Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Spruitstuk


cee

Aanbevolen berichten

hallo,

ik probeer momenteel een Pk blokje in een V50 frame te hangen, enkel komt het spruitstuk van de pk niet recht in het gat van het V50 frame. Het pk blok heeft 3 gaten aan het spruitstuk aan het blok, en een V50 blok heeft er maar 2 daar.

nu had ik 2 opties in gedachte om dit spruitstuk mooi in het midden te laten komen, zonder in het frame te moeten gaan vijlen of slijpen.

Optie 1: ik koop een V50 spruitstuk, en las het plaatje met 3 gaten van een pk spruitstuk hierop.

optie 2: ik maak een alu of ijzeren plaatje, dat tussen het blok en het pk spruitstuk past, waardoor het ook mooi in het midden komt.

nu, bij dit laatste had ik een vraagje.

hierbij al eerst de foto om het wat duidelijker te maken.

1285181942ndscn2692c.jpg

- kan ik gewoon een plaatje maken uit alu of kan ik dit best uit ijzer doen?

- krijgt de motor wel genoeg benzine als ik zo'n plaatje maak of niet?

bedankt & groetjes, Cée.

Link naar reactie

Wat de beste manier is om dit aan te ^passen weet ik niet, maar de buis verhitten en bijplooien is misschien een optie?

Zorg er in ieder geval voor dat je carbu mooi recht komt te hangen, anders krijg je waarschijnlijk problemen met de benzinetoevoer.

Groetjes, nero.

ps: het frame ziet er niet slecht uit om te zijn gespoten met de spuitbus.

Link naar reactie

@ Nero: bedankt voor je reactie :)

ik ga morgen de carbu er zo eens opsteken en kijken of hij dan rechthangt.

als dat niet het geval is, kan ik het bijplooien eens proberen ;)

ps: ik zal zo dadelijk enkele foto's van het frame posten in m'n topic ;)

Link naar reactie

Volgens mij is de manier dat PK spruitstuk 2,5cm naar links te buigen (las ik ergens), maar zo op jou foto te zien moet ie ook wat naar beneden...

Een schuin blokje zou ik niet aan beginnen; dat krijg je bijna niet zo netjes dat het luchtdicht wordt, vrees ik.

Link naar reactie

@ Mr160, Bedankt ;)

en zou het ook niet lukken, moest ik tussen het frame en het blokje vloeibare pakking doen en tussen het blokje en het spruitstuk ook? maarja, dan zijn we aan het prutsen hé ;)

groetjes, Cée

Link naar reactie

Vandaag eens geprobeerd om het bijteplooien dmv heetstoken, maar weinig beweging in te krijgen. vermits ik toch een 16.16 carbu ga nemen, ga ik gewoon een 16.16 V50 spruitstuk kopen, en het omlassen.

bedankt voor jullie raad ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...