berinif71 Geplaatst: 9 januari 2010 Delen Geplaatst: 9 januari 2010 Hallo, ik ben Johan en ik ben begonnen met het restaureren van een Vespa GS, bj.1961. heb hem voor het grote deel gesloopt deze week. de carosserie is slecht .de motor zit vast. weet iemand hoe ik de rempedaal los krijg ? hij zat vast,met kruipolie losgemaakt maar hij wil niet van het asje schuiven. hoe zit die geborgt ? Link naar reactie
berinif71 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 hoe kan ik foto's toevoegen ? gr.johan Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 9 januari 2010 Delen Geplaatst: 9 januari 2010 heb je de pen er al uitgetrokken? Rempedaal induwen en dan kan je de pen met een tang eruit trekken. Succes! Link naar reactie
berinif71 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 dankjewel. ik ga het proberen. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 9 januari 2010 Delen Geplaatst: 9 januari 2010 He Johan welkom! Weet je zeker dat het over een GL gaat? In je profiel staat toch een GS en tevens ook een foto van een GS? Hoe ben je aan de Vespa gekomen eigenlijk? Vespappa Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 9 januari 2010 Delen Geplaatst: 9 januari 2010 Ja, verklaar dat eens Inspector Clouseau is on the case... Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 9 januari 2010 Delen Geplaatst: 9 januari 2010 Voor een echte restaurateur in Nederland kan ik je Maskes Vespa Klassiekers aanraden: www.maskes.nl. Je hebt wel gelijk een moeilijke scooter uitgekozen om mee te beginnen;) Ik ben dan eigenlijk ook wel weer benieuwd hoe die kennis van je er aan komt? Die heeft hem al sinds '67? Succes. Groetjes, Laurens Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 9 januari 2010 Delen Geplaatst: 9 januari 2010 Ook misschien goed idee om frame nummer niet online te zetten... Link naar reactie
berinif71 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 haha.inderdaad,het is een GS.(typefoutje) hij heeft vanaf 1967 bij iemand in de schuur gestaan ! ik ben zelf bromfietsverzamelaar/restaurateur. ik heb al genoeg bromfietsen gerestaureerd maar nog nooit een scooter. is voor mij een uitdaging. ik moet hem restaureren voor een kennis van mij, deze kocht hem in Den Haag. op het Kenteken bewijs staat afgiftedatum april 1961. ik wil het chassis laten herstellen en de motor laten reviseren. de rest doe ik zelf. misschien nog tips voor goede adressen ? Link naar reactie
berinif71 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 oke! Tyrian Laurens, kennis heeft hem inderdaad in 1967 gekocht en dus 43 jaar bewaard in schuur en nooit iets mee gedaan. zijn verhaal : in die tijd ging hij met aardappelen langs de deur en zag die Vespa staan en kocht hem omdat die het wel een leuk ding vond. let wel :hij was toen 17 jaar oud ! vanavond de voorvork geheel gedemonteerd tot het laatste schroefje/lager. iets anders. het voorspatbord rust op een aluminium zitting waar hij met 3 boutjes gemonteerd zit. van die zitting is een stuk afgebroken, volledig geoxideerd. hoe los ik dat op ? bestaat daar een metaal gedeelte voor ? ik neem aan dat dat een classic probleem is van Vespa ? Link naar reactie
berinif71 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 inderdaad, u bent al de derde persoon die Maskes noemt voor de motorrevisie. dus ga daar binnenkort maar eens naar toe. Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 januari 2010 Delen Geplaatst: 9 januari 2010 Als het alu-gedeelte zover geoxideerd is dat er stukken afbreken, vrees ik een beetje voor de rest... Waarschijnlijk is lassen dan geen optie en ga je een andere voorvork moeten zien te vinden. Probeer eens een paar detailfoto's van de vespa te posten, misschien is het sop de kool niet waard en gaat de eigenaar beter voor een goed bewaard exemplaar. De kostprijs van een restauratie kan namelijk vrij hoog oplopen, zeker bij de GS-modellen. Groetjes, nero. Link naar reactie
