VespaS125White Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 heb nog geen maand een bijna-nieuwe witte Vespa S gekocht. Spijtig genoeg is hij omgevallen op mijn (schuine) oprit. Ik had de zij-pikkel gebruikt en niet de ahterste stevigere pikkel. Er is schade aan het voorste spatbord krassen en wite verf weggeschaafd aan de linkerkant. Ook krassen op de linkerkant van de topkoffer. Ook mijn achterste valbaren voor een groot stuk grote krassen tot op het koper. Ze hebben hun nut bewezen, maar vind het toch zo'n zonde dat de chroom er af is. Mijn garagist zei dat ik ze opnieuw kan laten chromeren. (na zuurbad en nieuw laagje chroom zou je dan toch nog steeds de krassen zien) en is bijna even duur dan nieuwe valbaren. Dus gaat hij ze vernissen om roest tegen te gaan. Ik was toch eens gaan neuzen op het internet en ik zag dat er verschillende soorten polijstpasta's bestaan om krassen te verwijderen en te herstellen in originele staat. Heb er één gevonden op de website van TS24 (Nederland) "Abel Net-Chrome Polijstpasta". Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik deze alsnog (met de hand) gebruiken, nadat mijn vespa-garagist vernist heeft? Wat betreft de krassen op het spatbord en de topkoffer: herspuiten is duurder dan nieuwe onderdelen er te laten opzetten. Toch heb ik een beetje schrik van het resultaat van de lakstift... zal je het verschil met het andere wit niet te hard zien? Gaat het nog wel mooi zijn? Groetjes, een verdrietig Vespa-meisje :-) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 potverdikke dat is jammer kan je eens wat foto's posten van je schade, er zijn hier op het forum zeker specialisten die je dan wat tips kunnen geven over al of niet zelf bijwerken met lakstift of laten spuiten door professional of nieuw onderdeel bestellen. Link naar reactie
VespaS125White Geplaatst: 6 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Ik zal straks een aantal foto's posten. Alvast bedankt! Link naar reactie
GTES125 Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 This sucks! Zeker op een witte wesp. Er bestaan geen wonderproducten maar lees zeker ook de reacties eens na op onderstaande link. http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/forum/topic/16024 Link naar reactie
mgent Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Laat het in ieder geval een goeie les zijn, en laat die zijpoot waar hij hangt. Nog beter, haal hem er af, zo kan je hem niet meer gebruiken.Gebruik alleen de achterste. Daarmee staat je wesp stevig. En verder, via een beeld krijg je meer inzicht op de schade. Buiten een lakstift zijn er ook spuitbussen te koop met lakverf in. Ga met je kleurcode naar een autoshop, zij kunnen je dan een bus meegeven welke het zelfde is als je originele. En, deze is stukken goedkoper dan de originele Piaggio busjes. Link naar reactie
VespaS125White Geplaatst: 6 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 hoe kan ik de foto's posten? Link naar reactie
mgent Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/forum/topic/13739 Link naar reactie
VespaS125White Geplaatst: 6 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 ja, het doet pijn :-( Link naar reactie
VespaS125White Geplaatst: 6 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 nee, daar ben ik net iets te ijdel voor :-) Link naar reactie
VespaS125White Geplaatst: 6 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 nee, daar ben ik net iets te ijdel voor :-) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Zo laten, dan heb je later een 'dans son jus' scooter. Dat verkoopt naar het schijnt heel goed... Link naar reactie
VespaS125White Geplaatst: 6 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 als je de lakstift of de spuitbus gebruikt, moet je dan eerst de krassen gladmaken? als je er gewoon over spuit, ga je de oneffenheden toch blijven zien, veronderstel ik? Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 De schilfers wegnemen en opvullen met de lakstift, nadien min of meer glad polieren. Maar je gaat het altijd een beetje blijven zien. Groetjes, nero. Link naar reactie
VespaS125White Geplaatst: 6 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 wat moet ik verstaan onder "een beetje"? iemand die een foto kan posten van een herstelling met lakstift of na herspuiting? Dan weet ik op wat ik voorbereid moet zijn heb daarstraks op easyparts.nl gezien dat je bv een nieuw voorspatbord kan kopen voor +/- 47 euro. Klopt dat? Link naar reactie
mgent Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Lakstift, spuitbus om het meeste te camoufleren. Op je topkoffer zou je een chrome randje kunnen kleven om het te verbergen. PS: Van waar ben je ? Link naar reactie
VespaS125White Geplaatst: 6 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 uit de buurt van Lier. Ik heb al een een afspraak gemaakt bij mijn dealer, Smout in Boechout. dat chrome randje: kan ik dat ook bij een officiële Vespa-dealer bestellen en hoeveel kost het? alvast bedankt voor de reacties Link naar reactie
mgent Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Kan je niet bij een dealer vinden. Wel in een autoshop, ebay. Zie mijn topkoffer en frame om je een voorbeeld te geven. Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 Een tip om roest te vermijden op de gekraste valbaren,de krassen insmeren met kleurloze nagellak,dat vermijd dat er roestvorming ontstaat op de krassen,gebeurt héél vlug door de vochtigheid in de lucht,dit in afwachting van een definitieve herstelling of vervanging. Link naar reactie
VespaS125White Geplaatst: 6 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 chique! kan je even de link doorsturen naar die autoshop? thx Link naar reactie
VespaS125White Geplaatst: 6 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 hij wordt hersteld op 17 aug. en hij staat veilig en droog in mijn garage... kan dit kwaad? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.