Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie VESPA GS bj.1961 met NL motorkenteken


berinif71

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben Johan en ik ben begonnen met het restaureren van een Vespa GS, bj.1961.

heb hem voor het grote deel gesloopt deze week.

de carosserie is slecht .de motor zit vast.

weet iemand hoe ik de rempedaal los krijg ?

hij zat vast,met kruipolie losgemaakt maar hij wil niet van het asje schuiven.

hoe zit die geborgt ?

Link naar reactie

Voor een echte restaurateur in Nederland kan ik je Maskes Vespa Klassiekers aanraden: www.maskes.nl. Je hebt wel gelijk een moeilijke scooter uitgekozen om mee te beginnen;)

Ik ben dan eigenlijk ook wel weer benieuwd hoe die kennis van je er aan komt? Die heeft hem al sinds '67?

Succes.

Groetjes,

Laurens

Link naar reactie

haha.inderdaad,het is een GS.(typefoutje)

hij heeft vanaf 1967 bij iemand in de schuur gestaan !

ik ben zelf bromfietsverzamelaar/restaurateur.

ik heb al genoeg bromfietsen gerestaureerd maar nog nooit een scooter.

is voor mij een uitdaging.

ik moet hem restaureren voor een kennis van mij, deze kocht hem in Den Haag.

op het Kenteken bewijs staat afgiftedatum april 1961.

ik wil het chassis laten herstellen en de motor laten reviseren.

de rest doe ik zelf.

misschien nog tips voor goede adressen ?

Link naar reactie

oke! Tyrian

Laurens,

kennis heeft hem inderdaad in 1967 gekocht en dus 43 jaar bewaard in schuur en nooit iets mee gedaan.

zijn verhaal : in die tijd ging hij met aardappelen langs de deur en zag die Vespa staan en kocht hem omdat die het wel een leuk ding vond. let wel :hij was toen 17 jaar oud !

vanavond de voorvork geheel gedemonteerd tot het laatste schroefje/lager.

iets anders.

het voorspatbord rust op een aluminium zitting waar hij met 3 boutjes gemonteerd zit.

van die zitting is een stuk afgebroken, volledig geoxideerd.

hoe los ik dat op ?

bestaat daar een metaal gedeelte voor ?

ik neem aan dat dat een classic probleem is van Vespa ?

Link naar reactie

Als het alu-gedeelte zover geoxideerd is dat er stukken afbreken, vrees ik een beetje voor de rest...

Waarschijnlijk is lassen dan geen optie en ga je een andere voorvork moeten zien te vinden.

Probeer eens een paar detailfoto's van de vespa te posten, misschien is het sop de kool niet waard en gaat de eigenaar beter voor een goed bewaard exemplaar. De kostprijs van een restauratie kan namelijk vrij hoog oplopen, zeker bij de GS-modellen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

het metaal van de vork is prima maar zoals ik al zei, het aluminium is bros.

ik zal de voorvork meenemen naar een Vespaspecialistn zodat die zijn visie kan geven.

bij bromfietsen ( zundapp) heb je soms namelijk hetzelfde probleem.

de hoofdbuis van het frame is van staal en daar omheen zit ook aluminium gegoten.

dat kan soms ook heel slecht zijn.

ik heb inmiddels 400 detailfoto's van de GS.

wil wel foto's plaatsen op het forum maar ik kom er niet uit hoe dat werkt.

als je ,zie hieronder, "Hoe links,Video of afbeeldingen" intikt krijg ik acadabra en zie ik door de bomen het bos niet..

Link naar reactie

Laurens,

kennis heeft hem inderdaad in 1967 gekocht en dus 43 jaar bewaard in schuur en nooit iets mee gedaan.

zijn verhaal : in die tijd ging hij met aardappelen langs de deur en zag die Vespa staan en kocht hem omdat die het wel een leuk ding vond. let wel :hij was toen 17 jaar oud !

Mooi verhaal!

Link naar reactie

leuke,aparte bromfiets ! nooit eerder gezien en terwijl ik al 22 jaar bezig ben met bromfietsen.( ik verzamel alleen hollandse bromfietsen)

kun je mij een email sturen (jpkats@hetnet.nl) zodat ik je foto's kan mailen van de Vespa.

ik heb helaas niks te verkopen , de Vespa is niet van mij.

gr.johan

Hey Berinif71,

Stuur mij de foto's op per mail en ik zal ze wel posten.

Kan jij me helpen met dit ? :

http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/forum/topic/14384

Gr

Tom

PS : Zo ne GS is toch niet de moeite waard! Kunt ze beter aan mij verkopen :))))

Link naar reactie

ik heb de Vespa GS 150 nu helemaal gestript.

plaatwerk,motor,al het kleine spul wat gecleand moet worden,doos vol met oude onderdelen ter voorbeeld voor nieuw .

ik heb alleen een probleem met de zitting van het spatbord op de voorvork.

dit is van aluminium(met 3 gaatjes erin) ter bevestiging van het spatbord .

hier is een stuk vanaf gebroken (helemaal geoxideerd)

zijn er meer forumleden met zo'n probleem op de hoogte ?

en wat daaraan te doen ?

je kunt dat niet lassen.

Link naar reactie

Als je de vloerplaat verwijdert, gaat het doorvoerpijpje wel meekomen.:) Als je de kabels en gaines eruit wil krijgen, veel kruipolie en een goede griptang gebruiken Hopelijk is de middentunnel niet teveel aangetast door de roest.

Heb je de piston al los gekregen in de cilinder?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...