buddah Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 Ik kan een andere vespa kopen, maar ... . VRAAG 1: het framenummer komt overeen met een vespa van 1977, terwijl op het roze formulier staat dat de eerste inschrijving gebeurde in 1971. Nu weet ik dat het omgekeerde wel dikwijls voorkomt...maar hoe zit het in mijn geval? VRAAG 2: de verkoper heeft enkel het roze formulier, dus het inschrijvingsbewijs. Een origineel gelijkvormigheidsattest van de scooter heeft hij niet. Is dit een must of is het voldoende het inschrijvingsbewijs te hebben? M.a.w. kan ik de motor op nummerplaat krijgen en verzekeren? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 Als ik mij niet vergis is een GVA pas vanaf 1972 nodig, daarom dat ze als van 71 ingeschreven is. Currytje? Link naar reactie
de sigaar Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 Vraag 2 gva is ingevoerd in belgië ergens 1972 voor moto´s alles daarvoor heeft geen gva nodig want het bestond toen nog niet.volgens mij kunt ge hem verzekeren. Vraag 1 stel dat u vespa echt van 1977 is dan heeft iemand hem ouder gemaakt door hem laten in te schrijven op 1971,en dat is toen blijkbaar niet gekontroleerd en kunt gij natuurlijk niet weten want ge hebt ter goede trouw gekocht. Moest hier iets niet van kloppen gelieve mij te verbeteren,spelfouten niet inbegrepen. MVG Luc Link naar reactie
buddah Geplaatst: 10 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 het betreft een primavera, dus volgens mij toch niet echt een curry. Eveneens niet bling bling genoeg gerestaureerd om een curry te zijn hoor. Maar bon, het framenummer intikken in scooterhelp levert mij een primavera van 1977 op. en op het roos formulier staat 1971... indien hij echt van 1977 is dan zou hij wel een gva moeten hebben het framenummer is ook niet meer te lezen, dit werd overspoten tijdens de renovatie er klopt iets niet moest er met het frame gefoefeld zijn dan zouden ze toch op zen minst goed foefelen en zorgen dat het framenummer overeenkomt met dat wat op het roos formulier staat. En dan zouden ze er ook voor zorgen dat dit nog te lezen valt op het frame Ik begin nu al scenario's te zien waarbij het om een 50special zou gaan waar ze een primaveramotor ondergesmeten hebben en dan een plaat aangevraagd met een framenummer van een perte totale... I don't know Link naar reactie
de sigaar Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 Als ge het framenummer niet kunt lezen vingertjes vanaf houden. Link naar reactie
buddah Geplaatst: 10 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 kan het zijn dat toen ze hem de eerste keer op roos formulier zetten, ze gewoon mis overgenomen hebben en van de 1 een 7 gemaakt hebben??? :-) indien er mee gefoefeld is dan zijn het slechte foefelaars, want er klopt iets niet dus ik zal hem zowiezo kunnen op plaat krijgen gewoon door het roos formulier van de vorige eigenaar in te geven en hem op mijn naam te laten zetten (op de nummerplaat van mijn huidige vespa)? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 Als je al een nummerplaat hebt is het roos formuliertje voldoende. Even bij de verzekering binnenlopen en zij doen de rest, voorlopig verzekeringspapiertje vragen en je kan direct rijden. Er wordt niet alleen uit Azië geïmporteerd. Er komt zeker even veel uit Italië, en dat is niet allemaal even kosher. Als er geen GVA bij is dan is het geen missing, maar opzettelijk om de keuring te ontspringen. Kan onschuldig zijn omdat ge anders naar Nederland moet, wat ook wel een pain en een kost is, maar het kan ook om een afgeschreven wrak gaan dat met verschillende stukken "gerestaureerd" is en wat nooit een GVA zou krijgen, je geeft het zelf al aan. Link naar reactie
buddah Geplaatst: 10 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 het gaat om deze scooter, misschien dat mensen hem kennen want de eigenaar zit ook in een club http://nl.kapaza.be/limburg/vespa-primavera-125-51029173.htm Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 Als deze ingeschreven is in België, geen probleem om hem terug op de baan te krijgen. Hij heeft al een nummerplaat. Als je hem koopt, zie dat het framenummer klopt!! Ze zullen wel met de papieren gefoefeld hebben omdat het waarschijnlijk een italiaanse primavera betrof zonder geldige papieren. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 10 augustus 2010 Delen Geplaatst: 10 augustus 2010 nu zie ik het, heb ik toevallig op een ander topic gezet deze morgen, was maar een voorbeeld zal aan Lorenzo commissie moeten vragen. Zoals Vespadiverso al zegt, geen probleem om op de baan te krijgen, maar het frame nr moet kloppen. Link naar reactie
buddah Geplaatst: 11 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 Als deze ingeschreven is in België, geen probleem om hem terug op de baan te krijgen. Hij heeft al een nummerplaat. Als je hem koopt, zie dat het framenummer klopt!! Ze zullen wel met de papieren gefoefeld hebben omdat het waarschijnlijk een italiaanse primavera betrof zonder geldige papieren. dat is het hem net, volgens de verkoper is het framenummer overspoten...nergens meer te bespeuren op de vespa. Plus: framenummer die op de papieren staat klopt niet met jaartal deal zou zijn om deze te ruilen met mijn huidige PX van 2003 Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 11 augustus 2010 Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 PV framenummer staat achter het motorklepje, bovenin, net als bij de V50jes. Zonder dat je dat nummer gezien hebt, niet kopen. Of flink van de prijs af. En fuck de lak op dat plekje; voorzichtig open schuren en blank aflakken - anders doet de politie het voor je bij een controle Link naar reactie
