fajes Geplaatst: 4 november 2008 Delen Geplaatst: 4 november 2008 euh, tis eigenlijk waar jos... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 4 november 2008 Delen Geplaatst: 4 november 2008 Wat ik me eigenlijk afvraag en "DON'T SHOOT ME !", gewoon een bedenking (die ook nog anderen delen) Bijna ieder "treffen" gaat gepaard met een rondrit . Dat is al vele jaren zo en dat zal altijd wel zo blijven maar vindt iedereen dit wel leuk ?Eerst een goed stuk bollen, aankomen en terug vertrekken voor een (soms te) lange rit. Kleine stop achteraf en hop, back home ! En wat heb je de hele dag gedaan, gereden ! Dit jaar vond ik het "Primaveratreffen" wel leuk ! We waren er wel vroeg (10u) maar dat was juist gezellig. Tijd genoeg om wat te babbelen (die Vesparijders, echte viswijven !), hamburgerke eten, een gymkana en vooral muzikale omlijsting. Zelfs spijtig dat er een rondrit voorzien was. het hangt er maar van af welk soort treffen je doet. Bij treffens a la oysterboom en dirty weekender is er heel het weekend een rondrit voorzien van 1 a 2 uur wat een kleine rit is en tijdens die tijd is er ook nog een drankstop voorzien. De meeste andere activiteiten die door een club worden georganiseerd zijn 99% van de tijd aangekondigd als rondritten, normaal dat je dan gaat rijden natuurlijk Link naar reactie
blen Geplaatst: 4 november 2008 Delen Geplaatst: 4 november 2008 Wat ik me eigenlijk afvraag en "DON'T SHOOT ME !", gewoon een bedenking (die ook nog anderen delen) Bijna ieder "treffen" gaat gepaard met een rondrit . Dat is al vele jaren zo en dat zal altijd wel zo blijven maar vindt iedereen dit wel leuk ?Eerst een goed stuk bollen, aankomen en terug vertrekken voor een (soms te) lange rit. Kleine stop achteraf en hop, back home ! En wat heb je de hele dag gedaan, gereden ! Dit jaar vond ik het "Primaveratreffen" wel leuk ! We waren er wel vroeg (10u) maar dat was juist gezellig. Tijd genoeg om wat te babbelen (die Vesparijders, echte viswijven !), hamburgerke eten, een gymkana en vooral muzikale omlijsting. Zelfs spijtig dat er een rondrit voorzien was. Bedankt voor de positieve reactie, we doen dit zeker nog eens over. Wat de rondrit betreft deze was geheel vrijblijvend en tevens ook bewust kort gehouden om de hiervboven opgesomde redenen. Tot het volgende Primavera treffen! BPX Link naar reactie
Il Paperino Geplaatst: 28 november 2008 Delen Geplaatst: 28 november 2008 Wel, ik heb alweer veel opgestoken na het lezen van de richtlijnen op een toertocht... vooral voor de nieuwe vesparijders " daar ben ik ook bij " zou het bijna verplicht moeten zijn om die nuttige tips eens door te lezen. Het kruiselings rijden bvb zou ik al niet aan gedacht hebben, is inderdaad wel veel veiliger. Nu ik behoor niet tot de jongere generatie en ben daardoor een defensieve rijder, ik hoef niets meer te bewijzen :-)) Misschien een tip; deel flyerkes uit op een toertocht met korte slagzinnen, wat wel en niet mag. Ik denk dat de meesten niet van slechte wil zijn maar door onwetendheid onbewust fouten maken tot grote ergernis van de organisatoren, wegkapiteins enz... Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 28 november 2008 Delen Geplaatst: 28 november 2008 goed dat dit eens gezegd wordt ! had t er zeer moeilijk mee op koekelrit ... 'the naked chef' Link naar reactie
