om de tank eruit te krijgen zeg !!! Erin ging een stuk makkelijker,hij staat weer in elkaar alleen wil die niet starten ! Moet ik nog iets resetten of ????? Of heb ik de slangen verwisseld? volgens mij zitten ze goed dus dat moet geen probleem zijn. Ik hoor graag van jullie ! Link naar reactie
Sylvester Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 alle kabels aangesloten? darmen op de juiste aansluiting gezet? fiche van pomp ook aangesloten? Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2010 ja alles gecheckt,nu accu leeggestart. Zit net te denken zie nog maar 2 streepjes brandstof op mijn display en ik heb ook mijn slangen afgeknepen gehad met een griptang. Misschien heb ik ze dichtgeknepen?? nu accu opladen en van de week maar weer aan de slag Link naar reactie
Sylvester Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 ben je volledig zeker dat de darmen juist zijn aangesloten op de benzinepomp? en alle kabels nog eens nagezien? en hoor je de pomp nu wel zoemen als je het contact aanzet? al 10 tallen gedaan en nooit een probleem gehad Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 9 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2010 Accu opgeladen en erin gezet en... startte niet Dacht mijn bougie zal wel nat zijn dus wilde hem losdraaien,had ik mijn bougiekapje in mijn handen ! Deze weer erop gezet en hij startte direct hihi dus het was een kleinigheidje !! Link naar reactie
Sylvester Geplaatst: 9 november 2010 Delen Geplaatst: 9 november 2010 voila,is altijd wel een prulleke zelfs als je het alle dagen doet kan je af en toe iets klein vergeten hoor Link naar reactie
erikm Geplaatst: 9 november 2010 Delen Geplaatst: 9 november 2010 Jou gts loopt toch niet altijd tegen de begrenser aan..?? Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 10 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2010 Nou ik probeer het te voorkomen maar wel regelmatig hoor met inhalen op de snelweg ofzo hoezo? Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 15 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2010 Zo nu de GTS staat weer helemaal in elkaar,kooelvloeistof bijgevuld en hij reed super. Ben direct naar het tankstation gereden om de tank te vullen. Toen ik klaar was droop de benzine uit de dop van de benzinepomp had de ring goed aangedraaid. De benzine loopt er nu nog steeds uit (met een emmer eronder) Wat zou dit kunnen zijn? 1 de rubberen ring zit niet goed? 2 de gekleurde ringetjes (zie foto) zitten in verkeerde volgorde in de pomp bij de in en uitgang? (witte plug haal je er uit en daar gaat je in of uitgang slang op van je benzine slang) www.patweb.nl/fotos/scooter/pomp.jpg 3 iets anders? Ik weet niet ofdat het een probleem is als de ringetjes evt in verkeerde volgorde zitten? Ik hoor graag van jullie Link naar reactie
Sylvester Geplaatst: 15 november 2010 Delen Geplaatst: 15 november 2010 je hebt de dichting toch ook mee vervangen? of op zijn minst de oude dichting opnieuw gebruikt? is het enige dat kan lekken Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 15 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2010 ja oude hergebruikt leek me niks mee te zijn. Link naar reactie
Patweb Geplaatst: 15 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2010 ja oude hergebruikt leek me niks mee te zijn. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.