Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Inschrijven vespa met nummerplaat zonder papieren


Aanbevolen berichten

Volgens mij is dat een "taxplaatje", heeft niet echt met een nummerplaat te maken. Is ongeveer hetzelfde als de fietsplaat destijds. Ben er bijna zeker van dat ze daar op de DIV geen gegevens van hebben.

Mvg pete.

Ik weet het, maar in die tijd had men toch niets anders dan zo'n taxplaatje ?

Link naar reactie

Bromfietsen tot 49cc wel, al de andere hadden een nummerplaat, tenzij men véle jaren terug gaat. Een taxplaat moest men op de gemeente jaarlijks gaan afhalen en betalen, deze werden niet geregistreerd. Op basis van een taxplaat eigendomspapieren bekomen lijkt me onmogelijk.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Vandaag de struzzo ook gaan inschrijven bij DIV. Had een kopie van het oude inschrijvingsboekje gemaakt om deze bij mij te houden. Ik zag de bui al hangen aant loket. "Mijnheer, je hebt een attest van verlies nodig van de politie". Ok; no problem dacht ik. Terug naar Genk, met kopie. De laatste nummerplaat die op het boekje stond daterde van ergens halverwege 1970. Dus, geen attest van verlies, alhoewel ik het chassis bij had voor het nummer.

Dan maar terug naar Alken met de mededeling dat ik het origineel gevonden had. Ok, geen probleem, alles in orde gekregen. Enkel de douanier moet woensdag zijn fiat geven omdat de struzzo te lang uit het verkeer geweest is.

Al bij al alles goed verlopen, enkel dat ik het origineel niet heb mogen bijhouden.

Dus een vespa inschrijven zonder de documenten zal niet lukken denk ik.

Link naar reactie
Ik zal nochtans het moeten proberen, de gs waar ik aan bezig been heeft geen papieren wel de originele blauw witte nummerplaat, op hoop van zegen maar

Misschien verstandig om eerst de papieren te doen voor je kosten maakt.

Link naar reactie

sorry heren, was een reply op het antwoord van Stanman

Ik zal nochtans het moeten proberen, de gs waar ik aan bezig been heeft geen papieren wel de originele blauw witte nummerplaat, op hoop van zegen maar

Normaal zou het moeten lukken als je de blauw witte plaat terug binnenbrengt met attest van verlies. Dit is namelijk de laatste nummerplaat die op de vespa heeft gezeten. Aan de hand hiervan kunnen ze de laatste rijdende eigenaar achterhalen en is alles opgelost.

Ik zou eerst dit proberen alvorens kosten te maken. Let wel, bij DIV kunnen ze zo ver niet terug gaan. Je kan je best bij het DIV aanmelden als de douaniers er ook zijn, want zij moeten een aantal dingen "overbruggen" wat de documenten aan gaan.

Veel succes.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...