thQS Geplaatst: 7 februari 2009 Delen Geplaatst: 7 februari 2009 Is het mogelijk om een vespa in te schrijven (papieren te bekomen) als je enkel het plaatje hebt dat in die tijd (1975) als nummerplaat diende? Link naar reactie
Bulldog Geplaatst: 7 februari 2009 Delen Geplaatst: 7 februari 2009 Zou geen probleem mogen zijn. Verlies van papieren aangeven bij politie en nieuwe vragen aan Piaggio Benelux. Lijkt me simpel. Terzijde, is dat een 50cc? Link naar reactie
pete Geplaatst: 7 februari 2009 Delen Geplaatst: 7 februari 2009 Volgens mij is dat een "taxplaatje", heeft niet echt met een nummerplaat te maken. Is ongeveer hetzelfde als de fietsplaat destijds. Ben er bijna zeker van dat ze daar op de DIV geen gegevens van hebben. Mvg pete. Link naar reactie
thQS Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2009 Volgens mij is dat een "taxplaatje", heeft niet echt met een nummerplaat te maken. Is ongeveer hetzelfde als de fietsplaat destijds. Ben er bijna zeker van dat ze daar op de DIV geen gegevens van hebben. Mvg pete. Ik weet het, maar in die tijd had men toch niets anders dan zo'n taxplaatje ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 februari 2009 Delen Geplaatst: 7 februari 2009 Bromfietsen tot 49cc wel, al de andere hadden een nummerplaat, tenzij men véle jaren terug gaat. Een taxplaat moest men op de gemeente jaarlijks gaan afhalen en betalen, deze werden niet geregistreerd. Op basis van een taxplaat eigendomspapieren bekomen lijkt me onmogelijk. Groetjes, nero. Link naar reactie
thQS Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2009 okay, niets aan te doen ;-) Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 9 februari 2009 Delen Geplaatst: 9 februari 2009 Vandaag de struzzo ook gaan inschrijven bij DIV. Had een kopie van het oude inschrijvingsboekje gemaakt om deze bij mij te houden. Ik zag de bui al hangen aant loket. "Mijnheer, je hebt een attest van verlies nodig van de politie". Ok; no problem dacht ik. Terug naar Genk, met kopie. De laatste nummerplaat die op het boekje stond daterde van ergens halverwege 1970. Dus, geen attest van verlies, alhoewel ik het chassis bij had voor het nummer. Dan maar terug naar Alken met de mededeling dat ik het origineel gevonden had. Ok, geen probleem, alles in orde gekregen. Enkel de douanier moet woensdag zijn fiat geven omdat de struzzo te lang uit het verkeer geweest is. Al bij al alles goed verlopen, enkel dat ik het origineel niet heb mogen bijhouden. Dus een vespa inschrijven zonder de documenten zal niet lukken denk ik. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 10 februari 2009 Delen Geplaatst: 10 februari 2009 Ik zal nochtans het moeten proberen, de gs waar ik aan bezig been heeft geen papieren wel de originele blauw witte nummerplaat, op hoop van zegen maar Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 10 februari 2009 Delen Geplaatst: 10 februari 2009 Ik zal nochtans het moeten proberen, de gs waar ik aan bezig been heeft geen papieren wel de originele blauw witte nummerplaat, op hoop van zegen maar met de nummerplaat ben je al een heel stuk verder. Ik denk gewoon een attest van verlies halen en naar DIV gaan. Link naar reactie
vOkal07 Geplaatst: 10 februari 2009 Delen Geplaatst: 10 februari 2009 nop, gaat niet Link naar reactie
EriX Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 nop, gaat niet Ik kan me inbeelden dat in jouw geval de DIV het niet zal aanvaarden. Zo'n Aziatische nummerplaten zien er dan ook uit alsof ze zelf gefabriceerd zijn... Link naar reactie
Chris Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 Ik zal nochtans het moeten proberen, de gs waar ik aan bezig been heeft geen papieren wel de originele blauw witte nummerplaat, op hoop van zegen maar Misschien verstandig om eerst de papieren te doen voor je kosten maakt. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 11 februari 2009 Delen Geplaatst: 11 februari 2009 sorry heren, was een reply op het antwoord van Stanman Ik zal nochtans het moeten proberen, de gs waar ik aan bezig been heeft geen papieren wel de originele blauw witte nummerplaat, op hoop van zegen maar Normaal zou het moeten lukken als je de blauw witte plaat terug binnenbrengt met attest van verlies. Dit is namelijk de laatste nummerplaat die op de vespa heeft gezeten. Aan de hand hiervan kunnen ze de laatste rijdende eigenaar achterhalen en is alles opgelost. Ik zou eerst dit proberen alvorens kosten te maken. Let wel, bij DIV kunnen ze zo ver niet terug gaan. Je kan je best bij het DIV aanmelden als de douaniers er ook zijn, want zij moeten een aantal dingen "overbruggen" wat de documenten aan gaan. Veel succes. Link naar reactie
vOkal07 Geplaatst: 12 februari 2009 Delen Geplaatst: 12 februari 2009 nop, gaat niet Ik kan me inbeelden dat in jouw geval de DIV het niet zal aanvaarden. Zo'n Aziatische nummerplaten zien er dan ook uit alsof ze zelf gefabriceerd zijn... Uiteraard... Je hebt niet eens deel 1 of 2 om voor te leggen. Link naar reactie
lord of de scoot Geplaatst: 26 februari 2009 Delen Geplaatst: 26 februari 2009 Ik zal nochtans het moeten proberen, de gs waar ik aan bezig been heeft geen papieren wel de originele blauw witte nummerplaat, op hoop van zegen maar Die originele blauw witte nummerplaat heeft die een stempel ? Indien ja moest die al lang binnengeleverd zijn door de laatste eigenaar ! Dit is net zoals een autonummerplaat. Link naar reactie
vitamien160 Geplaatst: 25 maart 2009 Delen Geplaatst: 25 maart 2009 enkel als het gaat om de nummerplaat van een familielid in eerste graad, grootvader, vader,... dan kan je deze nummerplaat behouden, en opnieuw inschrijven onder deze plaat. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.