Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa over de kop met mij erop...


looneycooney

Aanbevolen berichten

Hey iedereen !

Na maanden stilstand had ik mijn vespa vorige week eens ferm onderhanden genomen.

Proper gemaakt langs alle kanten , afstellingen kabels, remmen etcetc compleet in orde gezet dus.

Tuurlijk had hem nog een onderhoud nodig en her en der nog wat prullekes.

Gisteren dan met de vespa voor de eerste maal een ritje gemaakt (testritjes niet meegeteld) en was ermee nr een babyborrel van een vriend.

Hierna vertrek ik samen met nog enkele auto's achter me nr hasselt action kart...maar ben niet meer daar geraakt.

Tussendoor in kuringen ben ik dus zwaar ten val gekomen.

Heb moeten uitwijken voor een kat die de straat overliep en heb met het uitwijken een soort van bloembak geraakt...zo'n borduren met paaltjes rond. Dus eerst de borduur geraakt , daarna tegen een paal opgeknald en met vespa en alles over de kop gevlogen . Ik reed op dat moment vermoedelijk rond de 70km/h , wat ook toegelaten was .

Volgens de mensen achter me zat ik nog op de vespa terwijl die ondersteboven hing en hierna is de vespa nog een eind verder gevlogen . De hele straat lag vol stukken. Zelf herrinner ik me er niets van feitelijk, na die kat is alles zwart voor mij.

Nu zit ik dus thuis volop met spierpijnen etc , maar de vespa is compleet naar de vaantjes..spatbord , fourche , kniebord dubbel geplooid etcetcetc . Vermoedelijk goed voor het schroot, ben al content dat ik niet gek veel heb , mits ik in een grote bloembak ben terechtgekomen .

Dusja bij deze laat ik dus weten dat er in vervolg 1 vespa minder rondbold in hasselt , spijtig vd grootse plannen die we hadden ermee .

ps: op zo'n moment ben ik blij dat ik een fatsoenlijke helm en jas aanhad ... die ook aardig gehavend zijn!

Mvg

Link naar reactie

haha toch niet , al was hem wel met zwart bevlekt :) die kat herriner ik me nog goed , was wit, oranje/bruin en beetje zwart :)

Het vespa'ke is een px125 van 2007 ...altijd ferm plezier aan gehad .

Momenteel staat hem bij een kameraad in stevoort, maar vermoedelijk veel teveel kosten aan..en natuurlijk zijn we nog niet zeker hoe het met het chassis is gesteld.

Maar mits dat voorste knie-bord compleet is verplooid , ziet het er niet goed uit helaas .

Mocht er een opvolger komen is het wel pas tegen volgende zomer en dan toch wel een gts of zo.

Wel zag ik gisteren op sip-scootershop dat ze ook chassis verkopen voor 515€..aantrekkelijk , enkel zou ik moeten weten of het chassisnr kan overgezet worden en dan zou er nog een kans inzitten dat hem de hasseltse weggetjes terug kan berijden.

Mvg

Link naar reactie

Idd! dacht ik zonet ook feitelijk :P Nu eens goed laten bezinken etc :)

Ik had al mooie lakwerk-plannekes die ook meer de 'old-school' style zouden benadrukken , dus idd geen slecht idee!

Ik ga alleszins erover nadenken idd, want moet zeggen , ik weet nu al dat ik hem enorm zou gaan missen.

Zo'n handgeschakelde vespa rijd toch nog altijd het plezanste nr mijn mening. Het heeft zijn charmes alleszins.

Mvg

Link naar reactie

aiaia , idd die regen, die regendag heb ik hier ook nog wat testrondjes zitten rijden en heb toen ook al bij mezelf gedacht..ideaal weer om neer te gaan , zeker na zo lang niet meer gereden te hebben.

Is wel sneu , zo onderuitglijden , daar kan je weinig aan doen en je ziet het gebeuren terwijl je erop zit.

Heh ! , hier hetzelfde..blauwe elleboog en handen , 2 stijve benen , blauwe buik(stuur in de maag gekregen denkik) en stijf langs alle kanten...mja zoals je zegt dat gaat idd wel over :)

Merci'kes ;)

Link naar reactie

oh ja , ik wilde nog iets vragen..

Ik heb weet van een vespa-hersteller te stevoort, maar ben even kwijt wie en waar exact ik weer moest zijn...

Momenteel staat hem bij mensen in stevoort en misschien dat die mens eens wilt komen zien om te kijken wat we er nog mee kunnen doen al dan niet.

Mvg

Link naar reactie

idd Vespappa en Heidi , Dank u voor de steun !

Ik ben al blij idd dat ik het hier kan komen posten!

ps: Feit Heidi! ..feit!

