jpcpro Geplaatst: 2 december 2008 Delen Geplaatst: 2 december 2008 Hallo Vespisti, de remmen van mijn Vespa 150 VBB vooraan lijken wat te slepen, ik zou er graag eens de pot vanaf halen. Blijkbaar moet ik 2 minuscule vijsjes zien los te draaien, maar volgens mij zijn ze bij mij gewoon dicht geschilderd. Ik heb een foto bijgevoegd. Heeft er iemand een idee waar deze vijsjes zich bevinden ? Of bevinden ze zich aan de zijkant ? Voor het gemak heb ik de foto ingedeeld in verschillende zones, genre Zeeslag Zoek de bal ! Thx Thx. Link naar reactie
jpcpro Geplaatst: 2 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2008 6d en 6i ? Dat lijkt perfect glad, precies of er zit een schildje achter. Kan de middenste dop er ook af ? Volgens mij moet daar toch een moer achter zitten ? Link naar reactie
jpcpro Geplaatst: 2 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2008 Stel : zou het niet kunnen dat die pot 90 graden gedraaid zit en er gewoon GEEN vijsjes in zitten ? Zou ik er dan moeten kunnen DOORheen kijken ? Of hetgeen ik nu te zien krijg ? Vraag mij af hoe ik dat dan makkelijk los kan krijgen. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 2 december 2008 Delen Geplaatst: 2 december 2008 Normaal gezien zit die remtrommel inderdaad 90° gedraaid en dan zitten er twee vijsjes in die gaatjes. Nu moet 't mogelijk zijn om met een paar tikken van een kunststoffen hamer op de omtrek van de trommel deze te verwijderen. Link naar reactie
jpcpro Geplaatst: 2 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2008 Die trommel zat inderdaad 90 graden gedraaid, en de vijsjes zitten er niet in. De trommel is er nu met succes af gehaald. - Hoeveel mm remblok zou daar nog moeten op zitten ? Ik had ook gemerkt dat één van de 4 bouten niet goed meer vast zit. Om deze eens te laten lassen, moet die voor-as er volgens mij uit : -Is deze er makkelijk uit te krijgen ? Of is er een andere eenvoudiger oplossing ? Groetjes en dan voor de hulp tot nogtoe. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 2 december 2008 Delen Geplaatst: 2 december 2008 je zou best uw demper ook vervangen want de silenceblok ligt eruit! Of het is iets anders,in ieder geval iets niet normaal. Vgr nico Link naar reactie
jpcpro Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2008 Hallo Nico, Wat is een Silence blok ? Of die "demper" die je bedoelt ? Alles is uiteindelijk open geraakt en het ziet er allemaal normaal uit. Alleen nog die bout : waarschijnlijk moet die as er uit om dan die bout er van binnenuit te laten aan lassen. Gaat dit makkelijk met al die roulementen en zo ? Misschien dan ineens ook eens de remblokjes vervangen denk ik. Groeten Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 3 december 2008 Delen Geplaatst: 3 december 2008 Silenceblok is die rubber met metalen ring; die hoort in het midden te zitten, bij jou zit ie aan de bovenkant. In B, -1. PS doe eens een plaatje van je hele scoot? Link naar reactie
jpcpro Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2008 Die rubber (silenceblok) zit daar inderdaad niet goed, hij zit wat scheef. ik zie het nu ook, maar de rubber zit er wel tussen. Thx voor de tip. Ik zal straks eens een volledige foto posten. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 4 december 2008 Delen Geplaatst: 4 december 2008 en vul dan ook eens uw profiel in vgr nico Link naar reactie
jpcpro Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2008 profiel aangepast. hebben jullie een tip voor dat probleem met die bout ? kan die vooras er makkelijk uit om die bout opnieuw te laten lassen ? groeten Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 ik begrijp niet wat je bedoelt? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 ...mompelt iets over dat jpcpro misschien wel de 2de curry eigenaar is op het forum... Link naar reactie
