Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motor nazicht PK50XL


Vespasius

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen iedereen!

Ik ben redelijk goedgezind vandaag, want ben sinds gisteren zeker dat ik mijn PK50XL ´83 na een 4-tal jaar terug in mijn bezit zal hebben. Door familiale omstandigheden stond hij namelijk heel die tijd in een hangar waar ik niet bij kon. (te lang om uit te wijden!:))

Toen ik er het laatst mee reed was de carrosserie volledig gerestaureerd. De motor daarentegen was juist nog aanvaardbaar. Maar ik vrees dat hij na 4 jaar stil te staan toch niet zo vlot meer zal rijden. Zou een volledig motor nazicht bij een verdeler voldoende zijn, of zou een volledige revisie beter zijn. (ik wil 100% zeker zijn dat hij tip top in orde is).

Ben afkomstig uit de driehoek Dendermonde-Asse-Aalst. Kan iemand een aanbeveling doen om de vespa op onderhoud/nazicht te doen?

Groeten,

Link naar reactie

wat is juist nog aanvaardbaar?

je weet wss wel dat je de olie moet vervangen etc...

maar ja doe hem eens open en kijk hoe dat de cilinder er uit ziet. denk toch wel dat dit het belangrijkste is van de motor.

totale revisie is altijd leuk om een pefecte motor te krijgen maar het is ook wel een dure zaak.

Link naar reactie

Inderdaad, totale revisie zal niet goedkoop zijn.

Ik weet nog dat hij na een halve minuut in neutraal te staan draaien 2/3 keer stil viel. En dat de 'kracht' van de motor er een beetje af was. Voor hoeveel ik er van ken denk ik dat de carburator niet goed afgesteld zal zijn. verhouding lucht/benzine?

Ik zal inderdaad de cilinder eens moeten bekijken..

Thanks,

Link naar reactie

Ik zou er gewoon niks aan doen... gewoon weer rustig inrijden. Waarom zou je jezelf onnodige kosten opleggen? Je probeert toch gewoon te rijden en als er zich iets voordoet handel je.

Wat ik zou doen is gewoon mijn olie percentage in de benzine wat verhogen zodat deze nog beter smeert, de eerste kilometertjes.

MVG Felice

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...