Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS 250 : Kapotte brandstofpomp


Patweb

Aanbevolen berichten

Goede morgen allemaal,

Ik had vanmorgen een probleem !

Mijn Vespa haperde flink toen ik de snelweg op wilde rijden.

Ik had net getankt maar het is niet meer gestopt tijdens het rijden.

Hij sloeg van de week al af met het starten,verder geen last van gehad.

Vandaag in de middag pauze even de bougie verwijderd,was droog.

Vanmiddag had ik het weer,na ongeveer een kwartiertje rijden begon het gestotter en gehaper.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Misschien te ver doorgereden met een lege tank ofzo?

Ik hoor graag van jullie.

Gr.,Pat

Link naar reactie

Tankdop eraf en dan weer erop...heb ik eens met mijn 125S gehad. Kwam moeilijk op gang, daarna was ze weer goed.

Weet niet of dit hetzelfde probleem is natuurlijk

Link naar reactie
Goede morgen allemaal,

Ik had vanmorgen een probleem !

Mijn Vespa haperde flink toen ik de snelweg op wilde rijden.

Ik had net getankt maar het is niet meer gestopt tijdens het rijden.

Hij sloeg van de week al af met het starten,verder geen last van gehad.

Vandaag in de middag pauze even de bougie verwijderd,was droog.

Vanmiddag had ik het weer,na ongeveer een kwartiertje rijden begon het gestotter en gehaper.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Misschien te ver doorgereden met een lege tank ofzo?

Ik hoor graag van jullie.

Gr.,Pat

Het afslaan was dat voor het tanken of er na?

Kan misschien interessant zijn.

Link naar reactie

Uh nee tankdop eraf en erop helpt niet.

Na flink gezocht te hebben op google denk ik dat het mijn benzine pomp is ! :(

Tanken was daarvoor, heb hem misschien te leeg gereden ?

Gisteravond liep hij als een zonnetje toen ik weer weg wilde rijden was het één en al gehaper en gestotter :(

Vanavond weer eens kijken naar mijn zekeringen al weet ik die bij het motorblok nog niet te vinden.

Link naar reactie

Een GTS 250ie injecteert zijn benzine onder hoge druk in de motor. Als je je benzinetank volledig leeg hebt gereden is misschien je benzinepomp droog gelopen en dat doet hem zeker geen goed. Laat de injectiedruk van je pomp eens nameten. Ik vermoed dat er een nieuwe pomp in zal moeten. Is je Vespa nog geen 2 jaar oud dan valt dit nog onder garantie

Link naar reactie
ok thanks maar hoe kan ik hem testen? of laten testen?

Ik hoor nog wel het geluid van mijn benzine pomp dat hij aangaat zodra ik de sleutel omdraai.

Weet niet of het mogelijk is bij een Vespa maar...

Injector verwijderen uit cilinder leiding terug aansluiten en starten.

OPPASSEN VOOR DE OGEN.

Kijk of de brandstof al dan niet onder druk de injector verlaat.(verstuiving)

Als de leiding te kort is misschien proberen met andere leiding te maken die past om de test te doen.

Link naar reactie

ik zou sowiso eens een nieuwe bougie proberen, als een bougie kapot is zie je dat niet altijd met het blote oog.

ik heb dit ook onlangs gehad met mijn 125 I.E., stotteren, inhouden, stilvallen op stationai enz.

gewoon een nieuwe bougie erin en probleem opgesopt.

ook kan het wel eens helpen om de computer te resetten.

Link naar reactie

hij slaat af en toe af met starten met gas bij is er niks aan de hand.

als hij koud is rijd hij als een zonnetje ook stationair super alleen zodra hij warm is met gas geven hapert hij,denk eerlijk gezegd niet dat het aan de bougie ligt.

computer ressetten ga ik morgen doen

Gewoon accu polen loshalen?

Link naar reactie

Euhmmm,'kben sinds kort overgestapt van 2takt vespa naar nen GTS 300 en 'kheb even de motor bekeken,volgens mij wordt de benzine niet onder "hoge" druk ingespoten (t'is gene diesel hé) en wordt den druk geleverd door de benzine-pomp zelf en die zogenaamde injectie is volledig elektronisch gestuurd,niks mechanisch en voor zover ik hebben kunnen zien(zonder nen manual te consulteren)wordt de luchtaanvoer via die zogenaamde "pomp" geregeld.

