Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa op aanhanger


chocolateman

Aanbevolen berichten

Hoe doe je dat zonder de Vespa te beschadigen?

'k heb dus een gewone aanhangwagen, met in het midden twee balkjes waar tussen de wielen passen.

nu zoek ik nog iets om het voorwiel tegen te houden, zodat m'n spatbord niet tegen de wand komt, en een goede manier om de px recht te houden.(nee liefst geen bierbak ...)

alle sugesties zijn welkom!

wim

Link naar reactie

Ik heb banden die mijn stuur kruiselings pakken bij de handvaten. Op die twee latjes waartussen de wielen staan heb ik een dwarslat gevezen. daardoor trek ik hem naar voor zonder dat het spatbord tegen de voorwand komt.

Amai dees klink ingewikkeld. Kom gewoon maar ne keer af.

En nee, ik kan geen foto plaatsen.

Link naar reactie

ik doe alijd hetvolgende :

- Scooter in vooraan tegen de rand (of wiel blokkeren zoals je beschrijft)

- Scooter van de poot (belangrijk)

- twee spanriemen vooraan. Lopen van de hoek van de kar, onder het stuur door (tussen beenschild en stuur). Best riemen met zo'n aanspansysteem. Scooter kan nu niet omvallen, staat normaal muurvast.

- Laatste spanriem achteraan over het zadel (of onedr zadel kan ook) om te beletten dat de scooter omhoog kan springen (uit de goot).

Heb zo al vele kilometers gereden, zonder dat er ooit iets aangekomen is. Staat gewoon muurvast, met slechts 3 riemen.

Joost

Link naar reactie

merciekes allemaal,

'k ging al een hele constructie maken met houtblokken onder de scoot, en een balkje erboven, vlak achter het rem pedaal en...blablabla...

kortom spanbanden zijn veel eenvoudiger,

bedankt!

wim

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...