Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Vespa pk 125s


EvilDevil

Aanbevolen berichten

Yo manne,

ben dus bezig met de restauratie van ne pk 125s.

Op deze moment is hij volledig gedemonteert, gezandstraalt en gelasprimert.

Nu ben ik van het weekend langs geweest bij een carrosier voor wat info over het laswerk, en deze wist me ook te zeggen dat ik best een epoxy coating zou gebruiken.

Is dit nodig?

Kan ik dit zelf doen, of laat ik dit best doen door een pro.

Als de vespa geprimert en geplamuurt is, is het dan aan te raden hem zelf te spuiten met spuitbussen dei ik dan zelf zou laten mengen?

Ik heb in het verleden mijn Piaggio zip gespoten met Yamaha Lime green, en dat was zeer goed gelukt ( was wel polyster ).

Weet er ook misschien iemand een goede carrosier in de buurt van Tienen / Leuven, want die waar ik vant weekend ben geweest was tegen antwerpen omdat ik daar toevallig passeerde.

foto's voor:

p1000135800.jpg

begin800.jpg

begin6800.jpg

begin5800.jpg

begin2800.jpg

Foto's na:

p1000974800.jpg

p1000973800.jpg

p1000972800.jpg

p1000971800.jpg

p1000966800.jpg

p1000968800.jpg

p1000964800.jpg

p1000965800.jpg

p1000969800.jpg

p1000970800.jpg

p1000967800.jpg

p1000975800.jpg

Link naar reactie
Wil u wel helpen evildevil, maar weet niet waar je woont :).

Waar heb je vragen? Just try to help ;)

grtz

i know cee, sorry :P

@sphinx, No problem ;)

@ evildevil, Als je iets moet weten, mag je het aan mij ook wel vragen, pk50 en pk125 zijn voor 99% hetzelfde.

groetjes

Link naar reactie

Plamuur en spuitwerk heb ik laten doen,

Voor plamuur moet ge (vind ik dan) een oog hebben en heel veel geduld.

Spuitwerk zou ik niet zelf doen. Tenzij je hem niet al te mooi wilt laten spuiten, daar beslis je zelf over.

Best is dat je iemand zoekt die dit na zijn uren kan doen, dan bespaar je al een deel :). Heb mijne kunnen laten spuiten & plamuren voor €400 - €500. Gewoon gezandstraald afgeleverd.

Kabels terug zetten (dus kabel en gain) gaat vlot, het is u kabelboom waar ge schrik voor moet hebben :) das meestal eventjes kloten.

groetjes

Link naar reactie
@sphinx and cee alvast bedankt voor jullie aanbod.

@sphinx ik ben van Tienen.

Is het makkelijk om zelf het plamuur en spuitwerk te doen?

Nu is er nix meer van gijnen of kabels, hoe moeilijk is het om die opnieuw te zetten?

Ik denk dat je beter je vespa naar een carrosier brengt die dan alles doet, behalve het schuurwerk, zo doe ik het momenteel ook bij mijn pk 50

Grt

Cee

Fee

Link naar reactie
Is het nodig om daar een epoxy op te leggen?

Weet iemand nen goede carossier in dees geburen?

1. Hangt ervan af welke epoxy, op mijne is anti roest 2componenten epoxy gezet.

2. Scootermarket koningshooikt, wel niet in de buurt maar wel tiptop

Link naar reactie

Ik kan enkel op vraag 2 antwoorden. Hij is niet super goedkoop maar levert wel klasse, top, ... werk. Valt te zien wat je door hem laat doen ivm wachttijden. Kan soms uitlopen tot 2 maanden.

Bij danny (scootermarket) kan je ook terecht voor stukken etc...

Grtz

Link naar reactie
Ik kan enkel op vraag 2 antwoorden. Hij is niet super goedkoop maar levert wel klasse, top, ... werk. Valt te zien wat je door hem laat doen ivm wachttijden. Kan soms uitlopen tot 2 maanden.

Bij danny (scootermarket) kan je ook terecht voor stukken etc...

Grtz

Als je Alles bij hem laat doen, inclusief schuren, is de wachtlijst al gevorderd tot 2 jaar.. voor gewoon spuiten kan je wel redelijk snel bij hem terecht.

maar voor stukken zou ik toch niet bij hem gaan, enkel als je juist hetzelfde onderdeel bij hebt, en daarna nog vergelijken. hij kan wel eens het verkeerde meegeven... al enkele keren meegemaakt ;)

Link naar reactie
Ja maar als je dan terug gaat met het stuk mag je het gewoon inruilen dus geen probleem eigelijk :)

Das wel waar, maar als je zoals diegene die de pk125 restaureerd in leuven woont, is dat niet echt aangeraden hé ;)

Link naar reactie

Donderdag vespake laten uitblusten door een kennis, en die heeft er ook een plaat ingelast waar de vering zat, maar toen ik thuis kwam merkte ik dat hij het gat niet geboord gehad, kan me iemand de juiste maat zegge waar ditgat moet komen, want ik geraak er langs binnen niet aan

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Vespake ondertussen dus uitgeblusts en vandaag geplammuurt met dit als resultaat

p1010014800.jpg

p1010015800.jpg

Nu rest er me nog een probleem voor ik kan epoxyen en spuiten:

het gat van de vering, de nieuwe plaat is gezet door een kennis maar hij heeft het gat niet geboort, weet iemand op welke afmetingen dit gat moet komen?

p1010016800.jpg

p1010017800.jpg

Link naar reactie

Ziet er goed gelast uit.

percies een hard frame, zo weinig plamuur ;)

Link naar reactie

Er waren heel weinig blutsen en kappen in, daarmee dat ik zo weinig moeten plamuren heb, en er werd mij afgeraden van te plamuren waar je de voeten zet omdat dit toch gaat barsten, omdat dit constant onder druk zou komen te staan en veel meer zou bewegen dan

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Vespake eindelijk gespoten: hier de foto's:

p1010205800.jpg

p1010202800.jpg

p1010203800.jpg

p1010204800.jpg

p1010196800.jpg

p1010200800.jpg

p1010201800.jpg

p1010198800.jpg

p1010199800.jpg

Nu is het wachten op de electriciteitskabels die al 4maand geleden besteld zijn bij classicscooter in Aarschot.

En naar het schijnt zou het nog wel even kunnen duren.

Misschien iemand een alternatief? En hoe ik zeker ben dat ik dan de juiste heb?

Want nu ligt alles stil, en kan ik niet verder. :'-(

Link naar reactie

Proper, probeer eens bij danny van scootermarket in koningshooikt, let wel: enkel op maandag woensdag vrijdag en zaterag open :-)

Link naar reactie

euh, je kan ook zelf je kabelboom maken. ik denk dat MR160 hier op't forum dat al eens gedaan heeft. (niet zeker)

groetjes,

Cédric

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...