Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Emiel Stuckens

Leden
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

Emiel Stuckens last won the day on October 11

Emiel Stuckens had the most liked content!

Community reputatie

3 Neutral

Over Emiel Stuckens

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    vespa pk50 1984

Persoonlijke Gegevens

  • Beroep
    Zandstraler/pistoolschilder
  • Woonplaats
    Malle
  • Land
    België
  1. restauratie vespa pk50 1984

    Even jullie het eindresultaat nog tonen... er moeten nog enkele kleine dingen verbeterd worden maar die moet ik eerst nog bestellen. Wat ik deze maand nig graag zou willen doen is het achterlicht werkend krijgen en zorgen dat hij wat beter doortrekt (hij pruttelt vaak). Dus zien dat hij geen valse lucht trekt en altijd een goed mengsel.
  2. restauratie vespa pk50 1984

    Okay denk dat het dan 6v gaat zijn! Welke wattage kan ik best kopen voor achterlicht en remlicht?
  3. restauratie vespa pk50 1984

    Banden hebben wel een tijtichting maar de velgen even openhalen is nu geen groot werk! Doe het sebiet wel even, bedankt om het op te merken! nu ben ik al een hele voormiddag bezig geweest met bedradingsproblemen. Sommige draden hebben een andere kleur als op het schema dus dat geeft verwarring. knipperlichten achteraan werken goed maar vooraan durven ze wel eens wegvallen, iemand een oplossing? Aarding heb ik uitgemeten en contactjes opgepoets met contactreiniger. Voorlicht doet het ook goed maar het achterlicht niet. Nu vraag ik me af of het 6 of12v is want het oude licht is 6 en het nieuwe dat erop stond maar niet werkte 12... ook zit er nog een klein lampje aan het dashboard dat ik niet kan achterhalen waarvoor het dient. (Neutraalindicator?) zal er een foto van bijvoegen indien dit lukt.
  4. restauratie vespa pk50 1984

    vloermatten ogen inderdaad niet al te mooi. Ik ga zal eens kijken naar die treelijsten! knippers zijn niet origineel dat wist ik maar vind ze wel mooi passen dus heb het zo gelaten... Ik kijk de velgen dit weekend nog eens na, zou niet zo goed zijn om deze om te draaien!
  5. restauratie vespa pk50 1984

    tijd voor een update: dit weekend hem terug ineen gesleuteld. Hij is 80% klaar, nog enkele onderdelen moeten erop en afstelling is nog niet optimaal maar eerste proefrit is gemaakt en startte direct en reed bijna perfect! Er moet nog een nieuwe kickstarter op, achterlicht, remlicht schakelaar en dan nog een paar kleine dingen. Al bij al nog vrij vlot gegaan, wat problemen gehad met koppeling en versnellingen af te stellen maar dat kwam vooral doordat je daar zo slecht bij kan. Dus hopelijk is hij volgend weekend klaar en dan zal ik hier wat betere foto' s plaatsen!
  6. restauratie vespa pk50 1984

    begrijp niet zo goed waarom je daar zoveel belang aan hecht? wilde niet de complete boel uiteen halen. stuur is toch grotendeels plastiek onderdelen en je ziet er van buitenaf niets van dat hij daar niet gespoten is. Geen gevoelige onderdelen die bloot liggen of openingen die niet afgeplat zijn. Een leek als mij in de vespa mechaniek bespaard dat zo'n 3u sleutelwerk minimaal en op vlak van kwaliteit van de restoratie doet dit er zo goed als niet toe. Naar mijn mening dan. Toch bedankt voor je positieve reacties.
  7. restauratie vespa pk50 1984

    Net terug van vakantie en maar meteen terug aan het project begonnen. Vespa is op geplamuurd op enkele plaatsen en gespoten. Nu klaar om terug in elkaar gezet te worden maar ik wacht noch op de stukken die volgende week hopelijk zullen arriveren. Ben zeer tevreden over de kleur. Nu nog enkel vragen: hoe krijg ik mijn white-walls opnieuw wit? Zijn jullie van mening dat een sticker (dacht aan 2 bordeau racelijnen op voorkant) een meerwaarde is? Hieronder enkele foto' s
  8. restauratie vespa pk50 1984

    Okay komt ook mee op het lijstje van onderdelen die ik moet bestellen! Lager van voorwiel etc. Zaten ook zonder vet want vorige eigenaar had het vetnopje mee gespoten ...
  9. restauratie vespa pk50 1984

