pete Geplaatst: 3 juni 2009 Delen Geplaatst: 3 juni 2009 Aangezien ik er zelf al mee te maken had en een oud onderwerp hierover vond http://www.vespaforum.be/index.php?q=node/1887, zonder echt uitsluitsel, ben ik verder gaan zoeken en ben ondertussen in Nederland bij iemand geweest die vliegwielen hermagnetiseert. Moest er iemand dit adres nodig hebben, hoor ik het wel. Grtn pete. Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 juni 2009 Delen Geplaatst: 3 juni 2009 Graag! Kun je ook de kostprijs meedelen? Groetjes, nero. Link naar reactie
pete Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2009 http://www.wikkeltechniek.nl/index.php is de site waar ik de gegevens terugvond. Is bij Jan de Laat, actief in de Solexwereld. De man doet dit thuis en lijkt me zeer goed uitgerust. Is in Boxtel (omgeving Tilburg). Ik mocht erop wachten en moest 10 euro betalen. Gr pete. Link naar reactie
sprima Geplaatst: 4 juni 2009 Delen Geplaatst: 4 juni 2009 Heb je he vliegwiel van je gs 150 moeten herdoen? Wat was het probleem, de batterij die niet meer herlaadde tijdens het rijden en het dus begaf na ongeveer 100km? :-)) Ben curieus het te horen!! Als het dat is zal ik ook eens moeten langs gaan... Groeten, S. Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 juni 2009 Delen Geplaatst: 4 juni 2009 ...en kan je direct mijn (5) vliegwielen meenemen.)) Bedankt Pete! Groetjes, nero. Link naar reactie
sprima Geplaatst: 4 juni 2009 Delen Geplaatst: 4 juni 2009 Denk dat je ze zal moeten vasthouden dan!!! Misschien zaterdag combineren? :-)) Link naar reactie
pete Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2009 Ben wat gs 150 betreft niet echt een ervaringsdeskundige (rijdt nog niet, ) maar ik had wel gemerkt dat het vliegwiel echt te weinig magnetisch was. Sporadisch komen er toch verhalen boven waaruit blijkt dat het hermagnetiseren van een vliegwiel toch wel zou helpen en niet alleen voor dit type vespa. Jan de Laat doet blijkbaar wel eens meer een vespavliegwiel. Er zijn in Belgie ook mensen die dit kunnen, maar ik heb ze niet gevonden. Er is nu alleszins veel verschil met ervoor. Zou zeggen: doe er je voordeel mee! Grtn pete Link naar reactie
sprima Geplaatst: 4 juni 2009 Delen Geplaatst: 4 juni 2009 Thx! Ik ga de man eens een mailke sturen en een afspraakske maken om er een aantal te laten hermagnetiseren... S. Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 juni 2009 Delen Geplaatst: 4 juni 2009 Denk dat je ze zal moeten vasthouden dan!!! Misschien zaterdag combineren? :-)) Als gij mij morgenavond helpt GYPROC-platen zetten, geen probleem...))) Groetjes, nero. Link naar reactie
sprima Geplaatst: 4 juni 2009 Delen Geplaatst: 4 juni 2009 Deal!! Maar zondag ook nog werk aan de winkel hé!!!!!!! Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 juni 2009 Delen Geplaatst: 4 juni 2009 Ah, bij den Didier... Of hoe een topic uit volledig uit de hand kan lopen. Groetjes, nero. Link naar reactie
sprima Geplaatst: 20 maart 2010 Delen Geplaatst: 20 maart 2010 Vandaag dus eindelijk naar het hollandse boxtel gereden om de vliegwielen te laten hermagnetiseren (voor gs 150 en 160). Het probleem was dus steeds hetzelfde: Batterij plat na 50-100 km... De vespa slaagt er dus niet in om de batterij 'bij' te laden tijdens het rijden... De man testte direct de vliegwielen en merkte op dat deze magnetisch genoeg waren... Pech dus... De man begon mij efkes technisch uit te leggen wat er nu nog kon schorten. Besluit: de spoel die de energie produceert voor de ontsteking en ook zorgt voor het herladen van de batterij laten 'her'wikkelen. Hij wist me te zeggen dat veel oldtimer moto's dit nodig hebben om de nodige voltage te kunnen opwekken! Ik mag nu de spoel opsturen naar hem en gaat me eentje herwikkelen zodat ik ze kan testen op, hopelijk, positief resultaat!! Iemand enige ervaring mee of reeds laten doen? Misschien zelfs hier in België? Ik hoor het graag. S. Link naar reactie
