KevinB Geplaatst: 12 juni 2013 Delen Geplaatst: 12 juni 2013 Al wat ver gezocht vind ik zelf, maar de koppakking ( door het verhaal van die smurrie)? Is die nog in orde na een paar keer warm lopen. Je zegt wel op tijd gestopt te zijn. Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 12 juni 2013 Delen Geplaatst: 12 juni 2013 De koelvloeistof op zich is of was eigenlijk niet vuil, alleen altijd zo een sludge noemen ze dat aan het asje waar dus de rotor (schoepen) over draait. Er kan idd wel met andere koelvloeistof gemengd zijn, en daarom vandaag met koelcircuitontvetter heel de zaak 20 minuten laten draaien dan alles eraf en nogmaals gespoeld met water, dan opnieuw kwalitatief goede koelvloeistof erop gedaan en via ontluchtnippel laten doorlopen tot er pure nieuwe koelvloeistof uit de nippel kwam, pomp draait nu heel soepel ( dat hoor ik ondertussen) ben benieuwd of het nu goed blijft. De waterpomp is eigenlijk niet kapot maar blijft gewoon haperen in koude toestand net door die sludge aan dat as, de pomp is van het electromagnetische type en eigenlijk slijten die niet echt, alleen is het op dat koude moment niet krachtig genoeg om in gang te gaan en blijft eigenlijk plakken zal ik maar zeggen. @kevin, de koppakking is volgens mij in orde daar het systeem geen druk opbouwd, en ik de motor tijdig afleg en nooit echt oververhit is geweest. Amaai wat een uitleg, maar jullie worden al zeker bedankt voor de suggesties, ooit komen we er wel... hoop ik In ieder geval gaat die Wesp niet weg, daar zie ik ze te graag voor;-)) Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 12 juni 2013 Delen Geplaatst: 12 juni 2013 Tja op lange duur twijfel je aan alles hè. Ik hoop voor je dat je zorgen snel over zijn, niets zo erg als een storing waar je niet direct een oplossing voor kan vinden. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 12 juni 2013 Delen Geplaatst: 12 juni 2013 Het kan misschien wel zijn dat ge die procedure van spoeling een paar keer zult moeten herhalen voor er alles terug uit is...maar als uw gehoor u niet in de steek laat,zit ge precies wel juist )),,,nu maar hopen dat uw radiators volledig proper geraken,,,door verschillende soorten koelvloeistoffen te gebruiken kunnen die ook beginnen dichtslibben. CHEERS Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 14 juni 2013 Delen Geplaatst: 14 juni 2013 Na het spoelen en het opvullen en ontluchten van het koelcircuit heb ik tot nu toe nog geen problemen ondervonden en hoor ik de waterpomp heel goed draaien bij het starten van de GTS. Ook merk ik een gering verschil in de temperatuurmeter wanneer de motor helemaal warm staat na een kilometer of 6 en meer, wanneer de meter vroeger net over het midden kwam staat die nu net onder het midden, het lijkt er dus op dat zo ook beide radiatoren beter hun warmte af geven. afwachten... Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 8 augustus 2013 Delen Geplaatst: 8 augustus 2013 Nog even meegeven dat ik geen problemen meer heb ondervonden sinds ik de hierboven vermelde aktie heb ondervonden, ondertussen 1500km verder, case closed, voor mij... GrTSsss Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.