    Ja stuur kreeg ik er niet vlot af en had geen tijd meer. na het stralen met een vriend alles eens uiteenhalen en poetsen! kilometer teller goed afgeplakt, dat houdertje was ook lelijk gespoten dus dat ook even meenemen...
  10. restauratie vespa pk50 1984

    Okay schokdemper is er af, gisteren alles afgeplakt en vandaag beginnen stralen. Andere helft zal voor morgen zijn maar ben toch al een eind op weg. Tog nu toe geen grote verrassingen tegen gekomen. Beetje opgeplamuurd geweest aan kuip waar je ke voeten plaatst maar dit komt wel vaker voor denk ik? Wel tegenslag dat de vorige eigenaren zo graag verfden want moest er 5 lagen afstralen dn dat duurt best lang! Morgen avond tweede helft en dan zo snel mogelijk verf halen en onderdelen bestellen!
  11. restauratie vespa pk50 1984

    Ja zo'n folie is misschien niet zo een slecht idee afhankelijk van de kleur dat ik hem ga spuiten. Okay, heb alles volledig uiteen gehaald (behalve het blok) zodat ik misschien vanavond al kan zandstralen. Dingen die ik moet bestellen: inklapveren van de poot, wat rubberen ringen en doppen, bougie, spiegeltje, kabels. Dit ga ik zo snel mogelijk doen dat ik de onderdelen volgende week al heb. Nu zit ik met 1 deel dat ik maar niet uit elkaar krijg. (zie foto) Devoorvering wil maar niet van de schijfremcover komen. ofwel zit er ergens een verborgen vijsje dat ik mis ofwel is de rubber zo versleten dat deze alles vastplakt. Iemand een idee? Alvast bedankt voor jullie enthousiasme!
  12. restauratie vespa pk50 1984

    goedemorgen, Wauw dat zijn prachtige vespa's die jullie posten. Julo, is dat gele koplampkapje zo tekoop? Staat heel mooi. Om jullie een idee te geven hoe ik hem zou willen: https://www.vespafarben.de/fotos/v50-ral-7009-gruengrau-feldgrau/ maar moet dus nog eens nakijken of er een originele kleur is die in de buurt komt. Bij het demonteren ben ik ook een aantal rubbers tegengekomen die aan vervanging toe zijn (bv schokdempers) en kabels ben ik inderdaad ook van plan om te vervangen.
  13. restauratie vespa pk50 1984

    Goedenavond allen, Ik ben van beroep al een tijdje zandstraler/pistoolschilder en neem nu en dan er een restauratie projectje bij. Nu heb ik altijd al eens een vespa willen hebben en ben ik er gisteren een gaan halen. Het gaat om een vespa pk50 schakel die technisch in zeer goede staat verkeerd maar wel eens in een nieuw jasje gestoken mag worden. Om er snel over te gaan zal ik de min en pluspunten even opsommen zodat jullie weten waar ik sta: + start vlot (kickstarten met choke), rijdt vlot, geen barsten en weinig roest, zadel in goede staat, remt goed en veert goed, alle onderdelen zijn er, alles werkt(buiten achterlicht), nieuwe carburator. - schakelt niet vlot en neutraal soms moeilijk te vinden, niet alles is origineel, ziet er niet uit (verf met druppels). Dus al bij al een goede basis om te starten. Gisteren beetje op rond getoerd en vandaag begonnen met sleutelen. Heb hem volledig gedemonteerd (enkel kabelboom en kabels laten zitten, deze plak ik wel af) en liep al op enkele problemen maar niets onoverkomelijk. Morgen verder demonteren en dan kan alles de straalcabine in. Ik ben in de eerste plaats naar dit forum gekomen zodat iedereen kan meegenieten van de vooruitgang maar natuurlijk ook om jullie meningen en af en toe hulp te vragen. Enkele vragen die al bij me zijn opgekomen: - Waar bestel ik best onderdelen of haal ik deze in regio Antwerpen? - Klein onderhoud aan motor, wat houdt dat in bij deze brommer? - Wat zijn de originele kleuren, waar vind ik de kleurcodes en wat vinden jullie dat ik zou moeten nemen? Laat maar weten wat jullie denken. Vriendelijke groeten! ps. Zou graag wat meer foto's uploaden maar dat lukt niet.
×