Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Helm knelt na een tijd...


michielsolivier

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb voor mij en m'n vrouwtje een granturisimo helm van vespa aangeschaft.

Ik een large en m'n vrouw een medium.

Deze helm past me goed en zit ook goed. (de eerste 20 minuten)

Na zo'n 20 minuten moet ik echt stoppen, helm afdoen en een beetje blijven staan. Hij knelt dan geweldig aan m'n voorhoofd.

Kan ik hier iets aan doen want das echt wel te gek voor woorden.

Stel dat je een tocht doet van enkele uren...

Grtz

ps: gaan wisselen voor een grotere of andere is geen optie. De helm is al van half juni in m'n bezit.

Link naar reactie

Vreemd verhaal... :)

Toen ik mijn helm ging kopen zeiden ze van hem niet te groot te kopen omdat zo'n helm na een tijdje toch nog "uitzet" met die kop er altijd in.

Misschien zwelt uw kop idd van het enthousiasme... of groeit uw haar nogal snel... maar ik denk dat hij gewoon niet geschikt is voor uw hoofd, int begin zal dat nog goed aangevoeld hebben, maar daarna niet meer. Das zoals nieuwe schoenen gaan passen, die zitten soms ook eerst goed en dan daarna beginnen uw voeten te knellen en te doen...

Ge zou die helm toch moeten kunnen inwisselen vind ik... ge kunt het altijd eens vragen... of idd gewoon verkopen en zeggen dat je hem maar 20 minuten hebt aangehad, zo goed als nieuw dus :)

greets

Link naar reactie

binnenste eruit doen,tot je aan de piepschuim zit..

Dan een kleine lepel opwarmen,en met de bolle kant tegen de piepschuim wrijven op de plaats waar het knelt... ...

Link naar reactie

Dat uwe kop opzwelt kan altijd natuurlijk, doch vermoed ik dat het 'spannen' in het begin niet echt voelbaar is en dus pas na een tijdje 'pijn' doet. Wat vervolgens wel kan is dat een maatje groter dan te groot zal zijn. Ik heb ook zeer lang getwijfeld en bij die twijfel het kleinste maatje tussen de 2 genomen. Mijn 2e helm is dan wel dat maatje groter en bij lange ritten voel ik het een heel klein beetje...

Link naar reactie
binnenste eruit doen,tot je aan de piepschuim zit..

Dan een kleine lepel opwarmen,en met de bolle kant tegen de piepschuim wrijven op de plaats waar het knelt... ...

Heel juist,want bij mij knelt elke helm aan mijn voorhoofd.

Had dit probleem bij mijn Granturismo helm en ook bij mijn momo-helm

Hoewel hij aan de zijkanten zelfs iets te groot is klemde hij nog altijd aan mijn voorhoofd.

Het schuim indrukken ofwel een stukje wegsnijden is dan de enige oplossing.

Ofwel een helm op maat laten maken natuurlijk.

Link naar reactie
binnenste eruit doen,tot je aan de piepschuim zit..

Dan een kleine lepel opwarmen,en met de bolle kant tegen de piepschuim wrijven op de plaats waar het knelt... ...

Kzal mezelf nog es quoten...

Link naar reactie

Je kan eens helmen gaan passen om te weten of het probleem hetzelfde blijft.

Maar dan moet je hem wel een tiental minuten aanhouden in de winkel en dan zien of er drukpunten zijn op je voorhoofd.

Het is niet met eventjes een helm aan en uit te doen dat je weet of hij past of niet.

Link naar reactie

piepschuim wegsmelten zou ik toch niet doen, bij een accident van formaat zal een onderzoek ingesteld worden, als men ziet dat er "geknoeid" is met de helm...

btw, ik en mijn vriendin hadden hetzelfde probleem met de vespahelmen, enorme knelling op het voorhoofd, om knetter van te worden...

Link naar reactie

Het is niet "wegsmelten" he frisse...

Het is gewoon,met die warme lepel,de piepschuim een KLEIN beetje in model brengen...

Ale jom..wegsmelten...zedde zot...:)

Link naar reactie
kunde ni gewoon ne platte voetbal in uwen helm steken, die kei hard oppompen en in de zon leggen. Met de warmte wordt die helm wat soepeler en met die voetbal zet die uit...

Schoon idee! Maar toch, sbiet zet die helm uit op alle plaatsen behalve waar je het wil. Remember: een bal is rond en de meeste hoofden hebben oren ;-)

Link naar reactie
kunde ni gewoon ne platte voetbal in uwen helm steken, die kei hard oppompen en in de zon leggen. Met de warmte wordt die helm wat soepeler en met die voetbal zet die uit...

Schoon idee! Maar toch, sbiet zet die helm uit op alle plaatsen behalve waar je het wil. Remember: een bal is rond en de meeste hoofden hebben oren ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...