Christiaan Geplaatst: 30 november 2008 Delen Geplaatst: 30 november 2008 Als ik een ride out meerij werp ik me graag op als wegkapitein, en kan me aansluiten bij het betoog aan het begin van deze thread. Ik wil hieraan toevoegen dat de wegkapitein die een kruispunt afgesloten heeft, alvorens hij weer vertrekt om het kruispunt vrij te geven, aan de wachtende verkeersdeelnemers een handgebaar maakt ter bedanking van het geduld. De meeste weggebruikers groeten terug, met een glimlach! Wat ik hier echter mis is de juridische vraagstelling: wie is aansprakelijk als er wat gebeurt? Bijvoorbeeld: indien een wegkapitein een voorrangsweg afzet zodat de groep de voorrangsweg kan oversteken; een ongeduldige klootzak in een auto rijdt toch door en rijdt een scooterrijder aan en deze scooterrijder raakt invalide / zwaar gewond / komt te overlijden. Wie is nu aansprakelijk? Ik ga even niet in op de mogelijke antwoorden, want Belgie is geen Nederland. Als wegkapitein geniet ik vaak van de reactie van de overige weggebruikers (ze stoppen al voordat er een stopteken gegeven wordt om de colonne voor te laten gaan, of ze stoppen terwijl het op dat moment niet de bedoeling was de weg af te sluiten). Wat ik me nog goed herinner zijn de niet-georganiseerde ride outs van Borculo naar de zwemplas in de beginjaren. Voorrijder Frits of Sticky reed steevast veel harder als de hierboven vermeldde 30 km u, dus achteraan was het een racepartij. Stoplichten werden niet afgezet en er werd bij rood vrolijk doorgereden. Tot opeens een auto van rechts groen kreeg, iets naar voren reed en door de groep dreigde te rijden. Prompt stopte een stuk of vier scooteristen, type Britse bouwvakker, en maakte met obscene gebaren duidelijk wat de automobilist verkeerd deed en wat de gevolgen konden zijn... de auto ging vlug in z'n achteruit, en de vier scooters verdwenen weer in de groep... oei oei oei... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 december 2008 Delen Geplaatst: 26 december 2008 ... Wat ik hier echter mis is de juridische vraagstelling: wie is aansprakelijk als er wat gebeurt?Bijvoorbeeld: indien een wegkapitein een voorrangsweg afzet zodat de groep de voorrangsweg kan oversteken; een ongeduldige klootzak in een auto rijdt toch door en rijdt een scooterrijder aan en deze scooterrijder raakt invalide / zwaar gewond / komt te overlijden. Wie is nu aansprakelijk? Ik ga even niet in op de mogelijke antwoorden, want Belgie is geen Nederland. ... In nederland weet ik het natuurlijk niet maar in België mag je als wegkapitein een kruispunt afzetten, stoplichten daarentegen niet. Een wegkapitein moet wel herkenbaar zijn aan zijn fluovest met opschrift wegkapitein en een bordje C1 (witte cirkel met rode rand) Link naar reactie
SergioVeloce Geplaatst: 24 januari 2009 Delen Geplaatst: 24 januari 2009 hallo iedereen,ben nieuw hier.alvast leuke dag toegewenst.heb tweedehands pxtje gekocht en wacht vol ongeduld op en komst binnen een 2 weken. Link naar reactie
Cult Geplaatst: 24 januari 2009 Delen Geplaatst: 24 januari 2009 Proficiat,maar maak daar misschien een apart topicske voor,ipv een andere te "kapen" Veel plezier met de Vespa!! Link naar reactie
thQS Geplaatst: 24 januari 2009 Delen Geplaatst: 24 januari 2009 Lol, leuk om te horen maar dat doet er echt langs geen kanten toe :-) Maar je enthousiasme is aanstekelijk Link naar reactie
SergioVeloce Geplaatst: 24 januari 2009 Delen Geplaatst: 24 januari 2009 op termijn zal het machientje zeker van alles ondergaan,dat staat als een paal boven water,zal alleen nog van alles moeten opsteken wat de tuning betreft,wordt nog een lange weg mn gedacht Link naar reactie
SergioVeloce Geplaatst: 24 januari 2009 Delen Geplaatst: 24 januari 2009 waar vind ik sites met foto's van getunde vespa's (bedoel niet motorisch)...kwestie van wat ideetjes te vergaren niet?lol Link naar reactie
