Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Met achterste valbaar over de grond in bocht...


Eddy Jacobs

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Daarnet is me overkomen wat ik eigenlijk niet voor mogelijk achtte... Maar ja, wij zijn ook nog onerevaren Vespisti.

In een bocht van ongeveer 90°, tegen gematigde snelheid (+- 35 km/u) heb ik met mijn rechter achtervalbaar het asfalt geraakt... We zaten wel met 2 op de Vespa (GTS 125) en het was toch even schrikken.

Als je de Vespa zo eens van op een afstand bekijkt, moet je echt heel schuin hangen om dit voor mekaar te krijgen, maar de feiten vallen niet te ontkennen...

Er is een klein beetje "schuif"-schade onderaan de chromé bar maar deze is niet zichtbaar. Dus dat is wel ok.

Achteraf bezien vind ik het niet zo slecht dat die valbaar de grond raakt als we echt te diep in de bocht gaan. Op die manier worden we verwittigd dat we d'er "zwaar overgaan". Beter de valbaar beschadigd dan Vespa en wij d'erbij over het asfalt !

Dat hebben we weeral geleerd en dat kleine beetje schade neem ik er graag bij als leergeld...

Heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt ?

Kan ik de beschadigde chromé met iets behandelen zodat deze niet gaat roesten ?

Groeten,

Eddy

Link naar reactie

Eddy en Heidi,

Heb geen valbaren dus geen ervaring...weet dat ze niet veel helpen bij een schuiver. Nu...om het niet te duur te maken kan je in modelvliegtuig, -autowinkel e.d... Kleine potjes chromé verf kopen. Dit kost je een paar euro en het euvel is opgelost.

Dus even googlen waar er bij jullie zo een winkel is.

Gtz Pieter

Link naar reactie

Beste Mgent,

Wat is dit weer ? Heb ij een alternatief ? Ga mezelf binnenkort verbannen van het forum. Modelvliegtuigen vliegen altijd indoor, right (bij barslecht weer komen die niet buiten, nu de meeste vespisten ook nie..respect voor diegene die het doen). Valbaren helpen als je een paaltje niet hebt gezien, maar als je horizontaal over de vlakte gaat... Ik snap uw bedoeling niet en ga er ook niet verder op in.

Sorry Eddy en Heidi. Dit hebben jullie noch niet gevraagd. Tja...wou maar helpen.

Blij dat jullie en de wesp er goed vanaf zijn gekomen.

Gtz Pieter

P.S. MGENT als je wil dat ook dit topic gesloten wordt, ga zo verder. Ben dat negativisme beu, kom met een alternatief, help die mensen verder en ik kijk met respect naar je op.

Link naar reactie

Valbaren helpen wel degelijk! Je moet maar eens 2 vespa's vergelijken die al eens geschoven hebben, eentje met en eentje zonder valbaren en je zal het verschil wel degelijk zien!!!

Ik zeg niet dat je totaal geen schade zal hebben met valbaren maar je zal wel een pak minder schade hebben aan het koetswerk dan zonder valbaren en ik persoonlijk betaal dan liever een setje valbaren dan heel het koetswerk te moeten laten uitblutsen!!!

Grtz Michel

Link naar reactie

@pieter1: valbaren helpen niet? waar haal je dit vandaan? ik begrijp je houding niet tov van mgent, en schuil aub weer niet achter 'on topic' blijven...

@eddy: als je iets tegen de roest op je valbaren wil smeren, gebruik dan doorschijnende nagellak. doe dit eventueel later nog eens opnieuw. modelbouwverf zou ik nie gebruiken, is ook nooit echt chrome.

Link naar reactie

@ Fajes : dat van die nagellak heb ik inderdaad al eens ergens gehoord...

@ Pieter1 : ik ben er zeker van dat de reactie van Mgent niet negatief en ook niet persoonlijk bedoeld was... Laten we alsjeblief alles zijn juiste inhoud en plaats geven. Anders is de lol er snel af... Zeker voor nieuwkomers op het forum. Ik waardeer zowel jouw inbreng, als die van Mgent, als die van iedereen...

Link naar reactie

@ Nero : meen je dat "vaseline" ?! Of is dit een grapje ? :-) Ik ben tenslotte een complete technische leek en mij maak je echt alles wijs. Maar de volledige valbaren insmeren met vaseline lijkt mij nogal "schmuzzig"... ?

Link naar reactie

@ iedereen : heb ondertussen eens "gegoogled" naar bescherming van chroom en ... inderdaad ! De meeste producten ter bescherming zijn gebaseerd op "olie". Dus vaseline zal dan ook zeker helpen ! Maar ziet dat er dan nog wel uit ?!

Link naar reactie

Of WD40

of nagellak

of chromé verf uit potjes

:-)

't Is fijn om geholpen te worden ! (Niet cynisch bedoeld, voor alle duidelijkheid) !

Maar mijn andere vraag... Heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...