Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn witte Vespa S is gevallen... laten herspuiten, met lakstift of nieuwe onderdelen?


VespaS125White

Aanbevolen berichten

heb nog geen maand een bijna-nieuwe witte Vespa S gekocht. Spijtig genoeg is hij omgevallen op mijn (schuine) oprit. Ik had de zij-pikkel gebruikt en niet de ahterste stevigere pikkel. Er is schade aan het voorste spatbord krassen en wite verf weggeschaafd aan de linkerkant. Ook krassen op de linkerkant van de topkoffer. Ook mijn achterste valbaren voor een groot stuk grote krassen tot op het koper. Ze hebben hun nut bewezen, maar vind het toch zo'n zonde dat de chroom er af is. Mijn garagist zei dat ik ze opnieuw kan laten chromeren. (na zuurbad en nieuw laagje chroom zou je dan toch nog steeds de krassen zien) en is bijna even duur dan nieuwe valbaren. Dus gaat hij ze vernissen om roest tegen te gaan. Ik was toch eens gaan neuzen op het internet en ik zag dat er verschillende soorten polijstpasta's bestaan om krassen te verwijderen en te herstellen in originele staat. Heb er één gevonden op de website van TS24 (Nederland) "Abel Net-Chrome Polijstpasta". Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik deze alsnog (met de hand) gebruiken, nadat mijn vespa-garagist vernist heeft?

Wat betreft de krassen op het spatbord en de topkoffer: herspuiten is duurder dan nieuwe onderdelen er te laten opzetten. Toch heb ik een beetje schrik van het resultaat van de lakstift... zal je het verschil met het andere wit niet te hard zien? Gaat het nog wel mooi zijn?

Groetjes,

een verdrietig Vespa-meisje :-)

Link naar reactie

potverdikke dat is jammer

kan je eens wat foto's posten van je schade, er zijn hier op het forum zeker specialisten die je dan wat tips kunnen geven over al of niet zelf bijwerken met lakstift of laten spuiten door professional of nieuw onderdeel bestellen.

Link naar reactie

Laat het in ieder geval een goeie les zijn, en laat die zijpoot waar hij hangt. Nog beter, haal hem er af, zo kan je hem niet meer gebruiken.Gebruik alleen de achterste. Daarmee staat je wesp stevig.

En verder, via een beeld krijg je meer inzicht op de schade. Buiten een lakstift zijn er ook spuitbussen te koop met lakverf in. Ga met je kleurcode naar een autoshop, zij kunnen je dan een bus meegeven welke het zelfde is als je originele. En, deze is stukken goedkoper dan de originele Piaggio busjes.

Link naar reactie

Een tip om roest te vermijden op de gekraste valbaren,de krassen insmeren met kleurloze nagellak,dat vermijd dat er roestvorming ontstaat op de krassen,gebeurt héél vlug door de vochtigheid in de lucht,dit in afwachting van een definitieve herstelling of vervanging.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...