Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vesparoutes limburg


peter nickmans

Aanbevolen berichten

Weet iemand een website waar ik kant en klare vesparoutes kan afhalen. niet zozeer om op de gps te installeren, maar gewoon in papieren vorm. Liefst voor limburg. Ik heb sinds een tweetal maanden een LML 125 gekocht (helemaal gevespalised), maar na een paar maand ontbreekt de inspiratie om mooie routes te vinden.

greetz

Peter

Link naar reactie

gevespalised betekend dat ik alle originele logo's erop staan heb. Star, LML, is vervangen door Vespa, Piaggio. ook op de beide billen heb ik een kleefstrook in finishvlagmotief. pinkertjes zijn in oranje ipv int wit enzo :-) bij 3500 km ga ik ook een sito-plus uitlaat monteren. hij trekt toch iets te min op vind ik. Welke heb jij?

Link naar reactie
gevespalised betekend dat ik alle originele logo's erop staan heb. Star, LML, is vervangen door Vespa, Piaggio. ook op de beide billen heb ik een kleefstrook in finishvlagmotief. pinkertjes zijn in oranje ipv int wit enzo :-)

Snap ik niet, rijdt het dan beter? Dat je de logo's eraf haalt tot daar aan toe, als ge u er dan toch voor schaamt om met een LML te rijden, maar Vespa logo's in de plaats... .? waarom koop je het dan?

Link naar reactie
@Sindo: omdat een LML 1000 euro goedkoper is natuurlijk! + hij is nieuw! geen oude px-motoren waar je mee in panne valt enzo. ik wist niet dat als je een LML ombouwt naar vespa je scheef bekeken werd?

Peter, ik bekijk niemand scheef, maar je zegt ombouwen, is gewoon andere stickertjes. wat is er nu mis om met een LML logo rond te rijden als je een LML hebt, wie heeft er eigenlijk een probleem mee. Maar goed geen probleem voor mij hoor even goeie vrienden ;)

Link naar reactie

Peter, er zijn er hier nog hoor die hun LML badges omgeruild hebben voor vespa badges (er bestaan zelfs kits voor dacht ik)

vergeet ook niet je achterlicht nog te veranderen, want die zal nog steeds LML zijn dan ?

een LML TS bestaat inderdaad niet het was als grap bedoeld :-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Beste Peter,

To the point ... als er na logo's en stickertjes plakken nog tijd is om te rijden...

Enkele ritjes die we reeds met SQUADRA VELOCE vanuit Stevoort hebben ondernomen.

- Rondje Haspengouw ( eventueel de bepijlde routes volgen)

- Herstappe (kleinste gemeente van Vlaanderen, met een leuk terrasje!)

- Mijnstreek (eventueel bepijlde routes)

- De Maaskant (Veerpont in Stokkem nemen, Mooiste dorp Oud-Rekem,enz...)

- Midden Limburg (eventueel bepijlde routes volgen)

- Muur van Huy (niet ver over de taalgrens)

- Terrasje doen in Maastricht (Het vrijthof)

- Terrasje doen in Luik (Place St-Lambert)

- Terrasje doen in Tongeren (Onder de snor van Ambiorix)

- Thorn (Het witte dorp net over de Nederlandse grens)

- Leeuw van Waterloo (Waals- Brabant)

- De citadel van Namen. (prachtig uitzicht over de Maasvallei)

- Het Hageland (Vlaams Brabant)

- Het drie landenpunt in Vaals. (dagtocht)

- De 36 bochten van Engis.

- De Voerstreek

- Dinant (dagtocht)

- Durbuy (dagtocht)

- Spa (dagtocht)

- De vallei van de Semois. (2-daagse)

- Oostkantons (2-daagse, bepijlde Ourtal-route)

- ... nog veel meer.

- Een van de talrijke geörganiseerde rondritten rijden (zie agenda forum)

Voila, na deze ritjes zal je tellertje ver genoeg staan om nog eens aan een sito-plus te denken.

Opgelet, Vespa rijden is nooit verloren rijden, ... maar wel nieuwe en mooiere wegen ontdekken.

GPS mag slechts een hulpmiddel zijn, maar bekijk zeker eerst een gedetailleerde Michelin kaart.

Plan een mooie route (lusvorm van kleine toeristische "groene" wegen.)

De weg er naar toe is minstens zo belangrijk als de bestemming!

PS: Laat aub de "kleine fietsasfaltwegen" (LEES => FIETSKNOOPPUNTEN VOLGEN) aan de fietsers.

Er zijn hier voldoende kleine alternatieve wegen, waar je geen fietsers stoort.

Wij willen graag morgen ook nog op straat komen, zonder boos bekeken te worden door elke fietser, thx.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...