B-MAN Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Net gespot op GSF: Ik wou soms dat ik ook handig was. Knap ook hoe de uitlaat is verwerkt. Knap hie verschillende vespa-onderdelen omgebouwd werden. Zoals de tank was een wielkap. Een vraagje voor de kenners: Is er met die kettingoverbrenging geen verlies van kracht. Of maakt het geen verschil? Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Met kettingoverbrenging is er idd verlies van kracht. Bij gewone motorfietsen ligt dat rond de 15% van krukas naar achterband. Dat is een kerel van het gsf. Er zit een 166 Malossi op, de uitlaat is zelfgelast naar een design van het GSF. Maak je geen zorgen die peert. De basis is een PX 125, zwaar herwerkt frame, ingekorte px vork met RS24 veer en bitubo achteraan, de achterste wielnaaf en velg,... zijn op maat gefreesd. ciao Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Ik vind em lelijk... Link naar reactie
Davidje Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Ik vind em lelijk... ge zijt niet alleen Link naar reactie
kurt007 Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Ik zou er wel eens mee willen racen. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 ne groten pocketbike? Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Met kettingoverbrenging is er idd verlies van kracht. Bij gewone motorfietsen ligt dat rond de 15% van krukas naar achterband.Dat is een kerel van het gsf. Er zit een 166 Malossi op, de uitlaat is zelfgelast naar een design van het GSF. Maak je geen zorgen die peert. De basis is een PX 125, zwaar herwerkt frame, ingekorte px vork met RS24 veer en bitubo achteraan, de achterste wielnaaf en velg,... zijn op maat gefreesd. ciao Nee, een ketting heeft theoretisch een heel hoog rendement! Zojuist nog in een college dynamica gehad. Ik geloof rond de 95% er zou door de ketting dus weinig merkbaar krachtverlies op moeten treden. Van krukas naar achterwiel is natuurlijk een ander verhaal maar dat verlies heb je normaal ook... Edit: rendement is zelfs 98%! http://nl.wikipedia.org/wiki/Kettingaandrijving Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Goed uitgewerkt project met verregaande aanpassingen, zover dat er van het "vespagevoel" (buiten de 2-takt) weinig of niets overblijft (directe overbrenging op het achterwiel, motor achteraan opzij,...). Blijft de vraag of die man niet beter een moto had aangekocht die waarschijnlijk een veel beter resultaat had gegeven qua wegligging en vermogen. Goetjes, nero. Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 25 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2008 Ik vind em lelijk... Op een forum voor designpuristen is dit wel vloeken in de kerk natuurlijk. En toch vind ik het knap gemaakt. En zou er eens wel mee willen rijden. Leuk dat er mensen zijn die verder gaan dan normaal. Dit maakt het interessant. En wat is het vespagevoel nero? LOL )) Ik ken weinig tweewielers waar de stijl van choppers tot mega-race-bakken kan verschillen. I love it! ;-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 En wat is het vespagevoel nero? LOL )) Awel, als ge naar de www.geuzentour.be komt zal ik u dat eens haarfijn uitleggen . Zoals ik reeds zei, mooi uitgewerkt project, maar wat is het volgende, een vespa solex misschien met de motor vooraan? Groetjes, nero. Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Met kettingoverbrenging is er idd verlies van kracht. Bij gewone motorfietsen ligt dat rond de 15% van krukas naar achterband.Dat is een kerel van het gsf. Er zit een 166 Malossi op, de uitlaat is zelfgelast naar een design van het GSF. Maak je geen zorgen die peert. De basis is een PX 125, zwaar herwerkt frame, ingekorte px vork met RS24 veer en bitubo achteraan, de achterste wielnaaf en velg,... zijn op maat gefreesd. ciao Nee, een ketting heeft theoretisch een heel hoog rendement! Zojuist nog in een college dynamica gehad. Ik geloof rond de 95% er zou door de ketting dus weinig merkbaar krachtverlies op moeten treden. Van krukas naar achterwiel is natuurlijk een ander verhaal maar dat verlies heb je normaal ook... Edit: rendement is zelfs 98%! http://nl.wikipedia.org/wiki/Kettingaandrijving Dat klopt wat je zegt maar bij die 15ยด% zit ook de versnellingsbak en de koppeling. Door een ketting op die vespa te zetten gaat er een beetje power verloren (niet voelbaar veel) tegenover het achterwiel als het er gewoon op staat. Met een vario aandrijving verlies je ong 30% vermogen van krukas naar achterwiel. ciao Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 25 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2008 Awel, als ge naar de www.geuzentour.be komt zal ik u dat eens haarfijn uitleggen Awel, ik zal er zijn en dat mag je dan eens goed uitleggen, want ik snap het nog niet goed Zoals ik reeds zei, mooi uitgewerkt project, maar wat is het volgende, een vespa solex misschien met de motor vooraan? Groetjes, nero. http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=91753 Tot van't weekend. Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 LOL! Tot zaterdag! Groetjes,nero. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Noem ik geen vespa meer ! greetz stijn Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.