Weet je wat nog minder leuk is..nu moet ik onze 'Freddy' van royal nord gaan vertellen waarom ik hem toch niet kan binnendoen voor onderhoud..die gaat opkijken!

ps2 : mooi gezegde: elk einde is een nieuw begin!

Mvg

Link naar reactie

yups Johan , dat is het !

Ik ga straks eens contact opnemen :)

Ik zal vanavond eens foto's nemen dan kan ik het laten zien hier

Zelf besef ik ook met elke minuut meer en meer hoeveel geluk ik feitelijk gehad heb idd .

Ook heb ik het vermoeden dat ik veel te danken heb aan een goede full-face motorhelm, jas en handschoenen. Veel kneuzngen en blauwe plekken , maar geen wonden , enkel wat schaafwonden op de schenen, knieën en handen.(zelfs met dure motorhandschoenen!)

En dat enkel opgelopen aan het chassis , stuur etc , mits ik in zand op mijn rug ben terechtgekomen en ben dan 'bewusteloos'doorgerold.

Ook de helm lijkt me om te vervangen, heeft heel wat schuurplekken , ook op het vizier!

Ik vind dan ook dat ik dat moet vermelden..omdat ik altijd voortrekker ben geweest van motor-kledij op een vespa.

Ben ook een vd weinigen die in motor-tenue rondrijd in de zomerdagen, zelfs met warme zon!

En nu heb ik ook wel 'voor mezelf alleszins!' het bewijs geleverd er goed aan gedaan te hebben om toch wat te investeren daarin.

Gezien de snelheid waarop dit gebeurde en de schade gezien aan de beschermende kledij kan ik enkel tot dit besluit komen.

mijn motorkledij bestaat uit : 'classiclook' lederen motorjas , lederen motorhandschoenen , caberg v2r helm ..helaas geen broek en ook die gevolgen kan ik nu voelen.

Alvast bedankt! Mvg,

lc

Link naar reactie

chasisnr kan je makkelijk overkloppen in een nieuwe. Of verkoop hem in onderdelen die niet geraakt zijn. Normaal zal er wrs niet veel zijn aan de motor

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hey iedereen !

Awel , ik ben zelf goed herstelt , al zijn mijn kniën wel niet meer de oude , maar dat nemen we er wel bij ;)

Dank u voor de info Tibo !

Wel de vespa staat er nog steeds gehavend bij, maar we gaan dat eens rustig laten bezinken en iets moois van maken..wellicht tegen komende zomer zal hem wel terug op de weg staan :)

Wat er ondertussen wel is gebeurt : door dit voorval was ik ferm verschrokken en ben heel wat gaan veranderen in mijn leven .

Zo heb ik mijn oudste hobby terug opgenomen en er een zeer positieve draai aan gegeven :

http://www.senegalclassic.be/tabid/138/Default.aspx?dsparam1=24

Idd! we gaan meedoen aan de Senegal-Classic toer ! Ik ben er zeker van mocht ik het accident niet hebben voorgehad dat ik nooit zover zou gegaan zijn..maar het heeft me allemaal tot denken gezet en zocht een manier om me te uiten.

Zo ben ik volop bezig met mijn gezondheid , ons oud moederke overal mee naartoe sleuren voor wat quality time , oude kameraden nog eens bezoeken etcetc ..dingen waar men soms niet altijd bij stilstaat in ons druk leven.

Graag reken ik ook op jullie steun hierin , met woorden of met daden , aan jullie de keuze :)

Jullie mogen altijd eens op de blog iets komen schrijven .

Groetjes ,

Gwen

Link naar reactie

Succes,kijk ook eens op Marktplaats stond laats een heel nieuw PX Frame voor weinig,

Groet AJ...

Link naar reactie

goed dat je der zo vanaf komt, knieborden, fourches, vrouwen, en dat soort zaken zijn makkelijk te vervangen. Als jezelf wat mankeert is altijd veel erger. Ikzelf ben stiekem ook altijd een beetje bang zeker met dit weer.Voorzichtigheid en goede beschermkledij is de boodschap.

grts

Link naar reactie

Als er zoiets gebeurt, doet dat ne mens altijd eens wat verder nadenken.

Jij hebt dat blijkbaar zeer serieus gedaan...

Veel succes met je nieuwe visie op het leven en met je toekomstige plannen ! Senegal lijkt me niet niks...

Groeten,

Eddy

Link naar reactie

Hé Tibo, vreselijk wat je is overkomen. Maar uit mijn werk weet ik dat sommige mensen na ziekte of ongeval er een nieuwe moraal op na houden. Vaak een bewustere levensvisie, ik denk dat jij daar bij hoort. Succes en hopelijk tot eens op een toereke of de vespaforumavond.

Groeten en het allerbeste gewenst.

Pieter

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...