jpcpro Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2008 Nikske curry, ik heb dit project overgenomen van iemand die aan het bouwen is, en die Vespa reeds meer dan 3 jaar aan het restaureren was. Qua techniek en motor is die Vespa top, 1 kick en hij is vertrokken. Heeft ook reeds 2 jaar in België gebold. Heb fotos van de volledige restauratie, is volledig in België herspoten. Enfin ik moet me hier niet verdedigen. Maar het is en blijft een oldtimer nietwaar. Vandaar mijn vraag : één van de 4 bouten vooraan (zie foto bovenaan) zit los, ik heb dit pas gemerkt wanneer ik het voorwiel eens afnam. Waarschijnlijk kan die bout er via de binnenkant weer worden aangelast, maar dan moet de voor-as er waarschijnlijk helemaal uit. Nu rij ik dus op 3 bouten en ik vind dat niet veilig. Ik vroeg me dus af of die vooras er gemakkelijk uit kan. Aan de andere kant van het wiel zit iets wat lijkt op een grote dop voor een moer. Waarschijnlijk moet deze er eerst af en nadien die moer eraf draaien en de as er met lichte tikjes door kloppen. Ook eerst kilometer tandwieletje verwijderen denk ik ? Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 11 december 2008 Delen Geplaatst: 11 december 2008 just,de dopmoer verwijderen met sleutel 22 en dan de volgende moer verwijderen,sleutel 22,wormwieltje verwijderen en dan de as erdoor kloppen. Let dan wel op! Op de as zit een rondell,en die rondell zit juist naast het wormgedeelte op de as. Meestal bij het demonteren van die as blijft het binnenin het schommelgedeelte steken. De rondell is zo'n 10mm groot en 3 m dik. Succes. Vgr nico Link naar reactie
pee169 Geplaatst: 11 december 2008 Delen Geplaatst: 11 december 2008 Hoi sorry dat ik je hier stoor maar zie dat je de gelukkige bezitter bent van een VBB 150. In de bib en zo vind ik niets van dit model, kan jij me helpen waar ik moet op letten bij aankoop.Wil namelijk ook zo eentje kopen maar ben niet 100 procent zeker of het wel een Italiaan is volgens de verkoper hebben de Vietnamese modellen een ronde teller en de It een ruitvormige. Ken er zelf niets van dus ze kunnen me wijsmaken wat ze willen natuurlijk. Die van jou ziet er zeer mooi uit. Heb je er al veel mee gereden en heb je er al veel stukken aan gehad. Hoe valt het verkrijgen van wisselstukken mee? Zit natuurlijk met veel vragen. Groetjes en alvast bedankt. Peter Link naar reactie
Cult Geplaatst: 11 december 2008 Delen Geplaatst: 11 december 2008 Nikske curry, ik heb dit project overgenomen van iemand die aan hetbouwen is, . Verander dan maar snel die zitjes,want zo lijkt hem WEL ne currry... Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 11 december 2008 Delen Geplaatst: 11 december 2008 @ peter,ik heb je een mailke gestuurd omtrent die VBB's. Vgr nico Link naar reactie
jpcpro Geplaatst: 12 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2008 Hallo Cult, bedoel je dat die 2 afzonderlijke zadels niet origineel is ? Wat is er dan wel origineel ? Een volledig zadel ? Of hadden de originele geen zitje achterop en dus alleen een rekje ? Waar zou je een ander zadel bestellen ? Hoedanook ben ik van plan om langzaam aan vanalles in de chroom te vervangen, waardoor hij waarschijnlijk nog MEER op een curry zal lijken. Les gouts et les couleurs zeker... Link naar reactie
jpcpro Geplaatst: 12 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2008 Hallo Peter, wat die aankoop van een VBB betreft : ik heb hier zelf ook weinig ervaring mee, maar ben toch naar een paar Vespas gaan kijken. Heb er zelfs gezien die veel mooier waren dan degene die ik uiteindelijk gekocht heb. Maar probeer er vooral eens zelf mee te rijden, en kijk of hij direct start, de olie er niet uit druipt, en vooral ook deftig heen en terug schakelt. Misschien ook een kopen die reeds enkele jaren in België heeft rondgereden. Vraag evt hier eens rond, misschien zijn er kandidaat verkopers ? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 december 2008 Delen Geplaatst: 12 december 2008 Sorry voor mijn insinuatie; VBB150 + een aantal kenmerken + willekeurige afgebroken boutjes deed me twijfelen Duo zadel kan prima hoor, maar er zijn cheape reproducties (die op de curry's zitten) en goeie reproducties. Net als met bv achterlichten en km-tellers; met cheape repro ziet et er, voor liefhebbers dan, vaak net niet uit. De afwerking van de cheape repro's is vaak ook erg belabberd. Veel chroom: Meer chroom - waarom niet? Koop wel kwaliteit. Niet alleen voor de uitstraling, maar ook voor de houdbaarheid Heb je nog meer of grotere foto's online staan toevallig? Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 12 december 2008 Delen Geplaatst: 12 december 2008 Foto hierboven is een vermaskacreerde GS150. gr nico Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 december 2008 Delen Geplaatst: 12 december 2008 wat is 'vermaskacreerde'? Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 12 december 2008 Delen Geplaatst: 12 december 2008 Een deftig woord voor "verneukte". Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.