Ga naar inhoud
Vespaforum.be

We're back in business :-) !


Eddy Jacobs

Aanbevolen berichten

Onze geäccidenteerde GTS 125 Avio Grigio (zie de topic van de de Kempenrit) is perte totale verklaard. We hebben het volledige bedrag (inclusief alle accessoires) uitbetaald gekregen. Dat is dus dik in orde gekomen.

En ja, inderdaad ! Deze middag zijn we onze nieuwe Vespa gaan afhalen !

Het is een GTS 250 i.e. ABS geworden in lichtgrijs. Avio Grigio bestaat spijtig genoeg niet in het ABS model :-(.

Het is een zalig machientje :-)…

Het vermogen is in niets te vergelijken met de GTS 125. Het is toch wel even wennen… Vooral bij het in en uit bochten gaan, moet je toch heel wat gematigder met de gas omgaan. De reactie op de minste verdraaiing van de gashendel is echt onmiddellijk. Hij rijdt ook veel soepeler dan de GTS 125 (pas op, ik ga nu onze getrouwe, en betreurde, GTS 125 niet afbreken hoor :-)).

We zijn voor de 250 ipv de 300 gegaan omdat we op de 250 ABS konden krijgen en op de 300 niet. Dat vonden we toch belangrijk.

We zullen morgen een foto van onze nieuwe aanwinst posten :-).

Persoonlijk moet ik nog terug een beetje zelfvertrouwen winnen na het ongeval, maar ik heb vanavond toch al met heel veel plezier een 60-tal km gereden !

En zaterdag rijden we naar Gent voor de Haloweenrit :-).

Nog eens bedankt aan iedereen die ons gesteund heeft na het ongeval (zowel moreel als praktisch) !

Groeten,

Eddy en Heidi

Link naar reactie

@ Bluevespa : tja bij ons was het dan ook een verzekeringskwestie. Wij waren niet in fout, dus zodra de verzekering met het geld over de brug kwam, hebben we de knoop doorgehakt en onmiddellijk een nieuwe besteld (uit voorraad). Kwestie van zo snel mogelijk mijn zelfvertrouwen terug op te krikken :-).

Is jouw Vespa nog niet hersteld ?

Link naar reactie

We zijn voor de 250 ipv de 300 gegaan omdat we op de 250 ABS konden krijgen en op de 300 niet. Dat vonden we toch belangrijk.

ABS... Wat is dat voor een beest?? :-)

Succes met de nieuwe aankoop en hopelijk kan je nu wat langer genieten van je Vespa. In de toekomst dus uitkijken voor automobilisten met een L en ook voor oudere heren met een pet/hoed op en in het algemeen ook voor alle dames achter het stuur (zeker als ze handschoenen aanhebben).

Link naar reactie

jeej,

eddy en heidi'ke, ik vind het fantastisch da jullie der terug bij zijn!:D

Ik zie julile zaterdag en we kunnen eventueel afspreken om na de rit een pot te pakken en zondagochtend terug te gaan hé. Of gaan jullie nog verder rijden?

groetjes!

Link naar reactie
jeej,

eddy en heidi'ke, ik vind het fantastisch da jullie der terug bij zijn!:D

Ik zie julile zaterdag en we kunnen eventueel afspreken om na de rit een pot te pakken en zondagochtend terug te gaan hé. Of gaan jullie nog verder rijden?

groetjes!

We gaan der zeker ene pakken zaterdagavond ! Vermits de weersvoorspellingen voor zondag niet zo denderend zijn, denken wij ook zondagochtend terug te keren naar Antwerpen.

Tot zaterdag !

Link naar reactie

Ziet er knap uit op de foto's, Eddy!

ABS is een mooie optie om te hebben. Vooral ook dat altijd op beide wielen wordt geremd ongeacht welke rem handle je gebruikt.

Dat het zo duur is in de meerprijs is waarschijnlijk de reden dat dit niet echt is aangeslagen is en nu uit de productie gaat.

Overvloedig om te melden, maar bedenk wel dat ABS alleen blokkeren verhinderd en in pricipe niet uw remweg verkleint. Wel zeker ten gunste bij nat/glad wegdek.

Na mijn GTS 2007 schade ga ik volgend jaar 2010 waarschijnlijk toch een 300 Super nemen...:-)

Wel mooi dat je van de 125 zo naar de 250 kunt qua rijbewijs! De GTS 250 gaat zeker goed bevallen qua rijervaring!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...