Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dichtring kofferdeksel, VBB


Pieter1

Aanbevolen berichten

Ik had graag een rubberen sluitring geplaatst rond het kofferdeksel op de linkerbil. Enerzijds vermijd ik zo dat door het daveren mijn lak beschadigd wordt, anderzijds heb ik een waterdichte koffer (goed voor de papieren). Heel misschien zou het helpen beschermen tegen beschadigingen als ik mijn slot (2m ketting met stof errond) erin steek.

Bestaat zoiets of kan je dat bestellen, iemand ervaring hiermee.

Graag jullie hulp

P.S. Volgende oplossingen zijn geen optie :

- Uw papieren er niet insteken...

- Geen slot meenemen..

- niet rijden en er gewoon naar kijken

- een andere Vespa kopen

- binnenblijven als het regent

WOEHA...

Link naar reactie

Ik heb dit ook nog gevraagd maar volgens verschillende bronnen zou dit nooit bestaan hebben in der tijd alsook nergens te verkrijgen. Indien er iemand het toch weet waar zoiets te vinden is... laat het dan zeker weten.

Link naar reactie

Als daar een "kofferdeksel" steekt, steekt daar ook waarschijnlijk een batterij. Het is niet aan te raden om je papieren op dezelfde plaats te bewaren als je batterij. Eenmaal wat zuur verliezen en je papieren zijn voor de vuilbak (of wat er nog van overblijft).

Het is trouwens zo dat de rubberen dichting rond de bil ook niet 100% waterdicht is, anders gezegd: steek je papieren in je handschoenkastje of desnoods onder je zadel, daar blijven ze altijd droog.

Als je dan toch een rubberen dichting wil proberen, in de doe het zelf- winkels vind je zelfklevende tochtstrips in alle maten en kleuren.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

waterdicht gaat ze daar waarschijnlijk niet mee worden. zo'n rubbertje is trouwens een typische 'curry feature'... ;)

in de cataloog van rollerladen staat er één afgebeeld, maar ik vind ze nergens terug. je kan ze misschien een mailtje sturen?

als ik mij goed voor heb wist renoretro ook waar je ze kon krijgen.

Link naar reactie

Allée,

1. Een VBB uit '65 heeft geen batterij.

2. Noch een handschoenkastje, dat kwam dik tien jaar later.

3.Buiten benzine en olie kan je in een VBB 1965 niets onder het zadel steken.

4.Of het curry is of niet, kan me niet schelen...hij is mooi.

Trouwens, ondertussen heb ik een degelijke en mooie wesp. Veel gezever is er aan voorafgegaan...

Ik wil er mee rijden en plezier hebben, curry-zever of niet.

Ik had bij mijn aankoop een budget voorzien om de Vespa in orde te stellen, dat is de enige voorwaarde om een oldie te kopen. Gebruik dus niet je laatste centen om een carrosserie te kopen.

Wel bedankt voor de tips

Gtz Pieter

P.S. Ik had idereen al aangeraden een digitale copie van de papieren in een mailbox te bewaren. Kan je overal raadplegen, zelfs bij de politie.

Link naar reactie

leren kennen in willebroek??? daar was ik zelfs niet!

zoals nero zegt: "relax man!"

maar nee, je bent blijkbaar ondertussen al zo'n kenner dat je iedereen die je HELPT toch maar weer moet afzeiken. als we je hier niet op pad hadden gezet had nu nog staan kijken naar je scooter!

ik heb je de tip gegeven waar kon gaan zien voor zo'n rubber, nee, niet goed genoeg! toch maar weer even zeiken...

en als je over mij iets te zeggen hebt doe het dan face to face!

Link naar reactie

wel,

ik ben ook nog steeds vriendelijk. ik sta gewoon telkens weer versteld van je reacties...

je wil gewoon niks op een normale manier aanvaarden, altijd direct in de verdediging, altijd denk je dat je wordt uitgelachen,... zagen en klagen en dan denken dat je er met "toch bedankt voor de tips" vanaf komt.

wel, ik wens je nog veel plezier met je Vespa maar verwacht nu niet dat sommige mensen hier nog staan te springen om je verder te helpen...

over wat je hier over mijn al dan niet 'reputatie' te vertellen hebt ben ik in alle geval niet gediend!

Link naar reactie

toch gemakkelijk hé, zo vanachter je klavier de stoere uithangen... zo zijn er hier al genoeg de revue gepasseerd. en spijtig genoeg voor de meesten gold inderdaad het gezegde "je oogst wat je zaait"...

Link naar reactie

@ Fajes,

Dit heeft niets te maken met de stoere uit te hangen...Ik stel een oprechte vraag, blijkt dat een paar onder jullie het nodig vinden een vraag in het belachelijke te trekken. Onder mijn vraag heb ik in P.S. speciaal een aantal onnozele antwoorden proberen te vermijden.

Ik weet niet vanwaar jou agressie tegen sommige forumbezoekers komt?

Ik meen het goed met iedereen. Dat kunnen al heel wat Vespisten beamen. Het is waar dat tijdens alletwee mijn rondritten jouw naam is gevallen als "niet meer leuk op het forum".

Ik wil dit sluiten en "no hard feelings". Dit forum vind ik boeiend en ga dan ook niet laten het te bezoeken.

Zoals Frankie uit het Eiland zegt: Zever...gezever...:-)

Het beste en misschien tot ziens

Link naar reactie
waterdicht gaat ze daar waarschijnlijk niet mee worden. zo'n rubbertje is trouwens een typische 'curry feature'... ;)

in de cataloog van rollerladen staat er één afgebeeld, maar ik vind ze nergens terug. je kan ze misschien een mailtje sturen?

als ik mij goed voor heb wist renoretro ook waar je ze kon krijgen.

wel pieter,

mijn eerste antwoord op je vraag!

nu ga jij mij eens vertellen wat er mis is.

ik wil er je attent op maken dat zo'n rubber je handschoenkast niet waterdicht maakt, wat dat was onder andere je reden om er één te plaatsen.

ik ga voor jou zoeken op de site van rollerladen omdat er in hun cataloog één staat afgebeeld. daar vind ik het niet direct, dus geef ik je de tip om ze eens een mail te sturen.

verder herinner ik mij dat renoretro er ooit eens iets van heeft gezegd, dus geef ik je die tip ook nog mee.

en dat het een curry feature is slaagt niet op jouw scooter, het is gewoon zo! er staat trouwens een smiley achter.

de rest van het verhaal kennen we ondertussen... nergens heb ik met je gelachen, je belachelijk gemaakt!

maar nero en ik krijgen onze bek vol omdat meneer het niet op een schoteltje krijgt aangeboden!

en als je mij totaal niet kent, gelieve je dan te onthouden van conclusies over reputaties en dergelijke.

Link naar reactie

Wees wat creatief en ga een losse rubber kopen (in doe het zelf zaak in je buurt) en snijd die op maat zodat het past. Maar dit is waarschijnlijk geen optie zeker? Rubbers zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten, je moet er natuurlijk wel even moeite voor willen doen hé.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...