Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Helm Gran Turismo en vizier


Wispa

Aanbevolen berichten

Een kort vizier geeft veel last in de ogen, doordat de wind er makkelijk onderdoor kan.

Heeft iemand ervaring met de helm Vespa Gran Turismo? Dat vizier komt lager. Is hier ook nog sprake van wind die eronder in kan, of voel je bij deze helm + vizier er niets van?

Ik zou graag weten, voor ik eventueel zo ene aanschaf.

Zie foto:

http://shop.scootech.co.uk/genuine-vespa-gran-turismo-helmet-299-p.asp

Link naar reactie

Ik heb er zo eentje. Mijn eerst helm was een open 'Soft Touch' helm van Vespa. Het vizier dat je erbij kan kopen paste niet echt op mijn gezicht, daarom droeg ik altijd een (zonne)bril. Leuke helm voor in de volle zomer. In de nazomer heb ik dan die Gran Turismo bijgekocht omwille van het vizier. Het helpt een stuk beter tegen de wind maar verwacht geen wonderen. De wind speelt er bij mij nog altijd wat onder maar 't scheelt een pak, vooral met deze dagen... Zeker als ik nog es combineer met een zonnebril of gewone bril, dan is het prima voor mij. -en je krijgt geen wespen of vliegen tegen uw kaak aan 70km/u- . Als je je vespa occasioneel gebruikt is ze volgens mij zeker aan te raden (heb wel weinig ervaring met andere helmen, enkel 1 keer een systeemhelm gebruikt om in de regen te rijden) Toffe helm trouwens. Let wel: mijn soft-touch helm is maat S. Ik had bijna opnieuw een S gekocht doch na passen in de winkel moest ik voor die Gran Turismo de XS nemen. Winkelprijs en onlineshopprijs scheelde bij mij 30€...

Link naar reactie

Dankjewel Wutsie75.

Het vizier van de Soft Touch (in te klikken langs weerszijden van de helm) vind ikzelf echt niet goed.

De wind waait er vlot onder, heel lastig aan de ogen. En op de randen van de uitsnijding voor de neus zie ik scheel.

Ik gebruik nu een aansluitende fietsbril, dat werkt prima, maar ik dacht dat een helm mèt vizier (zoals bv die Gran Turismo) toch misschien handiger zou zijn, vanwege het eraan vastzittende vizier.

Thanks voor de info :-)

Link naar reactie

Mja, ik gebruik ook zo'n Gran Turismo helm en vind dat vizier toch aangenaam. Maar toch is het zoals hierboven gezegd geen totaaloplossing! De wind speelt nog steeds en de tranen zitten nog steeds in m'n ogen. Zeker als het koud is ;-) Daarom niet meteen, maar na een tijdje rijden heb ik het toch. Maar al bij al een goeie helm waarbij het vizier voldoende laag komt.

Link naar reactie

om je een idee te geven: ik heb zo'n Scorpion Exo200 semi-jet en met deze helm heb ik absoluut geen last van wind in de ogen, wel vel luchtcirculatie ter hoogte van mond en kin maar dat zorgt voor steeds frisse lucht vind ik persoonlijk.

ik kan uit de foto's wel afleiden dat het vizier van deze Scorpion iets lager komt als die van de Vespa Gran Turismo ?

zie foto's:

204369410fr07.jpg

accimagebis4100.jpg

Link naar reactie

Ik vind hem zijn geld niet waard. Heb er ook eentje liggen. Was als eerste aankoop. Als je al rijdend je vizier sluit, heb je algauw krassen bovenop je helm. De zijkanten staan na enige tijd volledig naar binnen geplooid. Voor zo'n €200 heb je zeker betere helmen in diverse zaken. Ook heeft hier ooit op het forum eens een filmpje gestaan van iemand die een ongeval had met een dergelijke helm... Zeer interessant. Zeker de foto's van de plastische chirurgie die hij nodig had om zijn gezicht terug in orde te krijgen. De man was met zijn aangezicht op zijn stuur gesmakt. Hij beschermt je hoofd, en niet je gezicht als je verkeerd neerkomt. Enige leuke is het woordje Vespa op de zijkant maar als je het daarvoor moet doen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb er ook zo een, en inderdaad het vizier helpt niet volledig, heb regelmatig last van tocht op de zijkanten. Doe er nu regelmatig de trip mee naar Brussel en ook bij hoge snelheden valt hij wat tegen, het vizier komt redelijk diep maar bij ferme tegenwind slat die er toch onder en begint de helm precies op te stijgen. Ga toch een alternatief zoeken. Anderzijds is hij echt wel aangenaam bij lage snelheden en met een brilletje eronder helemaal geen probleem

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

iemand een idee of je het vizier van de Granturismo kan verwijderen, eraf klikken ofzo ?? Voor tijdens de rustige ritten bij hoog-zomer ...

Anderzijds heb ik bij hogere snelheden (al vanaf 75 à 80 km per uur) behoorlijk last van windruis in de oren (ondanks een laag windscherm op m'n GTS). Ik hoor op die momenten amper het geluid van de motor nog ... Is dit bij jullie ook het geval ? Wat doe je daaraan ? Oordopjes ? Helm strakker aanspannen zodat deze beter aanpast is geen optie ... dan kan ik niet meer slikken ...

Misschien de riempjes van de helm goed aanspannen als ik hem niet op heb zodat die 2 oorstukken wat naar binnen komen te staan ?

Iemand deftige tips ?

Link naar reactie

Heb ook zo'n helm. Wind wat voelbaar maar doenbaar. Blijkbaar is het kleine windscherm nog slechter voor turbulenties dan geen windscherm. (heb ik van horen zeggen want ik wou me een klein windscherm aanschaffen, dan toch niet gedaan) Dus probeeer es zonder windscherm?

Link naar reactie

afhankelijk van je lichaamslengte & lengte windscherm & kanteling windscherm kan je inderdaad meer turbulentie rond de helm krijgen met een windscherm

Als je het windscherm kan kantelen op de fixaties, is het de moeite om daar wat met te experimenteren en de positie te zoeken die het minst turbulentie rond je helm geeft (of het ding er eenvoudigweg af te flikkeren)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...