Ga naar inhoud
Vespaforum.be

verschil VBB VNB


toon-77

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar de verschillen tussen de verschillende Vespa modellen, en specifiek tussen de vbb en de vnb...

Ik heb wat zitten zoek op het forum, omdat ik zou denken dat zo een overzicht ooit al wel eens gemaakt zou zijn, maar kan het nergens vinden. iemand een tip/link? lijkt me toch iets dat heel wat mensen zouden willen zien ? :)

Link naar reactie

VNB is 125cc, VBB is 150cc

bij oude Vespa's (jaren 50-80) stond de "N" voor een 125cc model, de "B" voor >=150cc

zo bvb

VNX2T is een

Vespa,

N dus 125,

X P-reeks,

22e reeks,

T Telaio = Framenummer

Die regel gaat evenwel niet altijd op...

Als ge tegenwoordig een VBB koopt die 125cc is, hebt ge meestal te maken met een import die op papier een 125cc is omwille van belgisch rijbewijs

Link naar reactie

Dank je wel heren. Tof om altijd zo snel reactie te krijgen.

en nu hopen dat de eerste vespa gaat meevallen :) Maar met de verrassing die een ander forumlid hier had voor me heb ik er een zeeeeeer goed gevoel bij. als je een vespa kan kopen terwijl ie in zen nakie staat ( lees rum metaal en gedemonteerd) dan weet je wel wat je koopt.. geen sprake van verborgen roest :) ( en om eerlijk te zijn: geen roest... )

Link naar reactie

Geen ruzie maken he :)

hoe ik het verschil tussen een curry en een echte kan zien heb ik nu al door (denk ik) en bij twijfel laat ik het staan, lijkt me veiliger dan ergens met je kin tegen het asfalt gaan tegen 70 Km/uur ...

uiterlijk is er tussen een vbb en een vnb dus geen verschil?

Link naar reactie

ehr - je kunt klikken op die foto's voor een grotere versie he?

Verschillen zijn er veel:

- matje op de treeplank

- reservewiel (hoe kun je die nu over het hoofd zien?)

- alu strip op de bil

- andere vorm headset

- andere kleurstelling (zie bv geverfde of niet geverfde achterlicht)

Link naar reactie

Ik heb ne VBB1T (volgens het serie nummer en met de originele italiaanse papieren en een PDF-onderdelen en onderhoudsboekje) met reserve wiel op de zelfde plaats als de VNB1T op de foto.

Ik dacht dat de verschillen enkel de snelheidsmeter (schelp en rechthoekigachtig) en de CC (150-125) was.

De 3 en 4 vitessen is tussen een VNA en een VNB of een VBA en een VBB

Grzt

Ziggy

Link naar reactie

Bij een VBB heeft de voorste remtrommel van die "tandjes" aan de rechter buitenkant, een VNB heeft die niet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...