thQS Geplaatst: 24 januari 2009 Delen Geplaatst: 24 januari 2009 hey sergio, het zou wel leuk zijn als je je profiel invult, zo kan heeft iedereen wat meer informatie en kunnen ze je makkelijker helpen (winkels in je buurt, type vespa...) Link naar reactie
SergioVeloce Geplaatst: 24 januari 2009 Delen Geplaatst: 24 januari 2009 profiel.;tja sorry..volkomen gelijk heb je..zal ik s werk van maken he,de foto zal voor wat later zijn als mn px125 voor de deur staat(gekocht bij lambretta in rumst)hopelijk heb ik een goeie koop gedaan,amper 10000km Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 24 januari 2009 Delen Geplaatst: 24 januari 2009 hey sergio, waarom post je in dit topic? dit ging over rondritten Link naar reactie
SergioVeloce Geplaatst: 24 januari 2009 Delen Geplaatst: 24 januari 2009 'k ben nog een bleuke he geertvespa;;zag er niet direct een probleem in,maar goed,'k zal s met m'n woorden gaan strooien in een ander topic;;geen probleem,,greetz Link naar reactie
vital Geplaatst: 27 maart 2009 Delen Geplaatst: 27 maart 2009 Mischien een ideetje. Zou het niet handig zijn dat de kop en staartrijder met elkaar in verbinding staan met een walki-talki? Heeft er iemand panne of kan niet volgen? Geen probleem... staartrijder geeft een seintje aan de koprijder om eventjes te wachten of het tempo te vertragen. Mvg vital Link naar reactie
Gette Geplaatst: 27 maart 2009 Delen Geplaatst: 27 maart 2009 Als iedereen het geld en de middelen had, hadden de meeste clubs al lang een PMR (walkie talkie) voorzien. Afgelopen kroegavond was dit nog ter spraken gekomen bij de VCA. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 27 maart 2009 Delen Geplaatst: 27 maart 2009 Wij hebben niet het geld in Gent,maar we hebben wel de middelen. Buiten de wettelijke bordjes en jasjes, hebben we ook beschikking over vijf "tegen elkaar klap dingens" En dat werkt behoorlijk goed; Link naar reactie
pnol Geplaatst: 29 maart 2009 Delen Geplaatst: 29 maart 2009 regels, regels en nog eens regels...overkill? Link naar reactie
allogio Geplaatst: 16 april 2009 Delen Geplaatst: 16 april 2009 ik heb een vraagje. ik heb een 50 cc en zou graag meedoen aan zo rondritten met de vespa. maar is dit mogelijk? want ik mag buiten bebouwde kom niet op de weg en dan kan ik onmogelijk bij de groep blijven of mag ik bij zo een groep wel op de weg rijden ? groeten Link naar reactie
Glock Geplaatst: 18 april 2009 Delen Geplaatst: 18 april 2009 @ Allagio check even 9 mei Polderrun, is speciaal voor 50 cckes. Rondrit door de Polders ten Noorden van Antwerpen Link naar reactie
looneycooney Geplaatst: 6 mei 2010 Delen Geplaatst: 6 mei 2010 Dank u voor de mooie uiteenzetting hoe een groepritje moet verlopen. Zelf zal ik mijn vespa terug hebben ergens tegen het einde vd maand/begin volgende maand. En dus ook mijn eerste groepsritjes zullen dit jaar er gaan aankomen , elke info hier was dus enorm welkom! Mvg Link naar reactie
Hermansjens Geplaatst: 24 mei 2010 Delen Geplaatst: 24 mei 2010 Ik rijd nu al 6 jaar met verschillende dax-meetings mee en wat mij daar toch wel opvalt is dat er niet veel belang wordt gehecht aan die wettelijke leeftijd hoor... Er zitten bij mij in de les zelfs personen die meeting Bobby (+- 500 man) begeleiden en deze personen zijn zeker nog geen 25 jaar oud... Moest je dus nog eens een wegkapitein te weinig hebben... Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 oud topic, mr toch een vraagje van n beginneling... ik merk dat er dikwijls 2 aan twee of in baksteenformatie gereden wordt... Stel, in beide gevallen, ik rij rechts en de persoon rechts voor mij valt weg... wat is op die moment de best aangewezen reactie ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.