Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Batterij GS160


thQS

Aanbevolen berichten

Hey

Ik zit met een probleem. Ik was op zoek naar een 6V 13Ah batterij voor mijn GS160 maar vond die niet (MK1). Ik heb dan maar op aanraden van iemand een 6V 4.5Ah batterij genomen. Maar nu heb ik het gevoel dat hij niet alles kan trekken. (Wanneer ik met lichten op rij dan valt hij uit wanneer ik rem, ook lijkt hij meer elektriciteit weg te nemen dan dat er elektriciteit bij komt.)

Zou Is dit mogelijk dat het enkel aan een (te zwakke) batterij ligt?

Zo ja, weet iemand waar ik een kleine 6V batterij kan vinden die wel sterk genoeg is?

Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd!

Thomas

Link naar reactie

vandaag ook nog:

bij stationair draaien geen probleemm, wanneer ik gas gaf ging hij in een dip en viel hij uiteindelijk uit.

Zelfde wanneer hij stationair draaide en ik remde met de voetrem (ging het remlicht branden) en viel hij uit. Ook alsof hij zijn benzine niet kon aanzuigen.

Na een tijdje was dit probleem weg. Heel vreemd (ik denk niet dat het probleem bij de carburator ligt)

THomaz

Link naar reactie

Volgens mij zijn alleen het stadslicht, de toeter en je achterlicht op de batterij aangesloten; zou niet van invloed moeten zijn op de prestaties van de motor (alleen misschien starten). Op de laatste 2 standjes van je schakelaar moet je zonder batterij gewoon met licht kunnen rijden, omdat die stroom van de spoelen komt, niet van de batterij.

Link naar reactie

Dit had ik nog gevonden

Battery edition supplied both AC and DC services:

AC 6 volt 35W circuit powered by flywheel magneto supplies high/low headlight, tail light and charges battery via rectifier.

DC 6 volt circuit powered by 6V-13Ah Battery powers all other circuits including front/rear parking lights, horn, stop light and HT ignition.

Link naar reactie
vandaag ook nog:

bij stationair draaien geen probleemm, wanneer ik gas gaf ging hij in een dip en viel hij uiteindelijk uit.

Zelfde wanneer hij stationair draaide en ik remde met de voetrem (ging het remlicht branden) en viel hij uit. Ook alsof hij zijn benzine niet kon aanzuigen.

Na een tijdje was dit probleem weg. Heel vreemd (ik denk niet dat het probleem bij de carburator ligt)

THomaz

hey, da's straf. Ik heb net hetzelfde. als je gas geeft en remt, geen probleem; juist ?

Bij mij is het enkel als de batterij leeg is (in mijn geval altijd, want ik rij er te weinig mee). Nooit gedacht dat het aan de batterij zou kunnen liggen. Interessant, laat even weten wat uiteindelijk de oplossing is, thanks.

Link naar reactie

Inderdaad Josse, als ik gas geef heb ik het nog niet gemerkt. Heel vreemd... en 'k weet hoegenaamd niet hoe het komt. Ik heb net hetzelfde als mijn stadslicht opstaat.

Thomaz

ps: welke batterij zit er bij jou in?

Link naar reactie
Zelfde wanneer hij stationair draaide en ik remde met de voetrem (ging het remlicht branden) en viel hij uit.

Lijkt me eerder een fout in de bedrading op aansluitingen. Waarschijnlijk maak je ergens verbinding met de + en de massa als je de voetrem induwt. Zelfs met een kleine (opgeladen) batterij moet je even zonder problemen kunnen rijden.

Wat de "dip" betreft, be, je zeker dat het ontstekingstijdstip correct is ingesteld? Een andere mogelijkheid is ook dat de benzinedarm in een knik of gekneld zit, de benzinekraan verstopt zit of het gaatje van de ontluchting (probeer eens of je hetzelfde hebt met benzinedop open). Een andere mogelijkheid is ook dat er in de carbu één of ander kanaaltje verstopt is.

Als je de choke open trekt, heb je dan hetzelfde resultaat?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...