Tijs Geplaatst: 18 september 2010 Delen Geplaatst: 18 september 2010 Sinds vandaag ben ik trotse eigenaar van een Lambretta Li Special 125! Er is wel wat werk aan om hem volledig op punt te krijgen. Hij start niet, dat is punt 1. Mijn bedoeling is om ongeveer (mbv jullie) in te schatten of hij al dan niet gereviseerd moet worden. Er zit een nieuwe bougie(b7es) op, carbu volledig gekuist en hij geeft een vonk, naftbak is leeggemaakt en vv propere naft, hin heeft ook nog goede compressie. Als ik hem in gang loop wil hij af en toe aanslaan maar nooit voldoende om werkelijk te blijven draaien. Iemand tips van wat ik eens moet nakijken? Alvast bedankt! Mvg Tijs Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 september 2010 Delen Geplaatst: 18 september 2010 Foto's! Misschien het ontstekingstijdstip eens controleren? Groetjes, nero. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 18 september 2010 Delen Geplaatst: 18 september 2010 ah Tijs ook ne LIS 125, proficiat ! in welke staat is het frame, ben benieuwd :-) idd zoals Nero zegt, ontstekingstijdstip, contactpunten controleren suc6, Jeroen Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 18 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2010 Hij is eigenlijk in onwaarschijnlijk goede staat. Frame en plaatwerk is volledig hard, zelfs weinig roest! Is nog originele lak, hier en daar in dezelfde kleur bijgeschilderd. De vorige eigenaar vondt het oom nodig om matrode accenten toe te voegen, chanceke dat da mijn favoriete kleur is, zie m'n px Morgen, alst zonneke schijnt, trek en post ik foto's. @nero, ik weet hoe de ontsteking te controleren, maar hoe pas ik deze aan? Mvg Tijs Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 september 2010 Delen Geplaatst: 18 september 2010 Eigenlijk geen flauw idee, maar als het hetzelfde systeem als bij een vespa, de grondplaat naar links of rechts draaien. Groetjes, nero. Link naar reactie
Inspector Hammond Geplaatst: 19 september 2010 Delen Geplaatst: 19 september 2010 Steek es een 8 bougie ... Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 19 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2010 Hier enkele foto's: http://s892.photobucket.com/albums/ac122/Tijsvdw/LIS%20125/ Lambretta knutseltijd is aangebroken aangezien den andere ne warmloper heeft gehad.. Mvg Tijs Link naar reactie
Inspector Hammond Geplaatst: 19 september 2010 Delen Geplaatst: 19 september 2010 Nice !!! Link naar reactie
bardi Geplaatst: 19 september 2010 Delen Geplaatst: 19 september 2010 Nice one!! Nu nog een klein windschermke om de uitgestippelde route en een nief brilleke achter te leggen... Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 20 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2010 Haha, goeike! Ik wacht tot er ne gps uit de lucht komt vallen.. Mvg Tijs Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 20 september 2010 Delen Geplaatst: 20 september 2010 Welcome to the Special club mate!! Link naar reactie
EriX Geplaatst: 20 september 2010 Delen Geplaatst: 20 september 2010 Nice Lambretta! www.lambretta-club-belgium.be Link naar reactie
Joene Geplaatst: 20 september 2010 Delen Geplaatst: 20 september 2010 mooie strakke LIS (persoonlijk vind ik de rode accenten aan spatbord, pannels en stuur wat jammer) veel plezier ermee Link naar reactie
EriX Geplaatst: 20 september 2010 Delen Geplaatst: 20 september 2010 Ik vind die rode accenten net de max, net iets anders... :-) http://www.lambrettaforum.eu Link naar reactie
kurt007 Geplaatst: 20 september 2010 Delen Geplaatst: 20 september 2010 sjieke Lambretta en coole 2-tone. Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 20 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2010 Dit weekend heb ik me in Wieze lid gemaakt van LCB, bij Marc geloof ik, persoon met faro basso op raduno classico. Tja die rode accenten, ik had ze ook liever niet gehad al heeft het wel iets sportiefs, zegt de buurvrouw.. De pannels vindt ik er wel wat te veel aan.. Eerst ga ik de motor draaiend proberen te krijgen en dan is zien wat ik eruit kan krijgen qua prestaties. Ik heb alvast een Casa Lambretta Parmakit met licht vliegwiel. Moest er iemand evt wat tips hebben ivm setup, laat maar horen. Ik opteer liefst om de rest ook casa lambretta te nemen. Mvg Tijs Link naar reactie
EriX Geplaatst: 20 september 2010 Delen Geplaatst: 20 september 2010 Dit weekend heb ik me in Wieze lid gemaakt van LCBIk opteer liefst om de rest ook casa lambretta te nemen. Goed zo dat je ineens lid bent geworden van LCB! :-) Goede keuze om casa lambretta onderdelen te nemen, iets duurder maar wel betrouwbaar. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 20 september 2010 Delen Geplaatst: 20 september 2010 Mugello, super cilinder en betrouwbaar ! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 20 september 2010 Delen Geplaatst: 20 september 2010 Moest er iemand evt wat tips hebben ivm setup, laat maar horen. Mugello 186, Del'Orto PHBH 26mm en AF Clubman 42mm uitlaat => betrouwbare setting voor (snelle) touring Link naar reactie
Inspector Hammond Geplaatst: 20 september 2010 Delen Geplaatst: 20 september 2010 Mugello 186, Del'Orto PHBH 28mm en Clubman 42mm uitlaat ... ondertussen meer dan 3000km mee gereden en SUPER TEVREDEN !!! wwww.lambrettafinder.com heeft deze zondag opendeurdag !!! Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 23 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2010 Ben op de hoogte van de opendeurdag, al ziet de Sam mij precies ni graag meer komen.. Tja, kga zoveel mogelijk zelf doen. Mvg Tijs Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 23 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2010 Na een drukke periode heb ik terug wat tijd gevonden om aan m'n Lambretta te werken. Momenteel ben ik bezig met het plaatsen van de elektronische ontsteking met licht vliegwiel. Is het normaal dat er kabels die naar dat ronde verzamelplaatje gaan niet vervangen worden? De kabels van het nieuwe vliegwiel gaan rechtstreeks naar (volgens mij) de cdi. Volgende vraag, bij een lichter vliegwiel hoort een andere krukas, maar welke? Aangezien mijn vriendin ook met de Lambretta gaat rijden zou ik graag de standaard 125 willen behouden. Is dit te doen of ga ik de 125 forceren? Mvg Tijs Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Is je electronische ontsteking voor een GP krukas of voor een LI- krukas? Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 24 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Li Aangezien de kit voor Li bestemd is. Mvg Tijs Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 In principe is het zo, monteer bij vervanging altijd een DL/GP krukas omdat deze veel steviger is, maar ook dikker waardoor de electronische ontsteking voor een LI krukas niet gaat passen op een DL/GP krukas. Dus volgens mij heb je geen andere keuze dan een LI krukas te gebruiken of je moest ook je electronische onsteking te vervangen door een GP/DL exemplaar. LI: http://www.scooter-center.com/scoweb/pages/productdetail.grid?product=288621642760240&target=productdetail&category1=C%3AC_L%3AC_L_3LIS125&category2=CAT%3ACAT_KURBELWELLE GP/DL: http://www.scooter-center.com/scoweb/pages/productdetail.grid?product=288621642748528&target=productdetail&category1=C%3AC_L%3AC_L_3LIS125&category2=CAT%3ACAT_KURBELWELLE Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.