Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS 250 : Kapotte brandstofpomp


Patweb

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag weer eens verder gegaan met de Vespa het heeft even stilgelegen ivm de geboorte van mijn zoon.

Maar vandaag ben ik op onderzoek gegaan,voordat ik heel de tank er weer onderuit zou halen wilde ik eerst kijken of dat het de pakking zou zijn dus dop eraf gedraaid en er weer op gedraaid motor laten lopen en hij lekte niet,daarna schuin gehouden en lekte ook niet,stukje rijden en nog steeds niet.

Daarna gaan tanken en het stroomde eruit !

Nu goed kunnen zien waar hij lekt. hij lekt bij de benzine invoer of uitvoer.

Slang nr 1 (http://www.easyparts.nl/showdrawing/2119/40484/-/0-968-1-m425-m2114-m2117-s2119-d40484/Brandstoftoevoer.html)

nu mis ik beide kroontjes van de pomp (om de benzine slang te verwijderen en heb ik met het vervangen van de pomp de rubbertjes van de invoer en uitvoer misschien niet in de juiste volgorde gezet.

Dus voordat ik hem compleet gaat demonteren wil ik eerst een oude(defecte)pomp op de kop tikken zodat ik deze als voorbeeld kan gebruiken en de "kroontjes over kan zetten".

Mocht er hier iemand zijn die nog een defecte pomp heeft liggen zou je dan contact met me opwillen nemen aub?

Dan kan ik weer aan de slag.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 jaar later...

Eergisteren had ik het volgende voor : Gts 300 2012.

880 km gereden zonder probleem. Even een autoweg op, ik rijd een tijdje 85-90 en merk een naderende bus. Ik versnel een heel klein beetje om sneller de afrit te halen. Plots valt mijn motor uit. Volledig uit. Een seconde of 2. Dan een kort gesputter en dan was alles terug normaal. Benzinetank was vol en ik was al 40 km aan het rijden. Temperatuur ok, geen lampjes die branden of zo. Gewoon doorgereden. Gisteren nog een 100 km prima gereden. Morgen ga ik die binnen doen om te smeren. 1000 km .

Benzinepomp ?

Link naar reactie

Had 2 weken ongeveer hetzelfde aan de hand: nadien ongeveer 600 km geen enkel probleem meer.

Tot vandaag: ineens wilde hij niet meer herstarten na een korte stop aan de geldautomaat.

Slot eraan, naar huis gelift. Uurtje of 2 later terug naar ginder: startte toen zonder probleem.

Ik heb al contact gehad met de originele dealer: pomp wordt gratis vervangen.

Wel grappig: mijn officiƫle garantie verliep op 29/07. Wanneer sputterde hij voor het eerst tegen! 30/07! :-)

Link naar reactie

Mijn GTS 300 super is van 2009 en 1,5 jaar geleden is de brandstofpomp vervangen.

We zijn vandaag een toerke gaan maken en bij de eerste stop was het weer prijs.(contact op en geen gezoem,45min wachten,gezoem en hij reed weer)

Ik ga volgende week naar de dealer voor een 2 de pomp.

Het is toch niet te geloven dat vespa er na zoveel jaar nog steeds niet een blijvend werkende pomp kan maken

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...