thQS Geplaatst: 9 december 2009 Delen Geplaatst: 9 december 2009 Hey Ik zit met een probleem. Ik was op zoek naar een 6V 13Ah batterij voor mijn GS160 maar vond die niet (MK1). Ik heb dan maar op aanraden van iemand een 6V 4.5Ah batterij genomen. Maar nu heb ik het gevoel dat hij niet alles kan trekken. (Wanneer ik met lichten op rij dan valt hij uit wanneer ik rem, ook lijkt hij meer elektriciteit weg te nemen dan dat er elektriciteit bij komt.) Zou Is dit mogelijk dat het enkel aan een (te zwakke) batterij ligt? Zo ja, weet iemand waar ik een kleine 6V batterij kan vinden die wel sterk genoeg is? Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd! Thomas Link naar reactie
thQS Geplaatst: 9 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2009 vandaag ook nog: bij stationair draaien geen probleemm, wanneer ik gas gaf ging hij in een dip en viel hij uiteindelijk uit. Zelfde wanneer hij stationair draaide en ik remde met de voetrem (ging het remlicht branden) en viel hij uit. Ook alsof hij zijn benzine niet kon aanzuigen. Na een tijdje was dit probleem weg. Heel vreemd (ik denk niet dat het probleem bij de carburator ligt) THomaz Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 9 december 2009 Delen Geplaatst: 9 december 2009 Volgens mij zijn alleen het stadslicht, de toeter en je achterlicht op de batterij aangesloten; zou niet van invloed moeten zijn op de prestaties van de motor (alleen misschien starten). Op de laatste 2 standjes van je schakelaar moet je zonder batterij gewoon met licht kunnen rijden, omdat die stroom van de spoelen komt, niet van de batterij. Link naar reactie
thQS Geplaatst: 9 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2009 Dit had ik nog gevonden Battery edition supplied both AC and DC services: AC 6 volt 35W circuit powered by flywheel magneto supplies high/low headlight, tail light and charges battery via rectifier. DC 6 volt circuit powered by 6V-13Ah Battery powers all other circuits including front/rear parking lights, horn, stop light and HT ignition. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 9 december 2009 Delen Geplaatst: 9 december 2009 11ah voor 17€ http://www.louis.de/_20ffefbfc505780584ea3eabeb40208bf8/index.php?topic=search&searchterm=10036809&cmd.x=0&cmd.y=0 of 12ah voor 46€ http://www.louis.de/_20ffefbfc505780584ea3eabeb40208bf8/index.php?topic=search&searchterm=10036718&cmd.x=0&cmd.y=0 Link naar reactie
josse Geplaatst: 9 december 2009 Delen Geplaatst: 9 december 2009 vandaag ook nog: bij stationair draaien geen probleemm, wanneer ik gas gaf ging hij in een dip en viel hij uiteindelijk uit. Zelfde wanneer hij stationair draaide en ik remde met de voetrem (ging het remlicht branden) en viel hij uit. Ook alsof hij zijn benzine niet kon aanzuigen. Na een tijdje was dit probleem weg. Heel vreemd (ik denk niet dat het probleem bij de carburator ligt) THomaz hey, da's straf. Ik heb net hetzelfde. als je gas geeft en remt, geen probleem; juist ? Bij mij is het enkel als de batterij leeg is (in mijn geval altijd, want ik rij er te weinig mee). Nooit gedacht dat het aan de batterij zou kunnen liggen. Interessant, laat even weten wat uiteindelijk de oplossing is, thanks. Link naar reactie
thQS Geplaatst: 9 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2009 Inderdaad Josse, als ik gas geef heb ik het nog niet gemerkt. Heel vreemd... en 'k weet hoegenaamd niet hoe het komt. Ik heb net hetzelfde als mijn stadslicht opstaat. Thomaz ps: welke batterij zit er bij jou in? Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 december 2009 Delen Geplaatst: 9 december 2009 Zelfde wanneer hij stationair draaide en ik remde met de voetrem (ging het remlicht branden) en viel hij uit. Lijkt me eerder een fout in de bedrading op aansluitingen. Waarschijnlijk maak je ergens verbinding met de + en de massa als je de voetrem induwt. Zelfs met een kleine (opgeladen) batterij moet je even zonder problemen kunnen rijden. Wat de "dip" betreft, be, je zeker dat het ontstekingstijdstip correct is ingesteld? Een andere mogelijkheid is ook dat de benzinedarm in een knik of gekneld zit, de benzinekraan verstopt zit of het gaatje van de ontluchting (probeer eens of je hetzelfde hebt met benzinedop open). Een andere mogelijkheid is ook dat er in de carbu één of ander kanaaltje verstopt is. Als je de choke open trekt, heb je dan hetzelfde resultaat? Groetjes, nero. Link naar reactie
josse Geplaatst: 9 december 2009 Delen Geplaatst: 9 december 2009 bij mij is het in ieder geval echt electrisch. type batterij weet ik niet. Link naar reactie
thQS Geplaatst: 9 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2009 Dankjewel voor de info. Ik zal er mij dit weekend eens opsmijten se. Thomaz als ik de choke openzet sloeg de motor af Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.