Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa VNB2T 1961


cedricwinters

Aanbevolen berichten

Hoe kunnen wij hier nu zeggen of dat een goede vespa is. Zoiets moet je eerst kunnen bekijken (in't echt en dus niet enkel op foto) en zeker een testrit doen om te kunnen zeggen of het al dan niet ok is, maar zo afgaand op jouw postje ga ik me er niet aan wagen om te zeggen of dat wel of niet goed is...

Link naar reactie

heeft hij gele pootjes ...

grts frutsab

ps - doe zoals iedereen hier zegt en ga er eens naar kijken met iemand die er kan over meepraten - voor een pint of enkele pinten krijg je dikwijls de beste raad

ivm die currytoestanden - gebruik de zoekfunctie eens - vele "liefhebbers" kochten iets dat in orde was, mooi gespoten en vlotjes draaiend - tot ze thuis kwamen en reeds na enkele dagen brokken hadden

succes met de aankoop maar bezint eer ge begint

grts frutsab

Link naar reactie

heb je een foto ervan??

Post die dan even...

heeft hij een rubber rond de benzinetank??

een kilometerteller die centimeters naar boven steekt?

heeft hij een voorlicht dat er overdadig chromé uitziet?

heeft hij zweefzadels in 2 kleuren?

is de scooter zelf in 2 kleuren??

Link naar reactie

zoals Erix het al zegde:

Hoe kunnen wij hier nu zeggen of dat een goede vespa is. Zoiets moet je eerst kunnen bekijken (in't echt en dus niet enkel op foto) en zeker een testrit doen om te kunnen zeggen of het al dan niet ok is, maar zo afgaand op jouw postje ga ik me er niet aan wagen om te zeggen of dat wel of niet goed is...
Link naar reactie

Een foto zegt niet genoeg om een oordeel te kunnen vellen. Als je echt geïnteresseerd bent, zoek iemand die iets van Vespa's kent en ga er samen naar kijken. Het is tenslotte geen kleine investering.

NB: om te controleren of het frame niet met knopen en haken samenhangt kan je een magneetje meenemen, om te controleren waar er eventueel geplamuurd zou zijn. Het kader is namelijk magnetisch, plamuur niet

Link naar reactie

@ cedricwinters: verliefd worden op een vespa is gevaarlijk, stop met suggereren en dromen

DOE zoals Typhon het zo goed zegde:

Een foto zegt niet genoeg om een oordeel te kunnen vellen. Als je echt geïnteresseerd bent, zoek iemand die iets van Vespa's kent en ga er samen naar kijken. Het is tenslotte geen kleine investering.

NB: om te controleren of het frame niet met knopen en haken samenhangt kan je een magneetje meenemen, om te controleren waar er eventueel geplamuurd zou zijn. Het kader is namelijk magnetisch, plamuur niet

Link naar reactie

ik denk niet dat je dat kan zien... als alles goed is weggewerkt, en alle details zijn verstopt, dan moet je echt weten waar kijken.

Ik kreeg tips zoals de naden achteraan, zijn die nog zichtbaar? , de magneet truk is ook een goede richtlijn. verder overdreven chroom etc...

Ik zou ook restauratie fotos vragen dan heb je een idee wat waar gelast is, of niet gelast is. Voor dit soort bedragen mag je toch al wat info verwachten...

en als ik alles mee naar huis zou nemen waar ik "verliefd" op word, dan zou ik thuis al lang nimeer binnen mogen...

Langsgaan en is naar kijken, samen met een vespaist (of hoe noem je zo een gek ;)) lijkt me nog de beste manier...

Als ik zie wat er op andere plekken voor een in orde vnb gevraagd word is dit in mijn ogen bijna te goedkoop om waar te zijn... en spijtig genoeg is het dan vaak ook zo...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...