Ik kan er hier natuurlijk volledig naast zitten daar ik mijn eerste sleutelmoment nog moet meemaken,maar als je alle tubes en elektrische kabelbomen volgt geraak je toch al een heel eind.

CHEERS

Link naar reactie

Heel goed Daxx,

Ik ben ook overgestapt en het bevalt prima !

Mocht je een sleutel moment krijgen...

http://www.easyparts.nl/choosedrawings/18/2119/-/0-968-1-m425-m2114-m2117-s2119/Originele_Onderdelen_Vespa_GTS_250_2006_ABS.html

Hier vind je de exploded views van de GTS,altijd handig !!

Vandaag aan het speuren en scheuren geweest.

accu polen los gehad, de zekeringen gecheckt en tankdop los gehad.

maar zodra hij op temperatuur is begint het gestotter en gehaper.

Ben bang dat het echt mijn pomp is.

Gr.,

Pat

Link naar reactie

Is volgens mij niet moeilijk te testen zenne uw pomp.

Verstuiver losmaken van inlaatcollector en starten.

Of leiding aan pomp losmaken, zien of er naft uit komt (bij starten).

Als het echt druk probleem is zal het enkel waar te nemen zijn aan de inspuitneus of uitgang pomp.

of je ziet niks, druk te laag op verstuiver te verlaten

of neus druppeld

of spuit in (goed)

greetz

Link naar reactie

Helaas de GTS is uit 2006 , geen garantie voor mij en gewoon bij Easyparts een nieuwe á 200,- aanschaffen ben ik bang.

Zal de tip van de verstuiver eens uitvoeren,maar dan moet hij wel warm gedraaid zijn want als hij "koud"is is er niks aan de hand.

Link naar reactie
Helaas de GTS is uit 2006 , geen garantie voor mij en gewoon bij Easyparts een nieuwe á 200,- aanschaffen ben ik bang.

Zal de tip van de verstuiver eens uitvoeren,maar dan moet hij wel warm gedraaid zijn want als hij "koud"is is er niks aan de hand.

Ah koud niet? Die heb ik gemist.

Denk niet dat het een brandstofprobleem zal zijn dan.

Koud staan of warm staan heeft weinig of geen invloed op inspuitdruk bij 4-takt denk ik.

Link naar reactie

Die benzinepompen geven idd het meeste problemen als de motor warm is.

Laat anders gewoon diagnose stellen bij dealer (die kunnen hem snel uitlezen met navigator) en herstel hem zelf? Het is beter dan gokken op een probleem want in het slechtste geval geef je teveel uit als je op het verkeerde gokt..

benzinepomp is ook een hoop werk om te vervangen

Link naar reactie

ik heb met m'n benzinepomp ook problemen gehad ..; gelukkig vervangen onder garantie !

Duidelijk weerkerend fenomeen was dat wanneer de problemen opdoken, ik ongeveer 7 liter kon tanken ... Volgens dealer is dat het punt waar de pomp gedeeltelijk boven het vloeistofpeil kwam te staan en daardoor onvoldoende koeling kreeg (en dus kon warmlopen) ..

Misschien heb je hier iets aan?

Link naar reactie

Ik zal volgende week eens langs een dealer gaan inderdaad voor wat info.

@Dommel;Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat hij niet te vol mag zitten (maar er zit toch een overloop op?)

want als je 7 liter kan tanken (doe ik ook steeds) is je tank toch te leeg geweest en is hij zo te warm geworden?

@Picard;Ik rij elke dag 20km heen en 20 km retour over de snelweg 130km p/u dus dat heeft ook niet geholpen.

Link naar reactie

Ik lees net op engelse forums over het brandstofpomp probleem heb ik precies hetzelfde,maar ik heb nog wel het brom geluid als ik de sleutel omdraai,iemand op een ander forum zegt er bijna zeker van te zijn dat het mijn pomp NIET is,... .zucht !

Volgend weekend maar snel bij de dealer langs !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...