Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Serieus staaltje techniek


B-MAN

Aanbevolen berichten

Net gespot op GSF:

ESC_Racer_MANIAC_48.jpg

ESC_Racer_MANIAC_44.jpg

Ik wou soms dat ik ook handig was. Knap ook hoe de uitlaat is verwerkt.

Knap hie verschillende vespa-onderdelen omgebouwd werden. Zoals de tank was een wielkap.

Een vraagje voor de kenners: Is er met die kettingoverbrenging geen verlies van kracht. Of maakt het geen verschil?

Link naar reactie

Met kettingoverbrenging is er idd verlies van kracht. Bij gewone motorfietsen ligt dat rond de 15% van krukas naar achterband.

Dat is een kerel van het gsf. Er zit een 166 Malossi op, de uitlaat is zelfgelast naar een design van het GSF. Maak je geen zorgen die peert.

De basis is een PX 125, zwaar herwerkt frame, ingekorte px vork met RS24 veer en bitubo achteraan, de achterste wielnaaf en velg,... zijn op maat gefreesd.

ciao

Link naar reactie
Met kettingoverbrenging is er idd verlies van kracht. Bij gewone motorfietsen ligt dat rond de 15% van krukas naar achterband.

Dat is een kerel van het gsf. Er zit een 166 Malossi op, de uitlaat is zelfgelast naar een design van het GSF. Maak je geen zorgen die peert.

De basis is een PX 125, zwaar herwerkt frame, ingekorte px vork met RS24 veer en bitubo achteraan, de achterste wielnaaf en velg,... zijn op maat gefreesd.

ciao

Nee, een ketting heeft theoretisch een heel hoog rendement! Zojuist nog in een college dynamica gehad. Ik geloof rond de 95% er zou door de ketting dus weinig merkbaar krachtverlies op moeten treden.

Van krukas naar achterwiel is natuurlijk een ander verhaal maar dat verlies heb je normaal ook...

Edit: rendement is zelfs 98%! http://nl.wikipedia.org/wiki/Kettingaandrijving

Link naar reactie

Goed uitgewerkt project met verregaande aanpassingen, zover dat er van het "vespagevoel" (buiten de 2-takt) weinig of niets overblijft (directe overbrenging op het achterwiel, motor achteraan opzij,...). Blijft de vraag of die man niet beter een moto had aangekocht die waarschijnlijk een veel beter resultaat had gegeven qua wegligging en vermogen. Goetjes, nero.

Link naar reactie
Ik vind em lelijk...

Op een forum voor designpuristen is dit wel vloeken in de kerk natuurlijk.

En toch vind ik het knap gemaakt. En zou er eens wel mee willen rijden.

Leuk dat er mensen zijn die verder gaan dan normaal. Dit maakt het interessant.

En wat is het vespagevoel nero? LOL :)))

Ik ken weinig tweewielers waar de stijl van choppers tot mega-race-bakken kan verschillen.

I love it! ;-)

Link naar reactie
Met kettingoverbrenging is er idd verlies van kracht. Bij gewone motorfietsen ligt dat rond de 15% van krukas naar achterband.

Dat is een kerel van het gsf. Er zit een 166 Malossi op, de uitlaat is zelfgelast naar een design van het GSF. Maak je geen zorgen die peert.

De basis is een PX 125, zwaar herwerkt frame, ingekorte px vork met RS24 veer en bitubo achteraan, de achterste wielnaaf en velg,... zijn op maat gefreesd.

ciao

Nee, een ketting heeft theoretisch een heel hoog rendement! Zojuist nog in een college dynamica gehad. Ik geloof rond de 95% er zou door de ketting dus weinig merkbaar krachtverlies op moeten treden.

Van krukas naar achterwiel is natuurlijk een ander verhaal maar dat verlies heb je normaal ook...

Edit: rendement is zelfs 98%! http://nl.wikipedia.org/wiki/Kettingaandrijving

Dat klopt wat je zegt maar bij die 15ยด% zit ook de versnellingsbak en de koppeling.

Door een ketting op die vespa te zetten gaat er een beetje power verloren (niet voelbaar veel) tegenover het achterwiel als het er gewoon op staat.

Met een vario aandrijving verlies je ong 30% vermogen van krukas naar achterwiel.

ciao

Link naar reactie
Awel, als ge naar de www.geuzentour.be komt zal ik u dat eens haarfijn uitleggen :)

Awel, ik zal er zijn en dat mag je dan eens goed uitleggen, want ik snap het nog niet goed :)

Zoals ik reeds zei, mooi uitgewerkt project, maar wat is het volgende, een vespa solex misschien met de motor vooraan? :) Groetjes, nero.

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=91753

Tot van't weekend.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...