Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hulp voor de planning gevraagd...


looneycooney

Aanbevolen berichten

Hey iedereen!

Velen zullen het wel weten..de vespa blijft onder mijn hoede gelukkig en kan ik dus stilletjes denken wat ermee doen.

Hij had wat roest op het floorboard (op de laspunten en ertss) en die heb ik vandaag gewoon wat bijgewerkt, mits ik niet weet hoelang de stilstand kan duren.

Dus gewoon wat bijgetipt met stiftje na het schuren en ontvetten...het gewone oplapwerk dus.

Maar ik had graag een bevestiging gehad van de kenners hier...

Als die op die punten al aan het roesten is..mag ik dan verwachten dat er nog vocht achterin is gekropen en dus het chassis uit mekaar moet om alles te zien?!

Ik zit wat te sukkelen met de planning ..ik weet niet hoe beginnen.

Het is namelijk vrij moeilijk..de vespa gaat 10km verder worden gestald en ik zou moeten weten wat er eerst onderuit te halen.

Kan iemand me een goede planning voorstellen om ermee te beginnen..?

Zelf dacht ik bv eerst de motor eronderuit te halen , maar kan ik de vespa dan 'rollend' houden met de wielen?! dat ie zonder motor dus nog makkelijk kan verplaatst worden?!

Iemand die me wat kan helpen met een goede planning op te stellen zou leuk zijn.

Ik heb genoeg kennis om het zelf te doen van motoren etc, maar vd vespa weet ik niet zoveel .

Tevens had ik ook graag een oplossing gehad voor die 'puntlas'..kunnen die 2 helften niet op een ander manier gelast dat het vocht er niet meer tss kan?!

Link naar reactie

@looney :

- vaak zie je dat een vespa van binnenuit roest. Je mag er dus vanuit gaan dat er in de tunnel ook roest zit. Na het zandstralen, kun je een coating erin spuiten om dat te voorkomen. Vooral vooraan achter het spatbord, juist in de bocht is een zwakke plek.

- na de grondverf kun je eventueel een dun strookje siliconenkit aanbrengen in de naden. Dat is overspuitbaar.

- planning :

eerst zadel, stuur, billen en loszittende delen. (poot laten zitten)

dan stuur en fourche eruit

dan motor eronderuit

en vanaf dan is alles los makkelijk hanteerbaar.

volgorde zandstralen, spuiten etc is al meermaals besproken.

succes.

Link naar reactie

idd , geweldig zo'n wieltje! Ik kan het laten namaken voor niets allicht, zeer goede tip! Bedankt!

@ josse : ook jij bedankt! Ik ga hem dan eens op zijn stalplaats uiteendraaien en niet hier thuis , anders word het een warboel..was tjans makkelijk geweest had ik de motor hier kunnen houden, ma toch bedankt voor het overzicht , nu weet ik alleszins waar beginnen.

Qua spuiten , afwerking etc ben ik goed thuis hoor, maar ik wist nogal weinig hoe het vespa'tje inmekaar steekt.

Ik heb tjans de haynes-handboek ervan , maar vind hem gewoonweg niet , typisch , altijd als je het nodig hebt...

Misschien nog een goed adresje voor het zandstralen?! Ik weet wel iemand, maar dat is ne hele drukke mens...dan betaal ik liever wat extra om het dit jaar nog terug te zien :D

Van dat chassis- dichten is idd een zeer goed idee ..eens ik zover ben zal ik ook foto's nemen vh werk ..kan altijd een leuk topic worden achteraf :)

Allen enorm bedankt voor de goede ideeën ! En nu op nr het weekend voor de eerste werkjes . Ben zelfs al aan het denken aan de kleur.

ps: als ik het goed begrijp , hoeven de 2 chassis-helften ook niet van mekaar af?!

De laspunten zijn wel in orde , maar het kan geen kwaad na een zandstraling?!

Mvg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...