gunter Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Ik zit er aan te denken om een lml kit 150 op mijn lml te steken niet echt om sneller te rijden maar om toch wat vlotter mee te kunnen. Wat moet ik allemaal veranderen en wat zou de prijs daar ongeveer voor zijn? Ik heb nu al andere sproeier(wel voor 125),sito+,en alle andere aanpassingen voor de lml . (ik heb een rijbewijs voor een motor;)) Link naar reactie
kurt007 Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Een nief moteurke kost 800 euro Link naar reactie
gunter Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2009 moet geen nieuwe motor zijn.ik kan toch gewoon cylinder veranderen of niet? Link naar reactie
josse Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Is het niet zo dat een lml150. Een reed-valve inductie heeft en een 125 traditioneel ? Je kan volgens mij wel een cylinderkit steken op een lml 125. Ik denk dat het dat is wat je bedoelt. Zoek eens op DR 177 Link naar reactie
gunter Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2009 ik dacht dat ik een origineel cylinderkit 150 van lml kon steken,niet dus ? Zo een ander cylinderkit is dat niet meer een racekit,kan ik daar b.v 2uur volle gas mee rijden? Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Is het niet zo dat een lml150. Een reed-valve inductie heeft en een 125 traditioneel ? Je kan volgens mij wel een cylinderkit steken op een lml 125. Ik denk dat het dat is wat je bedoelt. Zoek eens op DR 177 neenee,je hebt ook standaard 3-poorts 150 LML zonder reedvalve. die cilinder+piston kan je wel op een LML 125 steken.maar als die al aangepast is met andere sproeiers en sito+ ga je niet veel meer power winnen zulle. daarvoor ga je ook weer opnieuw de carbu moeten aanpassen in evenredigheid met de 150 cilinder. dus denk ik ook dat een dr kitje een "betere" oplossing is voor ineens een deftige upgrade te doen. Domi. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 ik dacht dat ik een origineel cylinderkit 150 van lml kon steken,niet dus ? dat kan wel Gunter, je kan op je LML een 150cc cilinder monteren, al denk ik dat het niet echt veel extra zal geven tov je 125cc. Volgens mij kan je dan beter voor een DR177 of Pinasco 177 kiezen, die gaan je wel duidelijk meer vermogen en dus snelheid geven. Je carbu (20/20) hoef je dan niet persé te veranderen. Je sproeier wellicht wel maar dat is weer wat uitproberen, starten met een 116. De sito+ die je nu hebt is een prima uitlaat voor bovenvermelde cilinders. Link naar reactie
gunter Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Welk is dan de betrouwbaarste ,de Dr 177 of de pinasco 177 en kan ik dan nog zonder probleem bv 2uur autostrade doen?(niet dat het de bedoeling is maar je weet nooit) Maar die 150 LML zal toch iets geven ? Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 ze hebben beide hun voordelen en nadelen...als het voor langere afstanden te doen is zou ik eerder voot DR gaan..een wat" mildere"tuning kit,pinasco is wat scherper. maar 2 uur autostrade volgas? dat zie ik er maar weinige doen,nog scooter,nog bestuurder..daarvoor dient ne vespa niet hé... Domi. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 maar 2 uur autostrade volgas? dat zie ik er maar weinige doen,nog scooter,nog bestuurder..daarvoor dient ne vespa niet hé... Oei, dan moet ik dringend mijn rijstijl aanpassen want ik doe dit geregeld... even terug on topic: Lange afstanden volgas rijden met een getunede motor (DR, Pinasco, Malossi,...) is altijd riskant, maar niet onmogelijk als je alles goed hebt aangepast/afgesteld. Als je dit wil doen kan je beter voor een standaard blokje gaan (150cc of 200cc). Zoekfunctie eens gebruiken onder 177DR of iets dergelijks dan ga je al veel te weten komen over de techniek en de pro's en contra's. http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=95731 http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=97211 http://www.vespaforum.be/forum/search.p ... 1277127986 Link naar reactie
