Ga naar inhoud
Vespaforum.be

groeten & motorrijders


Hayes

Aanbevolen berichten

Sommige motards groeten niet altijd met de hand omdat het met een zware moto/passagier achterop/veel zijwind niet altijd evident is om te groeten zonder zwaar op de bek te gaan ... Een Vespa van 85 kilo hou je makkelijker in bedwang dan een Moto Guzzi van 400 natuurlijk.

Ik groet altijd naar Vespa's, als het jonge Vesparijders zijn op een PK50 verschieten ze meestal wel dat er iemand groet.

Heb ook al Ducatirijders zien vertragen en hun duim in de lucht zien steken bij het kruisen (vooral met de Primavera), is altijd plezant natuurlijk. Idem voor de auto-met-4-jonge-deernes die al rijdend naast de Vespa een gesprekje aanknopen.

Verder glimlach ik fijntjes naar boosters en auto's die aan de lichten wat meewarig staan te kijken . Sinds ik met Scooterboy's VNB rij moet ik zeggen dat die meewarige blik snel verandert in een verbaasde gelaatsuitdrukking als ze de eerste 200 meter enkel tweetakt ruiken en de achterkant van de VNB zien.

Link naar reactie

inderdaad, heb ne keer samen gereden met 4 duc's, mannen kwamen naast mij rijden... ik met m'n VN'tje tegen 70 over "Den A12" geflankeerd door 4 Duc's, zelden zo'n getril van m'n trommelvliezen gehad.

zelf vind ik dat andere motards veel TERUGzwaaien

als ge zelf een discreet handje uitsteekt krijgt ge er vele terug

veel hangt ook af van de snelheid en de positie op de baan die je inneemt

naast motards zwaaien er ook oudere busshauffeurs, kleine kindjes,...

ik zwaai zelf ook naar kevers en schoon grieten...

eigenlijk rij ik precies wel een bekke gevaarlijk met al dat gezwaai :-)

Link naar reactie

Soms is dat groeten ook wel ietske overdreven vind ik.

Over 15 jaar werd er ook al gegroet op de motor, maar toen waren we met vele minder.

Het grote verschil met toen is dat er nu meer gegroet wordt (logisch meer rijders) maar als je nu ergens met lekke band staat of motorpech wordt er nog gegroet maar wel vriendelijk doorgereden, wat vroeger nie waar was.

Ook het verschil tussen HD-rijders, BMW'rs of Duc's werd toen ook niet zo gemaakt, wat nu toch soms al eens anders is... nie waar?

Link naar reactie

Ik groet enkel Vespa-rijders... omdat motorrijders sowieso niet naar mij groeten. Vandaag eens op gelet... heel wat moto's tegengekomen en niemand die me groette... de motor die voor mij reed, kreeg wel telkens een groet. Besluit: het dient tot niks en het behoort tot een soort samenhorigheidsgevoel van mijn voeten.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
jep, enkel vespa people groeten doe ik ook.

het is wel zo dat de meeste mensen met een nieuwe (plastiek geval) vespa hier meestal niet zo van op de hoogte zijn. alee het lijkt toch zo.

ik spaar mijn groeten voor een klassieker.

greets

Pfff, wordt gij nu nooit volwassen ???

Link naar reactie

Ik heb zelf altijd met een duc monster gereden en groete iedereen moto,vespa,andere scooters en tot mijn verbazing bleek dat alleen de moto rijders terug groeten en hier en daar iemand met een vespa of andere scooter.Nu rijd ik zelf met een (plastic)vespa en heb ook al gemerkt dat er veel zijn met een moderne vespa die inderdaad niet terug groeten.

Link naar reactie

Een vriendelijk gebaar kost niks, maar ik ondervind dagelijks dat veel motorijders " zeker die met een racemodel " geen teken geven. Wel al een paar keer een groet gekregen van een shopper of scooter , ... daarom ga ik zelden als eerste een vespagroet uitbrengen hoor, behalve andere vespisten groet ik met alle plezier...

Link naar reactie
zit al een tijdje met dezelfde vraag.

wat me echter erg opvalt is dat de vespisten zelfs niet de moeite doen om even te groeten. ik woon in a'pen en misschien heeft dit er ook iets mee te maken.

Ik woon ook in A'pen maar ik groet nooit, ik claxonneer :D een vespa (de mijne toch) heeft zo'n superschattige "Toeter"...

Link naar reactie

Awel, ik groet alles met 2 wielen en een nummerplaat, en 50cc Vespa's,en oude Mini's (natuurlijk), en Ford Capri's, en Lotus'en, en oude Alfa's, Simca's, Fiat's...

Ik merk dat er binnen alle categorieën teruggroeten, behalve motocrossers.

Dus ik groet maar door, als ze niet teruggroeten: pech voor hen, dan zijn zij de eikels :)

Link naar reactie

Ach, dat hele groeten is onzin. Ik groet in de auto toch ook geen andere automobilisten?

Op de scooter en oldtimer motor wordt ik zelden gegroet en eerlijk gezegd maakt me dat ook niets uit. Ik groet zelf tegenwoordig maar zelden, meestal alleen andere oldtimerrijders en dat dan nog vaak uit een oud automatisme.

Die hele zogenaamde loyaliteit (waar dat groeten een uiting van zou zijn tussen motorrijders is onzin. Laatst stond ik tijdens een toerrit met een gebroken achterketting. Ik denk dat minimaal 40 motoren mij zijn gepasseerd zonder ook maar even te stoppen of gas in te houden. Slechts een man stopte om te vragen of hij kon helpen!

Nou, dat soort mensen hoef ik echt niet te groeten!

Groet,

Erik (die al 15 jaar veelvuldig scooter en motor rijdt)

Link naar reactie
Ik vind al dat groeten maar een beetje onnozel eigenlijk. Vespa's wel, maar al de rest kan de boom in.

Amaai zo vriendelijk. ;-)

Ik ben nochthans niet zo lang geleden geholpen door 2 van die echte choppermotards met lederen pak met alles erop en eraan (Suzuki Drag star, koppel van 50 jaar) toen ik in panne stond met mijn vespa in Rotterdam (dutch lions run). Die zijn zelfs een auto en remork gaan halen en hebben mij thuis afgezet in Brasschaat met mijn scooter. Zomaar uit sympathie omdat ze het erg vonden dat ik in panne stond met mijn moto vespa. Die mensen hadden enorm respect voor ons omdat wij zo'n kilometers vreten voor onze hobby.

Ik groet dus iedereen in het mate van het mogelijke want je weet maar nooit wie je misschien kan helpen in nood.

Het maakt niet uit met wat je rijdt maar het is je mentaliteit, solidariteit onder elkaar dat is wat telt en niet het merk, aantal cc's or whatever. Een goed voorbeeld hiervan is de comic van Joe Bar die Bulldog eerder poste in deze topic.

Link naar reactie

Ik groet gewoon iedere motard. Ook hier is het niet leuk om uitgesloten te worden. Mijn vriendin wordt steeds genegeerd met haar et4 en ik met mijn lml moet steeds met 1hand rijden. Een groet kost geen geld en geeft toch een goed gevoel. Zelfs als iemand zijn middelvinger opsteekt groet ik terug. Met dezelfde vinger natuurlijk. Maar de glimlach blijft.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...