sprima Geplaatst: 20 maart 2010 Delen Geplaatst: 20 maart 2010 Vandaag dus eindelijk naar het hollandse boxtel gereden om de vliegwielen te laten hermagnetiseren (voor gs 150 en 160). Het probleem was dus steeds hetzelfde: Batterij plat na 50-100 km... De vespa slaagt er dus niet in om de batterij 'bij' te laden tijdens het rijden... De man testte direct de vliegwielen en merkte op dat deze magnetisch genoeg waren... Pech dus... De man begon mij efkes technisch uit te leggen wat er nu nog kon schorten. Besluit: de spoel die de energie produceert voor de ontsteking en ook zorgt voor het herladen van de batterij laten 'her'wikkelen. Hij wist me te zeggen dat veel oldtimer moto's dit nodig hebben om de nodige voltage te kunnen opwekken! Ik mag nu de spoel opsturen naar hem en gaat me eentje herwikkelen zodat ik ze kan testen op, hopelijk, positief resultaat!! Iemand enige ervaring mee of reeds laten doen? Misschien zelfs hier in België? Ik hoor het graag. S. Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Da's minder... Maar ondertussen wel iets gevonden: http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/50004300/CDI+ignition+VESPATRONIC+Vespa+150+GS+.aspx Misschien is dit wel de oplossing voor al je problemen.) Groetjes, nero. Link naar reactie
designo Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Ja maar volgend zinnetje verontrust mij een beetje: "Can be fitted in all Vespa’s engine from 1958 with PX’s crankshaft " Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 @Michele: is geen probleem. Een px-krukas past zelf niet een GS-carter. Bij de SS180 stond hetzelfde en dit paste perfect zonder px-krukas. Dit lijkt me een standaardzin die in elke vespatronic-beschrijving voorkomt. Straks mijn (wel opgeladen) vliegwielen afhalen. Als deze niet voldoen zal er snel een vespatronic op steken.) De prijs is wel niet goedkoop, maar als je een andere motor moet steken om een GS voldoende betrouwbaar te maken voor (héél) lange afstanden kost het nog meer, de werkuren niet meegerekend. Groetjes, nero. Groetjes, nero. Link naar reactie
designo Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 De prijs is wel niet goedkoop, maar als je een andere motor moet steken om een GS voldoende betrouwbaar te maken voor (héél) lange afstanden kost het nog meer, de werkuren niet meegerekend. . Ja maar als je alles inbrengt bv 6% olie ipv 2%, zeer duur wisselonderdelen, plus dan nog de kost van een electronische ontsteking vraag ik me af of je niet beter een complete PX motor erin lepelt. Je maakt me niet wijs dat je nog een purist bent he nero!! ) Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Purist tot in de kist!) Purist maar ook realist. Zoals de meesten hier wel zullen weten is het rijden met een GS150(die in orde staat) overdag geen enkel probleem, maar als de nacht valt... Ook bij rondritten ligt het tempo veelal zo laag dat de batterij moeite heeft om opgeladen te raken. De realist in mij zegt dan, ombouw naar 12V met een nieuw vliegwiel en al deze problemen zijn van de baan. Anderzijds heeft Sprima vergeten te melden dat hij mijn vliegwielen ook heeft meegenomen, en bleek dat deze wel moesten worden gehermagnetiseerd. Vanavond alles terug gemonteerd en de eerste proeven lijken veelbelovend. Terwijl de batterij bij licht op meteen een dipje kreeg, lijkt dit nu niet het geval meer. De vespa lijkt ook makkelijker te starten. Dus, misschien toch een purist... Als ik iets meer tijd heb gaan we de GS eens deftig uittesten. Ik laat nog iets horen! Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.