Ga naar inhoud
Vespaforum.be

welke kleding op de vespa?


Italofiel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds vorige week ben ik ook een Vespa rijder... eindelijk zou ik zo zeggen.

Ik had wel nog een vraagje ivm de kleding. Wat is eigenlijk het beste qua kleding? Een volledige motoroutfit lijkt me nogal overdreven...en maakt het er qua bewegingsvrijheid niet makkelijker op. Enkel een degelijk jack en eventueel een goeie regenbroek lijkt me wel voldoende? Bedoeling is wel dat ik de vespa dagelijks gebruik voor woon-werkverkeer.

groeten van een nieuw lid

Link naar reactie

Degelijke kledij met beschermstukken zowel vest als broek en boots !

Kledij is te vervangen bij breuk en scheuren...

Je lichaam heb je maar een keer gekregen en daar moet je het voor de rest van je leven mee doen , dus draag er zorg voor !!!!

Laat ze maar lachen met je outfit.

Maar als ze tegen de vlakte gaan bij zelfs maar 30 à 40 per uur dan zal jij héél hard kunnen lachen denk ik.

Link naar reactie

Ik draag altijd beschermende kledij.

Goede motovest met bescherming.

Motobroek, met bescherming.

En bij extreme koude kruip ik nog eens onder een Tucano-dekentje.

Zeer belangrijk zijn handschoenen, een goede helm en goede schoenen.

Er heeft nog niemand met mij gelachen hoor als ik goed ingeduffeld op de VESPA zit.

Link naar reactie

Gore-tex motorvest, met binnenvest voor de winter.

Gore-tex motorbroek met binnenbroek voor de winter.

Gore-tex winterhandschoenen.

Windstopper om hals windvrij te houden.

Een goeie fulll-face helm met anti-damp vizier (pin-lock)

Ik ben brildrager- zonder deze helm kom ik niet buiten als het koud is.

Kost helaas wel een hoop geld :-) > 400€

Scooterdeken heb ik ook ,maar gebruik ik niet graag.

Ik zit liever "bewegingsvrij" op de scooter.

Als je je torso warm, droog en tochtvrij houdt, heb je niet makkelijk kou op de Vespa.

Benen en voeten zitten immer uit de wind.

Ik rij ALLE dagen . Ook bij nat en koud weer.

Alleen met sneeuw of ijzel blijft de Wesp in de garage.

Link naar reactie

Ik heb vorige maand een ongeval gehad met mijn vespa'ke.

Ik had mijn motovest aan, een Revit Sonar, en een gewone werkbroek, omdat ik van mijn werk kwam. Resultaat was dat ik schaafwonden op mijn knie had, waardoor vezels van mijn broek in de wonde zaten. In mijn vest zaten gaten van het schuiven over de beton, die anders op mijn arm, elleboog en rug zouden gezeten hebben.

Ik heb dan ook beslist dat ik een nieuwe vest ga kopen, en er ook de beschermende broek bijneem.

Ik raad u aan niet te wachten tot je een ongeval hebt gehad, om die beschermende kledij te kopen.

Link naar reactie
Ik heb vorige maand een ongeval gehad met mijn vespa'ke.

Ik had mijn motovest aan, een Revit Sonar, en een gewone werkbroek, omdat ik van mijn werk kwam. Resultaat was dat ik schaafwonden op mijn knie had, waardoor vezels van mijn broek in de wonde zaten. In mijn vest zaten gaten van het schuiven over de beton, die anders op mijn arm, elleboog en rug zouden gezeten hebben.

Ik heb dan ook beslist dat ik een nieuwe vest ga kopen, en er ook de beschermende broek bijneem.

Ik raad u aan niet te wachten tot je een ongeval hebt gehad, om die beschermende kledij te kopen.

Groot gelijk ni wachten tot het te laat is...spreek ook van ondervinding en al een geluk had ik heel men pak aan. Gelukkig niks aan het pak en alleen wat blauwe plekken bij mezelf !! En ik reed nog geen 30 op dat moment !!!

Link naar reactie

bedankt allemaal voor de nuttige info. Dan zal ik me wellicht wel een volledig motorpak aanschaffen. Misschien een domme vraag... maar zo een motorbroek is dat om over je gewone broek aan te trekken? of zonder iets eronder...

als er iemand winkels kan aanraden voor motorkleding ergens tussen Gent en Aalst... tips zijn zeker welkom.

Link naar reactie
bedankt allemaal voor de nuttige info. Dan zal ik me wellicht wel een volledig motorpak aanschaffen. Misschien een domme vraag... maar zo een motorbroek is dat om over je gewone broek aan te trekken? of zonder iets eronder...

als er iemand winkels kan aanraden voor motorkleding ergens tussen Gent en Aalst... tips zijn zeker welkom.

Die keuze is aan jou natuurlijk. Je kan je broek er onderaan of niet.

Hangt er vanaf waar je heen moet...anders kan je nog altijd je motobroek uittrekken en heb je je jeans nog om deftiger onder de mensen te komen.

Een zaak te Drongen : http://www.rad.eu/

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...