Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa PK 50 XL na 5 jaar uit een schuur gehaald


Franswa

Aanbevolen berichten

soms is die knik in de naftdarm iets veraderlijk! dan zit hij enkel geklemd of geknikt als je erop zit en wanneer je afstapt en alles nakijkt lijkt alles ok! dat heb ik voor gehad en geloof mij, dan zoek je nog langer dan normaal... :)

Link naar reactie

Als ik van bovenaf naar de carbu kijk, zie ik een grote witte vleugelmoer aan de kant van de luchtfilter.

Ik heb daar een wat aan het draaien geweest en nu is hij als volgt :

Hij rijdt in eerste en tweede haalt hij ook nog maar max en 20 per uur, hij blijft enkel

draaien en rijden met de choke op.

Zijn er nog andere vijzen waar je de carbu mee moet afregelen ?

Link naar reactie

De weg naar goede lectuur voor smallframes ken ik niet echt, maar scooterhelp vind je al zeker genoeg info. Heb daar ondertussen nog maar drie keer naar verwezen...

die witte schroef is de mengselschroef. Die moet je helemaal vast draaien en dan 1,5 toeren uit draaien, dan heb je nog de stationair schroef of de 'ralentis'. Die staat bovenop je carb. Die draai je 2,5 toeren uit.

Dat zijn de standaard procedures, nu moet je nog wat spelen tot je een soepel aantal toeren krijgt en een constant geluidje. Ook mag je geen bleuwe rook (ook geen witte) hebben en je mag niet al te ferm de benzine ruiken...(maar das uiteraard een heel subjectieve maatstaf).

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hey,

Tijdje geleden maar dit weekend mijn vespa terug vanonder het stof gehaald en eens grondig gekuist.

Nadien alles gedaan zoals voorheen door jullie aangegeven, nieuwe bougie, naftbak en carbu grondig gekuist en nieuwe naft erin.

De nieuwe uitlaat stond er al op.

Hij rijdt !!!

Eerste 3 vitessen gaat hij lekker en ondervindt hij van niks hinder.

In vierde (handvitesse) wordt hij wat loom en trekt hij niet echt hard meer, ook bij de minste wind minder ik vaart...

waardoor ik bij een langere rit constant van vierde naar derde moet gaan, dan terug in vierde schakel hier even in rijdt en

dan terug naar derde moet om bij te trekken... ?

Hoe maak ik dat ook in vierde vitesse de vespa rijdt als een zonnetje ?

alvast enorm bedankt voor jullie tips !!!

Link naar reactie

Als je niet genoeg power met de standaard setup hebt voor de 4de versnelling is er iets niet jofel aan je setup, dan helpt een nieuwe cilinderkit vlgs. mij geen moer. Moet je eerder kijken naar de (fijn)afstelling van de timing/luchtschroef, de grootte van de sproeier/kleur van de bougie en of je piston/uitlaat niet verkoold is.

Link naar reactie

Hey, zoals eerder in deze list werd vermeld door iemand heb ik 2 schroeven op m'n carb en ik citeer :

"... die witte schroef is de mengselschroef. Die moet je helemaal vast draaien en dan 1,5 toeren uit draaien, dan heb je nog de stationair schroef of de 'ralentis'. Die staat bovenop je carb. Die draai je 2,5 toeren uit... "

1/ Welke schroef is de timing/luchtschroef ?

2/ Het geheel van m'n carb is nog origineel ? Zou het zowieso 'enorm' helpen wat betrefd rijcomfort, optrekken en snelheid, als ik

een grotere sproeier steek ?

Link naar reactie

1. er is geen timing/luchtschroef

2. nee - de alleen goeie sproeier is goed, groter is niet perse beter; bv als jij niet hard kan in z'n 4 en dat zou komen omdat ie verzuipt, heb je juist een kleinere nodig. Dus kijken wat je nu hebt, kijken hoe je bougie eruit ziet en dan bepalen of je iets aan je sproeier aan moet passen.

Link naar reactie

Ah - ik zal het even uitschrijven:" Moet je eerder kijken naar de (fijn)afstelling van de timing van de ontsteking en/of de afstelling luchtschroef op je carb, de grootte van de sproeier en daarvoor dus de kleur van de bougie, en je moet nagaan of je piston niet verkoold is, of dat je uitlaat niet verstopt zit" ;)

Link naar reactie

Net de boegie er eens uitgehaald.

Alles ziet dof zwart, het puntje en het boogje erover, alleen rond het puntje

ziet het licht bruin.

Ik weet dat jullie straffe mannen zijn, maar geeft dit jullie een oorzaak om aan te geven

of mijn afstellingen ok zijn ?

Ik hoor het graag !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...