berinif71 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 het metaal van de vork is prima maar zoals ik al zei, het aluminium is bros. ik zal de voorvork meenemen naar een Vespaspecialistn zodat die zijn visie kan geven. bij bromfietsen ( zundapp) heb je soms namelijk hetzelfde probleem. de hoofdbuis van het frame is van staal en daar omheen zit ook aluminium gegoten. dat kan soms ook heel slecht zijn. ik heb inmiddels 400 detailfoto's van de GS. wil wel foto's plaatsen op het forum maar ik kom er niet uit hoe dat werkt. als je ,zie hieronder, "Hoe links,Video of afbeeldingen" intikt krijg ik acadabra en zie ik door de bomen het bos niet.. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 9 januari 2010 Delen Geplaatst: 9 januari 2010 Hey Berinif71, Stuur mij de foto's op per mail en ik zal ze wel posten. Kan jij me helpen met dit ? : http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/forum/topic/14384 Gr Tom PS : Zo ne GS is toch niet de moeite waard! Kunt ze beter aan mij verkopen ))) Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 10 januari 2010 Delen Geplaatst: 10 januari 2010 inderdaad, u bent al de derde persoon die Maskes noemt voor de motorrevisie.dus ga daar binnenkort maar eens naar toe. Oke, dikke kans dat ik er ook rond loop;) Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 10 januari 2010 Delen Geplaatst: 10 januari 2010 Laurens, kennis heeft hem inderdaad in 1967 gekocht en dus 43 jaar bewaard in schuur en nooit iets mee gedaan. zijn verhaal : in die tijd ging hij met aardappelen langs de deur en zag die Vespa staan en kocht hem omdat die het wel een leuk ding vond. let wel :hij was toen 17 jaar oud ! Mooi verhaal! Link naar reactie
berinif71 Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2010 leuke,aparte bromfiets ! nooit eerder gezien en terwijl ik al 22 jaar bezig ben met bromfietsen.( ik verzamel alleen hollandse bromfietsen) kun je mij een email sturen (jpkats@hetnet.nl) zodat ik je foto's kan mailen van de Vespa. ik heb helaas niks te verkopen , de Vespa is niet van mij. gr.johan Hey Berinif71,Stuur mij de foto's op per mail en ik zal ze wel posten. Kan jij me helpen met dit ? : http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/forum/topic/14384 Gr Tom PS : Zo ne GS is toch niet de moeite waard! Kunt ze beter aan mij verkopen ))) Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 11 januari 2010 Delen Geplaatst: 11 januari 2010 Mocht de eigenaar hem willen verkopen dan zullen er iig genoeg gegadigden zijn... Link naar reactie
michiel200 Geplaatst: 18 januari 2010 Delen Geplaatst: 18 januari 2010 Hoi Berinif71, Ik heb recent een GS 160 gerestaureerd. Je vindt hier erg veel kennis over oude Vespa's. Maar voor vragen kun je ook altijd contact opnemen. Gr. Michiel Monnickendam Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 18 januari 2010 Delen Geplaatst: 18 januari 2010 hallo michiel200 je kan een GS 160 en een 150 wel niet vergelijken dit zijn twee totaal verschillende GS modellen van motor opbouw grtz sidvespa Link naar reactie
berinif71 Geplaatst: 18 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2010 ik heb de Vespa GS 150 nu helemaal gestript. plaatwerk,motor,al het kleine spul wat gecleand moet worden,doos vol met oude onderdelen ter voorbeeld voor nieuw . ik heb alleen een probleem met de zitting van het spatbord op de voorvork. dit is van aluminium(met 3 gaatjes erin) ter bevestiging van het spatbord . hier is een stuk vanaf gebroken (helemaal geoxideerd) zijn er meer forumleden met zo'n probleem op de hoogte ? en wat daaraan te doen ? je kunt dat niet lassen. Link naar reactie
berinif71 Geplaatst: 18 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2010 oja, de bodemplaat van het frame is echt verrot.dat wordt een nieuwe plaat dus. ook krijg ik de versnellingskabels niet uit het doorvoerpijpje getrokken, zit vasgeroest. hoe los je dat op ? moet dan de bodemplaat verwijderd worden ? Link naar reactie
berinif71 Geplaatst: 18 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2010 wat betreft verkoop, dat is niet van orde want de eigenaar wil er echt niet van af! daar heeft die hem te lang voor bewaard ! ( 43 jaar !!! ) De Vespa moet gewoon in tiptop staat worden. Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 januari 2010 Delen Geplaatst: 18 januari 2010 Als je de vloerplaat verwijdert, gaat het doorvoerpijpje wel meekomen. Als je de kabels en gaines eruit wil krijgen, veel kruipolie en een goede griptang gebruiken Hopelijk is de middentunnel niet teveel aangetast door de roest. Heb je de piston al los gekregen in de cilinder? Groetjes, nero. Link naar reactie
berinif71 Geplaatst: 18 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2010 bedankt voor de tip. nee,de motor laat ik door een Vespaspecialist doen evenals het herstel van het chassis. de rest doe ik zelf. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.