Ga naar inhoud
Vespaforum.be

zoemgeluid tijdens remmen


freak

Aanbevolen berichten

na nieuwe banden op met gts 250 te laten plaatsen (was niet tevreden over die sava's) heb ik na een tijdje rijden een zoemachtig geluid bij het remmen,in de vespashop zei men dat dat kwam door de wind, maar heb diet daarvoor nooit gehoord heb 1200 kl met men vespa gedaan tot nu toe

groetjes freak

Link naar reactie

Komt niet door de wind,heeft niets te maken met nieuwe banden,is eigen aan remsysteem vooraan op GTS,sommigen hebben er last van,anderen niet,kan verbeteren,maar ook niet,in het begin stoorde het mij ook,je let op alle geluiden,alles is nieuw,maar nu let ik er niet meer op,veel vespaplezier met jouw GTS,grt Eric.

Link naar reactie

@Josken,alles is altijd voor verbetering vatbaar,de vraag is alleen,hoeveel mag dat kosten en is dat wel nodig?

Ik vind de remmen van een GTS ruim voldoende,maar zoals Tamboerke al schreef,zo een anker helpt ook wel hoor,wel opletten dat er niemand kort achter jou rijd ;-)

Link naar reactie

jullie kunnen wel goed zeveren hier op dit forum :-)))

Enige uitleg : ik weeg 100 kg en ik heb nog geruime tijd met een Supermotard gereden en misschien mag de remmen niet vergelijken maar toch.

Kunnen jullie zeggen waar ik upgrades van mijn remmen zou kunnen vinden ...

grtz

Link naar reactie

ik vind dat de remmen op mijn gts behoorlijk werken (als ik vergelijk met mijn P125X) :)

Beetje anticiperend rijden en niet op de laatste moment alles dichtgooien, dan hoef je niet te "upgraden" of ankers of andere dingen mee te sleuren :)

nog ideetje : parachute op je rug en in geval van noodstop opentrekken ? :) :)

grtz

Johan

Link naar reactie
  • 1 maand later...

ik heb een vriendin die hetzelfde geluid heeft bij het remmen (af en toe) en daar had de vespa dealer gezegd dat het kon zijn dat er een fout in de "starter" zat.

vind da wel vreemd, een starter die haperd bij het remmen??????

Link naar reactie

ivm dat zoemend geluid, lijkt dat niet wat op "bolletjes die rollen"... die van mij doet dat ook, maar volgens mijn dealer (Smeyers) niks mis mee, zijn gewoon de schijfremmen en is normaal...en als zo veel vespa's dat hebben, zou het dat wel eens kunnen zijn...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...