Ga naar inhoud
Vespaforum.be

:-D al goed was ik snel


BartPK

Aanbevolen berichten

bij deze kondig ik dus met een grote smile op mijn smoel aan, dat ik een VNB6T heb gekocht. Ik was ook maar net op tijd want sam vertelde dat er nog een andere geïnteresseerde was en die stond er net op het moment dat ik buiten ging... :-D

foto's:

tytn2015.jpg

mooi hé, ma zo ziet hij er wel veel beter uit dan ie in werkelijkheid is hoor :)

tytn2016.jpg

heel toevallig ook in dezelfde kleur als mijn PX

tytn2017.jpg

en dit is dus wat me toch voor de VNB heeft doen kiezen ipv voor de super, dat hele mooie kontje :)

tytn2019.jpg

om een idee te geven van de staat, dit is zowat het ergste roestige eraan, erg goed dus me dunkt... Al zal hij binnen een jaartje, als de kas terug gespijsd is, toch een makeover krijgen, misschien wel in dezelfde kleur, aai liiiiike

Sam heeft hem bij de tweede kick gestart, de lichten en remlicht en klaxon werken allen perfect, de remmen zijn in orde en de ambriage en de zogenaamde minimum speling op het schakelhandvat waren eigenlijk erg strak. Kortom, ik ben een hele blije maar arme mens geworden.

Hij staat nu nog bij sam en ik zal hem ook nog ni direct hebben wegens plaatsgebrek...Hoogstwaarschijnlijk zal de PX ook verkocht worden. Heb er plezier aan gehad en veel van geleerd, maar nu is het de beurt van de VNB :P

Link naar reactie

Hé Bart, super en proficiat. Het is blijkbaar een goede week voor kopers. Ik heb zoals geweten zondag een Bella in prima conditie gekocht. Met foto's en al van de restauratie. Te zien op Chris zijn site www.francke.be (doorklikken naar Zundapp Bella).

Mijn wespje ga ik wel houden, het is nu prima in orde, ik rij er graag mee en als ik ze voor een eerlijke prijs wil verkopen doe ik teveel verlies.

Nogmaals proficiat, Pieter

Link naar reactie

die andere koper bezag me inderdaad niet zo vriendelijk, plus da was blijkbaar een kennis van sam :D

@pieter, bedankt man, zodra ik mijn plaat heb over gezet gaan we rijden, maar das wss pas voor de forum meeting :)

@bluevespa: toevallig een zweefzadel en een rekje met zo'n kussen voor de passagier? (heb wel echt geen geld meer :)

Link naar reactie

Bart, dat zal dan wel nog met de wesp zijn, want voor de Bella moet ik eerst nog mijn rijbewijs halen en ook dat kost wat centen. En ben niet van plan mijn rijbewijs in putje winter te halen. Wel in de lente, want ik wil er deze zomer mee op reis, hopelijk met Wendy mee op de wesp.

Gtz

P.S. Een zweefzadel bij SIP kost redelijk wat geld, en ik kan het weten zenne...maar is wel een luxe. Je mag het steeds eens komen proberen als je wil. Het is echt wel iets anders...maar fun verzekerd en extra vering.

:-) Misschien bij Dirk eens proberen.

Link naar reactie

Alles mag ne keer, maar ik ga er toch als eerste een ritje mee doen. Eén van de wegkapiteins tijdens de geuzenrit had een Bella en dat ging vooruit. Kan niet echt wachten...weet ook nog niet waar ik terechtkan als er eventueel nog iets aan te doen is. Al vertrouw ik Chris wel...

Gtz en ik kijk al uit naar diene VNB, toch stukken mooier dan een PX. Hopelijk klopt het plaatje, na twee keer kicken met een koude motor super...als hij koud stond, een vriend van de verkoper die ook kwam kijken, sorry maar na mijn verhaal met de Vespa heel veel argwaan gekregen. Maar laat dit de pret niet bederven.

Link naar reactie

Sam wist niet dat ik ging komen kijken hé... Het was eigenlijk ook niet de bedoeling dat ik hem nu al zou kopen, maarja, ik wou hem aan de vriendin laten zien. Omdat zij zo enthousiast reageerde, ben ik er dan maar ineens voor gegaan :)

Tja qua uiterlijk is het voor mij nog "meer" vespa dan de PX, nu moet ik ook niet meer zo jaloers zijn als ik achter u rij :P (mijne zal wel wat slomer zijn dan uw VBB)

Plus ik vertrouw sam voor 100% en moest er toch iets zijn, dan regelt die dat wel. Ik ben daar ondertussen toch wel vaste klant :)

Maarja dat ik Sam -en vooral de mecaniciens daar- volledig vertrouw, da had ge misschien al door hé pieter :-)

Link naar reactie

Tuurlijk, ik reken daar ook op. En heb geen reden om te twijfelen. Was eerder een tip voor de nieuwe vespisten, (voorzover ik geen nieuwe vespist ben :-), en die zullen er zeker zijn en op dat vlak heb ik wel wat ervaring. Als je het objectief bekijkt kunnen dit struikelblokken zijn...

Niets verkeerd aan Sam hoor, verre van. Super en ik hoop er met de Bella ook terecht te kunnen.

Pieter

P.S.allicht ongelukkig geplaatst.

Link naar reactie

Slomer...dat weet ik nog niet zo...8 inch...zou wel eens anders kunnen zijn. Maar dan haal ik de Bella boven hé. :-). Je hebt een leuk machien, en allicht stukken origeneler dan mijn VBB die ondertussen een Europese Wesp is geworden (met allicht nog een aziatisch chassis).

Kijk alvast uit naar ritjes met de twee oldie Vespa's. Heb ondertussen een collectie weblinks waar je wel degelijke stukken kan kopen, moest dit nodig zijn. Het kussentje voor de passagier met bijhorend reservewielrek (VBB) heb ik nog niet gevonden. Dus moest je dit tegenkomen in tweevoud, laat maar iets weten. Mijn benen zijn iets te lang voor de huidige configuratie (klinkt deftig hé).

Tot binnenkort hé, een mooie winterdag is niet te versmaden.

Pieter

Link naar reactie

verschillende zielen met eenzelfde obsessie?

pieter, op ebay zijn er een aantal rekjes met bijhorende kussens te koop. Komen wel van Engeland en duitsland... vragen er wel goed geld voor.

ik wacht zoals gezegd tot de kas terug gespijsd is :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...