buddah Geplaatst: 11 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 jep jep, ik weet wel waar alle staat hoor. Heb nog een 50special van 67 gehad, das exact hetzelfde qua plaats framenummer en motornummer probleem is dat ik hem nog niet gezien heb... die man komt morgen van limburg naar hier, maar ik wil hem die rit ook niet voor niets laten doen... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 11 augustus 2010 Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 als je het framenummer toch zichtbaar kunt maken en het komt overeen met het roze formulier: kopen die handel Link naar reactie
buddah Geplaatst: 11 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 ook al komt het niet overeen met het nummer die scooterhelp me geeft? is trouwens niet kopen, maar ruilen met mijn PX van 2003 Link naar reactie
Joene Geplaatst: 11 augustus 2010 Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 jawel, het framenummer moet vindbaar zijn op scooterhelp en uiteraard beginnen met VMA2T maar waarom zou je hem ruilen voor je PX ? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 11 augustus 2010 Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 heb de verkoper nog gesproken, hij heeft het trachten weg te schuren, maar vindt nergens een framenummer... . :-( too bad for him, niet ruilen is dan de boodschap Link naar reactie
buddah Geplaatst: 11 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 heb de verkoper nog gesproken, hij heeft het trachten weg te schuren, maar vindt nergens een framenummer... . :-( omdat ik terug een ouder modelleke wil, en ik alleen maar zeveraanbiedingen krijg op mijn px. Ik snap het niet, ik verkoop hem voor 2700 en 2600 voor de forummannen. Staan zeer mooie stukken op, veel accerssoires en toch wil niemand hem kopen, terwijl ik hier standaard oudere pxen zie verkocht worden voor over de 3000 euro dus een ruil scheelt weer een hoop zever Link naar reactie
buddah Geplaatst: 11 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 dat had ik al gedacht...spijtig...verder zoeken dus en mijn px terug het net op zwieren Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 11 augustus 2010 Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 jep jep, ik weet wel waar alle staat hoor. Heb nog een 50special van 67 gehad, das exact hetzelfde qua plaats framenummer en motornummerprobleem is dat ik hem nog niet gezien heb... die man komt morgen van limburg naar hier, maar ik wil hem die rit ook niet voor niets laten doen... hij wil er precies snel vanaf als hij er 200km voor over heeft om heml te komen laten zien. Als het framenummer overspoten is zie je nog wel enkele cijfers, tenzij ze er een laagje plamuur over hebben gezet. Verkoopt die Lorenzo niet dikwijls vespa's op kapaza? Dacht dat hij onlangs nog een muntgroene sprint te koop had staan. Heeft er toen ook heel lang op gestaan. Link naar reactie
buddah Geplaatst: 11 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 laat wel duidelijk zijn: ik heb hem gecontacteerd om te vragen of hij interersse had in een ruil met mijn px. zijn verhaal is dat hij hem een paar maand geleden heeft gekocht, maar dat hij te klein is om er samen met zijn vrouw mee te rjiden. Wat ik wel begrijp, ik zou ook niet makkelijk zitten op een smallframe met een passagier erbij. Ik heb hem het framenummer gevraagd en hij heeft dit zonder tegenpruttelen gegeven, echter is er een en ander wat niet klopt. Framenummer overspuiten is inderdaad doorgaans niet echt een probleem want dan is het nog zichtbaar. Indien dit niet zo is dan is het misschien expres weggeschuurd om een en ander te verbergen. Dat hij 200km wil bollen zie ik niet als verdacht, ik woon aan de kust, dus misschien maakt hij er wel een dagje van (dat was de bedoeling want zijn vrouw zou meekomen) ik denk dat het inderdaad niet interessant is hier mijn px voor te ruilen. Oneerlijke deal aangezien we hier eigenlijk me een plus of min "illegaal" scooterke zitten. Ruilvoorstellen voor mijn px zijn trouwens welkom :-) Of SERIEUZE kopers ook... Link naar reactie
buddah Geplaatst: 11 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 zopas telefoon gekregen van Lorenzo hij heeft geschuurd, en... het nummer gevonden!!!! framenummer komt overeen met het nummer op het roze papieren: VMA2T... ..(het nummer van een primavera dus) op het roos formulier staat als eerste inschrijving 1971 vermeld op scooterhelp krijg ik met dit nummer 1977 Hij werd dus "verouderd", waarschijnlijk tijdens de import uit Italie naar België (omdat er geen origineel gva meer was denk ik) CONCREET: doen of niet???? Los van het feit dat ik er mijn PX voor ruil...en dat sommigen dit misschien niet zouden doen. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 11 augustus 2010 Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 Je kan je px misschien verkopen aan Claudia. Ze is er eentje aan het zoeken. Hou je misschien nog wat over. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 11 augustus 2010 Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 Doen, als jij denkt dat je er met een PV op vooruit gaat Verouderd lijkt mij geen probleem; ik heb een GLx die volgens de RDW zelf uit 1950 komt, tja... Link naar reactie
buddah Geplaatst: 11 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2010 px verkopen aan claudia zal er niet inzitten, ze reageert niet op mailtjes en in haar topic komt ze precies ook niet meer ik denk dat ik het doe...we zien wel morgen, als het nummer idd klopt met het roos formulier...dan is het een go ik hou jullie op de hoogte!!! ik denk niet dat ik erop vooruit ga... maar tis weer eens tijd om iets ouders tussen mijn benen te hebben Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.