Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onze eerste echte toer ! De Scheldelandroute...


Eddy Jacobs

Aanbevolen berichten

scheldelandroute.jpg

Vertrekpunt van de route : Temse (je kan deze rit uiteraard ook op andere plaatsen inpikken).

We hebben nog geen Garmin-GPS om de route in te downloaden, dus eerst even gestopt bij de Toeristische Infodienst in Temse om een routebeschrijving te kopen (2,5 €).

Vermits we niet wilden "kilometers vreten" maar wel genieten van het prachtige weer, de idylische plekjes, de gezellige terrasjes en de zaaaalige restaurantjes, hebben we deze rit in 2 dagen gereden (met een gedeeltelijke overlapping).

1ste dag (Rechteroever, "Klein Brabant") ongeveer 100 km : Hoboken - Temse - Weert - Branst - Bornem - Hingene - Wintam - Eikevliet - Liezele - Puurs - Oppuurs - Mariekerke - Temse - Hoboken.

2de dag (Linkeroever, Oost-Vlaanderen) ongeveer 130 km : Hoboken - Temse - Weert - Branst - Mariekerke - Sint Amands - Baasrode - Vlassenbroek - Dendermonde - Appels - Oudegem - Mespelare - Schoonaarde - Berlare - Donk - Heikant - Zele - Zogge - Hamme - Tielrode - Temse - Hoboken.

Hier volgt een kleine impressie adhv een aantal foto's...

scheldelandroute084.jpg

Weert : Kasteel van Marnix van St. Aldegonde...

scheldelandroute002.jpg

Weert : Plaatselijk rommelmarkt opgevrolijkt door lokale reuzen...

scheldelandroute009.jpg

en plaatselijke muzikanten...

scheldelandroute012.jpg

Fort van Bornem...

scheldelandroute018.jpg

Hingene : Kasteel d'Ursel...

scheldelandroute020.jpg

scheldelandroute021.jpg

scheldelandroute022.jpg

scheldelandroute046.jpg

Hingene : De Notelaer...

scheldelandroute024.jpgscheldelandroute026.jpg

scheldelandroute028.jpg

Een welverdiende trappist :-)...

scheldelandroute039.jpg

scheldelandroute045.jpg

scheldelandroute056.jpg

Fort van Liezele...

scheldelandroute057.jpg

scheldelandroute063.jpg

Mariekerke : een gezellig terrasje (een aanrader !)...

scheldelandroute060.jpg

met zicht op St. Amands...

scheldelandroute075.jpg

Carpe Diem...

scheldelandroute072.jpg

Het Veer van Mariekerke...

scheldelandroute109.jpg

St. Amands : het graf van de dichter Emile Verhaeren aan de oever van de Schelde...

scheldelandroute111.jpg

scheldelandroute117.jpg

scheldelandroute131.jpg

Denderdmonde...

scheldelandroute125.jpg

scheldelandroute126.jpg

scheldelandroute133.jpg

Toch efkens controleren of we nog juist zijn...

scheldelandroute137.jpg

Appels : restaurant Appelssfeer... Een echte aanrader ! Als men er geen Oost-Vlaams zou praten, zou je je midden in de Provence wanen... Als je in de buurt bent, moet je hier echt eens binnenstappen.

scheldelandroute138.jpg

scheldelandroute139.jpg

Zonder woorden...

scheldelandroute135.jpg

scheldelandroute136.jpg

scheldelandroute143.jpg

scheldelandroute146.jpg

Donkmeer : Blankenberge of Oostende zijn er niks tegen...

scheldelandroute148.jpg

Hamme : Overzet aan de "DrieGoten"...

scheldelandroute149.jpg

scheldelandroute153.jpg

Gene Vespa maar toch !

scheldelandroute156.jpg

Tielrode : het veer aan de Durme...

scheldelandroute161.jpg

:-)

scheldelandroute168.jpg

Einde van de rit : op de overzet van Kruibeke naar Hoboken...

Link naar reactie

Hij is inderdaad nog in rodage dus mochten we nog niet sneller dan 90 km/u en dat hebben we dat ook niet gedaan... Maar die 90 gaat wel vlot (zelfs met 2 erop).

Volgende week hebben we een afspraak voor 1ste onderhoud en daarna mogen we onze gangen gaan :-).

We zullen je laten weten hoe snel hij dan gaat !

Link naar reactie

Honky Tonk jazzfestival in Dendermonde... de muziek was meestal niet te pruimen, maar de sfeer daarentegen was hallucinant (op alle gebied). En het was gratis... :)

@Heidi: waarom heb je de kikker niet gekust, wie weet reed je nu rond op de vespa met een "echte" ridder. :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

knappe routes - heb in die kontreien reeds dikwijls gefietst - succes met de grijze wesp en geniet met volle teugen

grts frutsab

@Maffia - meeste veerdiensten zijn toegankelijk maar zoals heidi terecht aanhaalt - soms (afhankelijk van de veerman) mag je der niet (of kan je der eenvoudigweg) met een motor niet op - ik heb het zelf al voor gehad maar dan rijd je gewoon enkele kilometers om en geniet je nog wat meer van het landschap

grts frutsab

Link naar reactie

Leuk en tof...en eigenlijk begin ik deze scooter ook wel iets hebben. Maar ik zweer nog steeds bij mijn oldie, van welke oorsprong dan ook. De wesp is herstellende, nooit gedacht dat ik Duitsland en Groot Brittanië

hiervoor nodig had.

Blijf ik een leuk topic vinden, rondritjes.

Bedankt

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...