gunter Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2009 @erix:we hebben het op de sleuteldag daar ook eens over gehad,voor dat standaard blokje 150cc moet ik dan enkel cylinder en sproeier veranderen of gans het blok? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 22 februari 2009 Delen Geplaatst: 22 februari 2009 Inderdaad enkel cilinder, piston en sproeiers. Link naar reactie
gunter Geplaatst: 24 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2009 Is het niet zo dat een lml150. Een reed-valve inductie heeft en een 125 traditioneel ? neenee,je hebt ook standaard 3-poorts 150 LML zonder reedvalve. die cilinder+piston kan je wel op een LML 125 steken. Domi. Ik heb eens naar de Sam van Lambrettafinder gemaild en die zij me dat ik op een originele LML125 beter een LML 150cc 5 poort versie dan een 3 poort LML 150 versie plaats. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 voila, ineens antwoord vanuit de bron. ;-) Link naar reactie
gunter Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2009 Ik heb vandaag een origineel LML 150 besteld,gaat niet om snel te rijden maar we gaan deze zomer met de vespa wat rond trekken . Bij mij zit mijn dochter op en dan nog wat bagage en zou dan nog graag wat mee kunnen met mijn vrouw haar PX. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 2 maart 2009 Delen Geplaatst: 2 maart 2009 ... graag wat mee kunnen met je vrouw of met haar PX ;-) Link naar reactie
gunter Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2009 ... graag wat mee kunnen met je vrouw of met haar PX ;-) met alle twee hé;-) Link naar reactie
gunter Geplaatst: 9 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2009 Ik heb vandaag een origineel LML 150 besteld,gaat niet om snel te rijden maar we gaan deze zomer met de vespa wat rond trekken . Bij mij zit mijn dochter op en dan nog wat bagage en zou dan nog graag wat mee kunnen met mijn vrouw haar PX. Ben vandaag nog eens bij de Sam geweest en hebben 5 soorten merken (dit omdat de 150lml nergens nog niet binnen was kon ik nog veranderen)genomen,origineel 150,pinasco ,mallosi ,polinni en dr . Die 5 hebben we voorgelegd aan de mekanieker en zijn tot besluit gekomen dat het de DR177 zal worden(prijs,betrouwbaarheid en de meerwaarde) Link naar reactie
Tibo Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 Op ebay vind je overal 150cc nieuwe cilinders voor px en lml tegen een lage prijs.ik heb sito +, andere sproeiers en andere luchtfilter. Ik weet niet als ik carbu moet veranderen als ik zoene plaats, maar denk het niet. http://cgi.ebay.de/Vespa-Piaggio-Zylinderkit-150cc-PX-Sprint-LML_W0QQitemZ310128848629QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item310128848629&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 Link naar reactie
gunter Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2009 Als het een 3-poort cylinder is kost die bij de Sam van lambrettafinder ongeveer het zelfde. Als je een LML hebt van de laatste soort kan er een 5-poort cylinder op die meer zal geven aan prestatie. Ik heb nu juist een DR177 laten steken en gewoon carbu gelaten maar zal die misschien later vervangen Link naar reactie
Tibo Geplaatst: 23 maart 2009 Delen Geplaatst: 23 maart 2009 ok merci DR177 is 5 poorts? merk je nu verschil zonder carbu te vervangen? sproeiers dan ook vervangen gehad? Link naar reactie
gunter Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2009 Weet niet hoeveel poorten een DR177 heeft. Ben nu aan het roderen dus weet nog niet wat het vershiel is. Er steekt nu een iets te grote sproeier in om te roderen zodat ik betere smeering krijg. Link naar reactie
gunter Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2009 Dank u Joene,nu weet ik dat ook voor als ze dan nog een vragen Link naar reactie
gunter Geplaatst: 1 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2009 Gisteren sproeier laten veranderen,er stak een 112 in en nu een 110 wat al een groot verschil is .Na 200km nog eens laten aanpassen,moet uitkomen op een 108-107 normaal.Ik heb wel nog mijn origineel carbu(20/20). Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.