Ga naar inhoud
Vespaforum.be

tikken


larscobbaut

Aanbevolen berichten

beste leden,

ik heb sinds kort een special 50. nu heb ik een tikken geluid omgeving achterwiel. ik dacht eerst dat er iets tegen mijn achterwiel sloeg want hoe sneller ik rij hoe sneller het tikt. maar het beinvloed mijn rijden niet. het is alleen een vervelend geluid. ik weet dat de omschrijving niet echt alles is maar beter gaat het niet.

greets lars

Link naar reactie

check eens gewoon die aluminium beschermkap aan het vliegwiel, het kan zijn dat dit wat gedeukt is...

Kijk ook een keer na of er geen elektrische draad ergens een stuk isolatie kwijt is waardoor die in contact komt met het kader. (heb dit gehad bij mijn vriendin haar PK'tje) Mijn PX tikte ook, door oa een deuk in die beschermkap...

Ik zou voor de zekerheid ook de remmen eens nakijken en de remtrommel bezien...

Maar dus toch opnieuw een 50cc?

Link naar reactie

Hallo !

ik heb net hetzelfde gehad en ik ben 99 procent zeker dat ik weet wat het zal zijn bij jou ,

waarschijnlijk zit je achterwiel er verkeerd op , en is het je VENTIEL van je BINNENBAND dat tikt tegen een deel van je motor ,

normaal gezien zit je ventiel aan de linker kant van je vespa , bij mij zat hij rechts , ik had me vergist !

bekijk dit eens !

mvg , Olivier !

Link naar reactie

Misschien het roulement aan het achterwiel?

Neem je achterwiel er eens af en draai dan eens aan de tamboer. Als je dan nog het geluid hoort, demonteer dan je remtrommel en draai eens aan de as (hermonteer eerst de bout zodat je kan draaien).

Zo kan je al een paar suggesties elimineren.

Ik gok op het stofdeksel dat de tamboer raakt. :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...