nero Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 En met de rest van het potje... ))) Groetjes, nero. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Ola...en wat vind Heidi daarvan.. ;-) een voorzet en binnentrappen..WOEHA.; Pieter P.S. ik heb het nog niet meegemaakt en droom er ook niet over Link naar reactie
Eddy Jacobs Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Nero, Nero, Nero, waar zit jij toch met je gedachten :-) Link naar reactie
ribbedebie Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Neen enkel met de zijpikkel eens langs de grond geritst. T’is te zeggen dat stuk waar je uw voet moet opzetten om deze uit te klappen. Pffff wat een uitleg ik hoop dat iedereen nog kan volgen. In het vervolg trek ik er een foto van. Dan begrijpt iedereen wat ik bedoel. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 @ Pieter1: Man ik weet niet wat je bezield, maar ik ben zelf al heel lang op zoek geweest naar een chrome product. En lees maar eens na bij de fabrikanten wat ze schrijven op al hun producten. Indoor use only. En dat valbaren wel degelijk hun nut hebben, daar kan ik over meespreken. Ze hebben me verleden jaar ook eens van de weg gereden en had een schuiver. Wel mijn valbaren zijn geschaafd, maar aan de wesp was buiten krassen op de spiegel niets aan. Valbaren vervangen kost 150 euro, je bil van een gts uitdeuken en herspuiten, 400 euro. Verschil snel gemaakt, niet? Als je chrome valbaren terug goed wil, dien je ze naar een specialist te brengen, worden ontchroomd en gaan nadien terug het bad in voor een nieuwe laag.Gewoon je baren regelmatig poetsen met een goed product helpt al veel. Staalwol 00 en daarmee opschuren doet alles weer glanzen. Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Met valbaren nog niet, maar wel met een replica abarth- uitlaat, en dit is niet zo leuk. Het gevaar van zo'n dingen (niet alleen valbaren maar ook "super" uitlaten, zijpikkels,...) is dat de vespa zijn of haar achterwiel kan van de grond wippen als je te fel door de bocht gaat. Dan ben je natuurlijk wel gelukkig dat je valbaren gemonteerd hebt. Groetjes, nero. Link naar reactie
Eddy Jacobs Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 @ Nero : M.a.w. "Ik val door mijn valbaren, leve mijn valbaren !" :-) Maar alle gekheid op een stokje... Ik vermoed dat de valbaren eerst zullen lossen of plooien alvorens de Vespa met bestuurder (en eventueel duo-zitter) met zijn wiel van de grond zal komen. Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 En met de rest van het potje... ... kunde uw zilveren bestek inwrijven. Man man man toch, 't zal dan toch waar zijn dat mannen aan nie anders denken.) Groetjes, nero. Link naar reactie
Eddy Jacobs Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 @ Nero : ik vrees er voor... :-) Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Had onlangs een veel hogere kostprijs gelezen over valbaren. Enne een Vespa gezien na de val. Oké, ik kan het fout hebben. Geen probleem hoor. Zal mij proberen te onthouden op commentaar bij nieuwe vespisten, zoals ik. Maar ik heb door mijn VBB wel een snelcursus gevolgd. Wou uiteindelijk helpen, verplegen zit in mijn bloed :-). Dit alles is geen excuus, ga binnen twee weken de voorvork aanpakken en zie jullie dan wel op de eerste rit. Ik betaal jullie éne...faire enough..(of hoe schrijf je dat). Gtz Pieter Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Ik vermoed dat de valbaren eerst zullen lossen of plooien alvorens de Vespa met bestuurder (en eventueel duo-zitter) met zijn wiel van de grond zal komen. Hopelijk wel, maar dienen abarth niet. Gelukkig had ik goede banden en was het wegdek droog, anders had ik mijn eerste serieuze schuiver gemaakt. Nu was het alleen even schrikken. Laat de valbaren maar staan, zoals Marc zegt, gaan ze de schade heel wat beperken bij een slippertje of ongeval(letje). Groetjes, nero. Link naar reactie
Eddy Jacobs Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Ik vermoed dat de valbaren eerst zullen lossen of plooien alvorens de Vespa met bestuurder (en eventueel duo-zitter) met zijn wiel van de grond zal komen. Hopelijk wel, maar dienen abarth niet. Gelukkig had ik goede banden en was het wegdek droog, anders had ik mijn eerste serieuze schuiver gemaakt. Nu was het alleen even schrikken. Laat de valbaren maar staan, zoals Marc zegt, gaan ze de schade heel wat beperken bij een slippertje of ongeval(letje). Groetjes, nero. Was ik zeker van plan ! Link naar reactie
don corleone Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Neem dan wel zuurvrije vaseline; zuur tast metaal aan! Link naar reactie
EriX Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 @ Eddy Doorschijnende nagellak werkt perfect om roestvorming te voorkomen bij lak- en chromé schade. Ik gebruik dat ook op beschadigde onderdelen en die gaan niet roesten. Je moet de nagellak wel zo snel mogelijk erop smeren en dus niet als er al roest op zit. Na een schuiverkes met mijn charleston had ik schade aan beide kanten van mijn spatbord. 1 kant gelakt, 1 kant zo gelaten. De ene kant met de nagellak is nog altijd niet geroest (na 1 jaar in weer en wind te hebben gereden), de andere wel. Zelfde met mijn valbaren. En ja, ik heb het ook al eens meegemaakt dat er iets van mijn scooter het asfalt raakt en niet alleen door te diep te gaan hangen in de bochten... :-( Conclusie: never go on a trip without nail polish and Vaseline! ;-) Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 27 augustus 2009 Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 ...Potteke vet!!!! Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 27 augustus 2009 Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 Sommige topics krijgen toch wel echt een hoog " In de gloria" gehalte mijn gedacht. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 27 augustus 2009 Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 Sommige topics krijgen toch wel echt een hoog " In de gloria" gehalte mijn gedacht. hela hola, sebiet no koffiekoeken for you hé! Link naar reactie
messie Geplaatst: 27 augustus 2009 Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 inderdaad, zaaaaaaalig topicske ; nero ik ga me dan ook aansluiten bij je met het potteke vaseline. ook heb ik nog nooit iets negatiefs aan de grote positivo Mgent gemerkt dus... het deja vu gevoel was er weer even maar ondertussen gaat het jullie allen goed tjau bart Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 augustus 2009 Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 Ik zweer bij vaseline... @Eddy: als je de valbaren regelmatig beschermt (wat toch nodig is om roest tegen te gaan) zal die kras ook niet roesten. Groetjes, nero Link naar reactie
EriX Geplaatst: 27 augustus 2009 Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 het deja vu gevoel was er weer even maar ondertussen gaat het jullie allen goed tjau bart The return of Schelmke... ;-) Link naar reactie
messie Geplaatst: 28 augustus 2009 Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 euh...ni echt erix !!! maar allé zo hebben we u ook weer es gehoord , tot ziens in de zaat waarschijnlijk als ik de GS aan de blijvende praat krijg tjau kennyscooty of was het nu schelmke , of messie of...toeme toch ik geraak er al zelf ni mee aan uit Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.