Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LX125 of S125


YY

Aanbevolen berichten

Ik zit met een moeilijke keuze,

nu zijn er enkele modellen uit en is mijn keuze op de LX125 of de S125 gevallen,

Welke zouden jullie kiezen en welke kleur?

Het is zeker niet omdat die nu in 'de mode' is dat ik het ook wil, want ik loop er al zo een 15 jaar met deze gedachte rond, maar het is er nooit van gekomen,

het is altijd mijn meisjesdroom geweest om een oude klassieke vespa te kopen en restaureren,

maar dat zal misschien voor later zijn,

Link naar reactie

Tjah, is idd kwestie van smaak. Allebei eens goed bekijken zou ik aanraden. Er eens op zitten, voelen, misschien rijden,... Een LX is leuk doch wat gewoontjes, een LXV vind ik persoonlijk supermooi, een S is sportief, misschien wat 'moderner' en 'hipper'? (wel vind ik het jammer van het handschoenkastje) Persoonlijk zou ik voor een zwarte S gaan. Doch voor een vrouw misschien een witte LXV? (doch deze laatste zijn op uitloop dus niet lang meer te verkrijgen vermoed ik)

Soit, nu misschien nog meer stof tot twijfelen?

Link naar reactie

Ik twijfelde ook tussen een S en een LX. Uiteindelijk ben ik voor een S gegaan omdat ik de ronde koplamp van de LX wat vond "vloeken" met de billen die tegenwoordig wat hoekiger zijn afgewerkt.

Ik wou eigenlijk liefst zo'n oranje S, maar na een witte te hebben gezien met rode sportstrepen, ben ik voor die laatste gegaan.

Link naar reactie

Hey

bedankt voor jullie advies,

ik heb een afspraak gemaakt bij de vespashop voor een test ritje

hopelijk zal ik morgen merken welk model het beste past,

groetjes

YY

Link naar reactie

'Wow holy ****', dat was mijn eerste reactie toen ik de LX in mijn handen gestopt kreeg,

hoewel ik er maar slechts enkele minuutjes heb opgezeten en vreselijk gespannen opzat, was het wel heel tof,

ik had mijn testrit namelijk op een ontzettend drukke straat moeten doen en het was mijn eerste keer,

Ik heb al het besluit genomen om toch een vespa te kopen, maar welk model ben ik nog niet uit,

Groetjes

YY

Link naar reactie

Aha! dat was ook mijn eerste reactie toen ik met mijn GT reed. Daarvoor had ik lang geleden alleen maar met een brommerke gereden. Doch dat went wel, op den duur vind je hem misschien traag ;-) Heb je al kunnen rijden met een S of hebben ze die niet als testmodel? Ik vermoed wel dat ze hetzelfde gaan rijden aangezien het dezelfde motor is. Dus wordt het een keuze qua stijl, puur op de buitenkant...

Link naar reactie

Ik heb voor ik mijn S heb gekocht eens in de Vespashop geïnformeerd en de LX en de S zijn idd hetzelfde qua rijden. Het basis-chassis en de motor zijn hetzelfde.

Dus moet je idd gaan kijken naar welk model jij het mooiste vindt.

Een testrit heb ik toen niet gedaan, omdat ik op dat moment met een ET4 reed, en ze verzekerden mij dat dat gelijkaardig is (al moet ik zeggen dat ik de S beter vind rijden dan de ET4 :o)).

Link naar reactie

ik wil je niet nog harder doen twijfelen maar heb je ook al eens met een classic scooter een testrit gemaakt ?

(zou ik toch ook eens doen als ik van jou was)

Link naar reactie

@Joene,

ja ik heb er inderdaad aan gedacht,

ik vind een PX'ske toch nog meer classy dan de nieuwe vespa,

heb al wat zitten rondsnuisteren op het internet maar vind niets dat prijs kwaliteit in verhouding is,

ik ken niet veel van de vespa zelf, dus een beetje schrik dat ik een grote miskoop zou doen,

indien er iemand een adres kent?

Link naar reactie

@YY probeer eerst maar eens ergens een testritje te doen met een PX of LML alvorens je nog maar overweegt om er zo een aan te kopen. Rijden met een PX of LML is totaal iets anders als rijden met een LX125 of andere moderne vespa.

Link naar reactie

Bij de S vliegen je sleutels uit je bakje als je over kasseien rijdt...Maar hij is wel mooi natuurlijk...oranje met een stripingske...

en het rijdt vanzelf natuurlijk...

Als je niet uit nostalgische en trendgevoelige redenen voor een PX of namaak PX-kiest..., zou ik voor een moderne vespa gaan. Die is tenminste aangepast aan moderne milieueisen, het moderne verkeer, en er staan remmen op !

(En ge kunt daarbij nog altijd een reputatieverhogend restauratieprojectje kiezen - voor aan den toog...)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...