Ga naar inhoud
Vespaforum.be

groeten & motorrijders


Hayes

Aanbevolen berichten

Ik kreeg vandaag zowaar m'n eerste groet van een motorrijder. 'k Was bijna te laat om terug te groeten. Ik had enkel van andere vespa's al een groet gekregen. Nu groet ik zelf naar niet naar moto's omdat ik ervan uit ga dat mannen op hun cbr'en en dergelijke scooters niet echt als "één van hun" beschouwen, maar dit was ook een vliegend racket en die gast nam echt z'n tijd om te groeten.

Groeten jullie altijd? Worden jullie begroet?

Link naar reactie

eind augustus op een mooie zomerdag naar yrseke gereden om oesters te gaan eten! Onderweg ontelbare motorrijders tegengekomen en ook een clubje vesparijders waaronder één met sidecar! Werkelijk elke motorijder die ik kruiste stak zen hand op, wat ik voordien nooit meegemaakt had. Toegegeven was samen met mijn schoonbroer gaan cruisen en die rijd op zo een 850 cc strijkijzer van honda, dat zal er zeker iets mee te maken hebben! Anyway vond dat wel erg frappant en op de duur kon ik soms echt mijn lach niet inhouden. Alleszins ben sinds de aankoop van mijn gts 250 al dikwijls aangesproken door "zware" motorijders en heb alleen maar sympathieke reacties gehad. Op dit moment zit ik nog steeds te wachten op de uitkering van de verzekering (zie "defensief rijden"), maar het goede nieuws is dat mijn vespa volledig perte totale verklaard is en ik naar alle waarschijnlijkheid een volledig nieuwe gts zal krijgen. Groet, uit de losse pols!

Link naar reactie

nja, als m'n broer met zijn quad rondrijdt (yamaha warrior 350cc), dan steken ze toch ook allemaal hun hand op.

ik veronderstel dat ik dat ook zou doen, kwestie van een "collegialiteit" te vormen:p

maar zoals teddy zegt: ik zou ook m'n middelvinger opsteken naar daxen, opgefokte wussymopes

Link naar reactie

@ping

vind ik bullshit eerlijk gezegd. Voor ik mijn mijn gts 250 kocht reed (rijd nog af en toe) ik 7 jaar met een cosa 200 volgens "puristen" -what's in a name- de lelijkste vespa ever. Zelf woon ik ook in antwerpen en tussen vespa rijders nieuw of oud heerst sowieso, althans naar mijn gevoel, een groter gevoel van verbondenheid dan tussen eender welke andere motor- en of bromfietsclub. Let's face it: Vespa is terug populair, natuurlijk zal daar ook een boel trendgevoelig publiek tussen zitten, so what, zelf heb ik altijd ELKE DAG gereden, zomer, winter, sneeuw of ijzel, wat ik wil zeggen is, er zijn momenten dat je elkaar aan het stoplicht tegenkomt en wat magisch is, er is altijd een blik van verstandhouding of een kort gesprek het licht springt op groen en dan scheuren! voila!

Bericht bewerkt (12.10.2005 | 17:16)

Link naar reactie

@ desegno

kan alleen maar akkoord gaan. Luister, aan groeten op zich is niks verkeerd maar begrijp wat je bedoelt. Heb deze zomer een lesbisch koppel (en laat ons aub hier geen polemiek rond starten) op een hele lelijke custom (overdreven veel chroom, vestjes met frennekes zoals davy crocket, enz) zien vallen aan de boerentoren in antwerpen door een dergelijk pseudo gebaar van solidariteit en (h)erkenning. Meiden zwaar tegen de grond geen beschermende kledij, nauwelijks rijervaring, maar wel veel bloed en schade, WAY TO GO!

Link naar reactie

Ik heb toch geweten dat een bende daxisten (rare naam hé) gestopt ziijn en allemaal hun duim omhoog staken toen er een Vespa passeerde. Was wel knap omdat die daxers (weer een vreemde naam) allemaal jonge gasten waren (16-18j) en de Vesparijder een 'ancien'. Dus in weinig woorden... .

Link naar reactie

@ Dito

Dan zijt ge mij nog niet tegengekomen,

Ik woon in Kapellen (dax-city nr 2).

Ik rij nu (veel) rond met ne badkamergroene vespa 50.

Idd, hier weinig vespisten op de weg, maar als we ze eens allemaal bij elkaar zouden halen (heb wat vrienden zitten met een vespa in kapellen, zie ook vaak een PX rijden met zijspan, in de Koning Albert lei in Kapellen staat er soms een blauwe GT buiten (denk dat dit iemand vant forum is, wie?) en een PX200ss. Ook vespista woont hier vlakbij met een VBB...

Eens een vespameeting door brasschaat organiseren?

De daxers zullen wss is goed lachen :)

Link naar reactie

Ha dat zijde gij met uw badkamergroene 50cc

Die gast met zijn zijspan woont op Klein Heiken.

In de Koning Albertlei hebben er wel meer een scooter, Ikzelf woon daar samen met men PX limited, die blauwe GT is eigenlijk mijn Blauwe Super van '67. Mijn buurman rijdt met een beige PX en de buurman daarnaast heeft ook nog wat classics staan , ietske verder is er nog nen kerel met nen PX, maar heb ik nog niet kunnen ontmoeten, iemand van het Forum?

Trouwens, zit de vriend van Dominique van de Fortsesteenweg hier trouwens ook op het forum?

Bericht bewerkt (12.10.2005 | 20:28)

Link naar reactie

ik groet zelf als motard (op m'n fazer 600 ) zelden naar motoscooters of choppers want die mannen zwaaien toch bijna nooit, af en toe doe ik het wel , en ook af en toe krijg ik dan van die mannen iets terug.

Maar zelfs op de brommer (pk50xl) of de fiets krijg ik de neiging om naar de motards te zwaaien ;-)

Link naar reactie

Ik groet altijd en ik krijg dikwijls een groet terug.

Sommigen verschieten blijkbaar dat een scooter hen groet en dat is ook wel te begrijpen aangezien er toch veel 50cc's rondrijden en het toch moeilijk is in een fractie een onderscheid te maken.

Mijn schoonbroer rijdt met een KTM en die beweert dat het lullig zou staan als een motard een brommer zou groeten, daarom zouden ze het dus zowieso niet doen, tenzij de scooter eerst groet.

Wat reeds eerder gezegd is klopt toch ook ... als je niet terug gegroet wordt groet je zélf niet meer. Aangezien ik hier lees dat de meesten NIET groeten, ook niet als eerste, dan zullen op den duur de andere motards ook niet meer groeten.

Ik groet persoonlijk naar alle scooters, ook 50cc's. Maar in Mechelen zijn scooters zeeeer dun bezaaid, dus dat valt mee. Ge valt bijna van uw zadel als je er een tegenkomt, en dien andere ook...

Choppers en dan vooral Harley mannen ( de OUTLAWS zitten hier achter mijnen hoek ) groeten inderdaad nooit terug.

Verleden week stond ik stil aan een kruispunt om af te slaan en passeert me daar een moto (was fameus rap, dus vraagt me niet wat soort , maar het was een racemasjien) en die stak zijn voet uit als hij mij passeerde. Dat is ook groeten !!!

Allé, genoeg gezeverd. 't Zou toch toffer zijn als er wat meer collegialiteit zou zijn.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...