nero Geplaatst: 11 februari 2010 Delen Geplaatst: 11 februari 2010 Hoe "goed" heb je dat ontluchtingsgaatje in je benzinetank afgedicht zodat je vriendin haar kleedje niet zou bemorsen? ) Misschien ligt daar de oplossing van je probleem. Groetjes, nero. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 11 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2010 Gaatje is identiek als vorig jaar. Dus maakt geen verschil. Heb het nooit dichtgemaakt uit vrees voor erger, wat er uit lekt, kuis ik nog steeds op. Bedankt voor de reactie, Pieter Link naar reactie
sikke Geplaatst: 20 februari 2010 Delen Geplaatst: 20 februari 2010 Bij voorbije extreme koude heb je een probleem als uw bougie niet wordt aangepast aan de extreme koude temperaturen dus gewoon een warmere bougie plaatsen en de problemen zijn meestal opgelost. Bij mijn zoon die met -8 dagelijks naar zijn school reed met zijn special 50 bij verandering van bougie geen problemen meer. Bij mijn sprint bij extreme koude ook niet op toeren komen en niet mooi draaien bij verandering door warmere bougie probleem ook opgelost. Voor NGK dus bij extreme koude 6 ipv 7. Dit jaar zijn de problemen gelukkig voorbij. Bij hogere temperaturen niet vergeten om de bougie opnieuw te vervangen. Francis Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 21 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2010 Nog niet aan begonnen, was het een beetje beu en het weer was er niet naar. Merci voor de tips Link naar reactie
Bartolino Geplaatst: 21 februari 2010 Delen Geplaatst: 21 februari 2010 Die koude bougie lijkt me raar als hij pas stil valt na 45 min. Ik weet niet of het bij een vespa kan voorkomen, maar zou het gene 'vapor lock' kunnen zijn. Dus dat de benzineleiding warm wordt en ge geen aanvoer meer hebt doordat er dampbellen in de leiding staan. 't Is misschien ver gezocht. Maar volgens mij moet ge het gaan zoeken een de benzinetoevoer. Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 21 februari 2010 Delen Geplaatst: 21 februari 2010 even offtopic: wat kost eigenlijk zo'n lml motor? 1000€? Link naar reactie
kurt007 Geplaatst: 21 februari 2010 Delen Geplaatst: 21 februari 2010 Ik heb er indertijd 850 euro, ongeplaatst, voor betaald. Ongeveer 14 maanden geleden bij Classicscooter. En dan zijt ge zeker dat ge een echte LML-blok hebt, want er zijn naar het schijnt blokjes te koop voor +/- 600 euro maar die zouden niet uit de LML-fabrieken komen (namaak dus). Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 21 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2010 Hé Kurt007, Verklaar je nader, ook reed valve...? Ben nieuwsgierig...maar vertrouw Sam echt wel. Gtz Pieter Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 22 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2010 Vandaag nog eens geprobeerd te starten. Start wel met choke open, maar als je gas geeft is het weer blaaaw...gedaan. Benzine loopt vlot in de carburator die ondertussen heel netjes is, sproeikoppen zijn proper,...dus het probleem zit dieper, denk ik :-(. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 22 februari 2010 Delen Geplaatst: 22 februari 2010 Benzine loopt vlot. toch ander benzine mag ik hopen, maw met maar 2% olie Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 22 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2010 Is nooit meer dan 4 % in geweest. Was een foutje van mijnentwege. Is al van tijdens de zomer 2 % (dus na de rodage). Pieter Link naar reactie
Joene Geplaatst: 22 februari 2010 Delen Geplaatst: 22 februari 2010 ... dan zijn je oliekeerringen misschien al naar de haaien en zal je motor open moeten "na 4000 km das wel snel, het lijkt wel een LML" ;-) stout grapje, mijn excuses Link naar reactie
Domi Geplaatst: 22 februari 2010 Delen Geplaatst: 22 februari 2010 er zijn el wel van die 5-poorts geweest die een borrage kapot hadden op korte tijd,dus dat kan natuurlijk.. over de afkomst van uw blokje hoef je niet bang te zijn,die van de Sam zijn echte LML's. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 22 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2010 @Joene, Het is een LML blokje hé...no probs @Domi, Ne borrage ???? Tx Pieter Link naar reactie
Domi Geplaatst: 22 februari 2010 Delen Geplaatst: 22 februari 2010 yep,een oliekeerring in het nederlands :-)) Jan Classic vertelde me dat onlangs dat hij er wel zo enkele heeft gehad waar hij een oliekeerring heeft moeten in veranderen...dat is natuurlijk niet zeker dat DAT het probleem is hé.. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 22 februari 2010 Delen Geplaatst: 22 februari 2010 maar dat zou wel heel goed kunnen, vandaar ook die geleidelijke achteruitgang... Pieter man, doe hem gewoon binnen bij Sam... Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 22 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2010 Ge moet daar ook geraken hé... Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 22 februari 2010 Delen Geplaatst: 22 februari 2010 mja ik heb zelf momenteel geen tijd, maar heeft uwe auto een trekhaak? Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 22 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2010 Neen, maar Bart ik trek mijne plan wel zulle...tegen de eerste ritjes is dit euvel van de baan. ;-) Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 23 februari 2010 Delen Geplaatst: 23 februari 2010 Pieter en Bart, ik heb een trekhaak. Als ik kan helpen, laat maar weten. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 23 februari 2010 Delen Geplaatst: 23 februari 2010 Of met een sleeptouw tot in Rumst Link naar reactie
gunter Geplaatst: 23 februari 2010 Delen Geplaatst: 23 februari 2010 Zeg Pieter ge bent toch lid van VAB hé? Als je die op beld komen die toch zien of ze het kunnen maken , zo niet brengen die uw scooter toch tot aan de Sam. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.