Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Interessepeiling naar aankoop 2T olie


thQS

Aanbevolen berichten

Hey

'k ben 'n beetje rond aan 't kijken voor welke 2T olie nu te gebruiken. De meesten hier lijken volsynth te gebruiken, al voldoet half-synth ook zeer goed waarschijnlijk.

De voordelen van volsynth zijn al uitgebreid beschreven op het forum.

Het nadeel is natuurlijk de hoge prijs.

Ik lees heel veel positieve reacties over de Castrol TTS olie, maar spijtig genoeg is deze niet meer te verkrijgen. De olie die TTS moet vervangen, Castrol Power RS 2T Synthetische olie, is vrij duur (rond de 15E?).

Nu vroeg ik mij af of het geen goed idee is om met geinteresseerden eens een grotere bestelling te doen van deze olie? Ik vermoed dat we, als er genoeg mensen geinteresseerd zijn, toch een behoorlijke korting kunnen krijgen.

Als er een betere olie is, dan kan dat ook natuurlijk...

Wat denken jullie hierover? Heeft er iemand ervaring met zo'n grote aankoop?

Groetjes

Thomas

Link naar reactie

Champion Chrono 2T is een volsynthetische 2-taktmotorolie voor hoge prestaties, met sterke antirookwerking. Te gebruiken in mengsmering of met olieinjectie.

Houdt uitlaatsystemen en motor zuiver.

Geen koolafzettingen en antirook ("Low Smoke").

Zeer hoog smeervermogen: geschikt voor sportieve prestaties.

Geschikt voor alle soorten benzine (met of zonder lood).

Vermindert wrijving en slijtage.

kost ongeveer € 12,00

Link naar reactie

Als ik redelijk wat bestel kan ik ze laten overkomen voor een 9E de fles. Tis niet dat 't heel veel minder is maar als er geinteresseerden zijn, laat maar weten.

Hoe lang kan je 2T eigenlijk bewaren?

Thomas

Link naar reactie

€60 voor 12 bussen van 1 liter volsynthetische olie van het huismerk van SIP, dus €5 voor 1 bus van 1 liter! Ik gebruik die al meer dan een jaar voor mijn 3 scooters en nog geen problemen mee gehad.

http://www.sip-scootershop.com/Products/14400000/SIP+Formula+Race+2stroke.aspx

SIP Formula Race 2-stroke

CLASSIC, 1000ml bottle, synth.

for gear-shifted scooters

New: SIP Formula Race 2-Stroke synthetic oil offers optimal lubrication and wear protection at an unbelievably low price! Our oil is higher quality than required by the new JASO-FC norm, with very low smoke emission. The ignition system stays cleaner, gas usage is reduced and the engine has optimal performance. Ideal motor protection for both short distance and full out driving.

German Scooter Magazine Scooter & Sport 5/2004: "Save money for superb quality". "Smokefree oil .. recommended according the JASO Norm".

Link naar reactie

ge hebt daar verschil ook van Denicol, schijnt wel heel goed te zijn, beter dan castrol tts,die ik maar 5eur de fles heb betaald. Welke type hebt ge Vespadiverso?

Link naar reactie

Die Denicol syn 100 hierboven is wel niet aanbevolen voor automatische smeersystemen.

Beter hiervoor is de hi-tech synthetic racing 2 syntex (pre-mix & injection) als het toch Denicol moet zijn.

Zelf gebruik ik nog m'n voorraad Castrol TTS, die ik overkocht van iemand die geen 2takt- scooter meer heeft.

Heel goede producten van Denicol trouwens, ik gebruik al meer dan 15 jaar de Bio Motowash van Denicol(5 l bussen)

Link naar reactie

Bij denicol heb je de :

Syn 100- 100 % Synthetic-Esth

http://www.denicol.com/productfotos/2-syn100.jpg

En die kost idd het dubbele van de 'gewone' synthetische olie van Denicol.

Wij rijden hier allemaal op die Syn100. Kost wel wat meer maar we zijn er allemaal zeer content van. Het hangt er natuurlijk af welk type motor je rijd. Rij je rustig met je 125 orginele cc's dan zal deze olie wrs een beetje overkill zijn.

Trouwens deze olie heeft die speciale lekkere 2T geur, die je er zo kan uithalen tss de rest!

Ah ja de prijs daar ging het over ik betaal 20euro per 1L bus.

Site Denicol:

http://www.denicol.com/tweetakt.php

Link naar reactie

ik rij nie me een 2-takt maar toch een tip:

wrom kijkte nie met zn allen om een vat van 60 of 1XX liter te kopen?

Of iemand alleen, als em per liter 1 euro winst pakt eeft em kleine winst voor zn investering en zalt normaal nog een stuk goeiekoper uitvalle voor de anderen...

sommige merken verkopen voor grotere verbruikers ook vatjes van 20 liter ipv per liter...

grtz Vespa Biggetje

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...