Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa


cee

Aanbevolen berichten

hallo, ik zag deze vespa op internet maar de motor zit vast.

een vriend van me zei da hij zo ook zijn brommer gekocht had en dit gemaakt had.

kan je de motor terug in orde maken bij deze vespa?

http://www.2dehands.be/vespa-pkxl-50-cc ... vespa%2050

Link naar reactie
Bij de meeste andere Vespa's wel, maar bij de Automatica; bezint eer ge begint. Die staat bekend om de nogal vervelende motor om aan te werken.

maar het zou dus normaal moeten gaan?

Link naar reactie

Normaal wel, niet bij een Automatica/Plurimatic/whatever...

Maar 'normaal' is nogal breed; vastgelopen motor kan betekenen dat je eer alleen een andere cilinder voor nodig heeft, of dat de motor 4 jaar zonder cilinder in de regen gestaan heeft, waardoor de hele binnenkant naar de tering geroest is. Al met al; met een vaste motor kan het mee of tegenvallen; als je voor het eerst begint, beter niet op bezuinigen, want een complete motorrevisie als alles kapot is van binnen gaat in de centen lopen.

Link naar reactie
Normaal wel, niet bij een Automatica/Plurimatic/whatever...

Maar 'normaal' is nogal breed; vastgelopen motor kan betekenen dat je eer alleen een andere cilinder voor nodig heeft, of dat de motor 4 jaar zonder cilinder in de regen gestaan heeft, waardoor de hele binnenkant naar de tering geroest is. Al met al; met een vaste motor kan het mee of tegenvallen; als je voor het eerst begint, beter niet op bezuinigen, want een complete motorrevisie als alles kapot is van binnen gaat in de centen lopen.

en dit?

http://www.2dehands.be/vespa-pk-50-xl-5 ... sort=prijs

Link naar reactie
+ voor een automatica lopen de stukken niet zo dik

en bij dit?

http://www.2dehands.be/vespa-pk-50-xl-5 ... sort=prijs :D

Wat ik me daarbij afvraag.

Bouten achterwiel afgebroken?

Dit gebeurt niet zomaar, is er voor de rest dan ook nog iets scheef, gebroken...

oke, maar ik denk dat ik eens ga horen achter dat projectje van embrace :) hij woont op ong 5 kilometer dus kan altijd eens gaan horen :)

Link naar reactie

@cee; je hebt onder het knopje 'citeren' ook nog het knopje 'antwoorden' - eigenlijk gebruik je in het algemeen het knopje 'antwoorden' vaker dan het knopje 'citeren'.

Link naar reactie

de tijd dat je koopjes vond bij onwetenden is jammer genoeg voorbij. Als iets echt goekoop is, is daar meestal een goede reden voor

mijn tip: zomertje vakantiewerk doen zodat je wat meer budget hebt

Link naar reactie
  • 3 weken later...

ik ben bezig met een vespa 125cc pk automatica te restaurenen en laat ik je dit zeggen ne px is veel gemakelijker kheb dit ook in een wilde furie gekocht en nu ben ik te koppig voor het op te geven . maar na ongeveer een jaar te sukkelen ( voornamelijk stukken vinden )kan hij eindelijk draaien maar nu is nog een hoop miserie oplossen en dan kan hij wel rijden . moraal van het verhaal een automatica is moeilijk ma moeilijk gaat ook.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...