Jump to content
Vespaforum.be

Veloce.

Members
  • Content Count

    102
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

34 Excellent

About Veloce.

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    50N '67

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Limburg
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

625 profile views
  1. Thanks, je bedoelt gewoon de boutjes van de handgreep voor koppeling/rem dus? Ikkad evt ook het idee om mijn lichtspoel te testen door de accu uit één van mijn oldtimers te nemen (12v), en dan met een spanneingsregelaar er tussen even 6v op de bedrading te zetten. Kan dat zomaar? (ik had bij mijn bulk onderdelen een spanningsregelaar zitten van een PK50) En zo ja, welke draden moet ik dan nemen?
  2. Had ik ook. Heb je vliegwiel op het juiste aantal nm's vast gezet?
  3. Zwarte is dus aarde? Heb ze omgewisseld sodatde grijs/roze nu zit op de lamp. Helaas nog steeds geen teken van leven. Foto is van mijn achterlicht. Moet ik voor aarde 2gewoon stukje frame kaal maken zodat het contact maakt met de lamp? (Want heb er geen massakabel bij) Ik had net even koperdraadje aangelegd van achterlicht naar t motorblok, maar ook dat werkt niet. Multimeter heb ik. Waar/hoe kan ik de lichtspoel meten, in het "kastje" bij de motor?
  4. Alles is nieuw, ook de reedvalve. Schakelaar heb ik zo aangesloten: groen = 8 rood = M paars = 7 wit = 4 zwart = 1 bruin = 6
  5. Ja, het schiet weer eens niet op. Ik heb ondertussen wel geleerd met een eigen zaak en 2 kleine kinderen dat ik me geen deadlines moet stellen bij dit soort projecten, want het lukt toch nooit om daar aan te voldoen.😂 Ik had al even met Jens gebeld, hij verdenkt ook de ontsteking en adviseerde al om eens te kijken of alles wel goed is qua isolatie, of de vonk niet ergens overslaat wellicht (waar bougiekabel aan bobine vast zit bijv) of dat mijn bougie gewoon slecht is. Ik heb ondertussen een nieuwe bougie er in gezet (NGK koudegraad 6) en ook de aansluiting van bougiekabel op bob
  6. Ondertussen een kleine start gemaakt met het afstellen. Op advies van Maskes had ik een kleinere sproeier gestoken, zij adviseerden 58 maar ik had er een 65 in gestopt. De ontsteking zeiden ze dat ik m maar gewoon op 19 graden moest zetten. Nou, dat liep voor geen kant. Bij gas geven begon bij echt in te houden als ik de choke weer uit zette, met choke uitgetrokken liep hij veel beter. Dus meteen vervangen door de sproeier die er bij aanschaf (16.16 nieuw uit de doos) al in zat, dat was een 74. Daarmee liep hij meteen een stuk beter en was het verschil tussen choke in/uit verdwenen. Daar
  7. We zijn weer een stuk verder. Alles zit er op en er aan op de schakelkabels na, die moet ik nog even inkorten en wacht op 2 alu eindkapjes voor de kabels. Remmerij werkt, alles zit op moment vast en de motor loopt ook in het frame. Vanmiddag voor het eerst aangezwengeld in gemonteerde toestand. Motor slaat met koude motor al na 1 of 2x trappen aan, dus at zit wel snor. Had de stationairsproeier verwisseld van 42 naar 38. De hoofdsproeier van 74 naar 68 geloof ik, maar als als alle kabels op hun plek zitten ga ik daar eens mee klooien. Ik merkte alleen dat zowel de verlichting voor + ach
  8. Heb ik recent ook gehad. Alles op 3 groene balkjes en na een ruime week nog steeds niet verzonden. Toen heb ik gemaild en kreeg ik als excuus dat het gewoon heel erg druk was. 2 dagen later werd het verstuurd. Vorige week heb ik daarom voor 6 piek gekozen voor een express-zending waarbij ze het meteen zouden versturen, en dat is ook meteen gebeurd. (Met paypal betaald overigens)
  9. Vandaag dan voor het eerst aangezwengeld en hij liep al meteen best netjes. Ik heb verder nog niet veel gedaan behalve wat zitten pielen met de stationairschroef. Binnenkort maar eens starten met de ontsteking op tijd te zetten en eventueel sproeiers wisselen. Het frame loopt ook gestaag. Voorwiel en toebehoren zitten op hun plek, kabelboom zit op de stuurschakelaar gesoldeerd. Rest nog zadel, snelheidsmeter en koplamp, dan is alles klaar om het blok er onder te gaan hangen.
  10. Dus je bedoelt een extra draad van killswitch naar de steun?
  11. dankje! De bougiestop die ik heb is helaas kapot jwam ik gisteravond achter, althans de draad. Die durf ik niet meer er in te draaien. Even kijken of ik andere manier kan vinden, want met schroevendraaien het bdp bepalen lijkt me niet secuur genoeg.
  12. om alvast even soort van zelf antwoord te geven. Ik heb net nog een oude stuurschakelaar gevonden, die gebruik ik om hem op de juiste manier door te lussen en dan heb ik meteen een killswitch erbij. Moet ik t blok dan ook/toch nog op een belaalde manier aarden?
  13. Alles zit er in en er op, dus binnenkort kan ik proberen hem te starten. Paar kleine vraagjes nog: - op hoeveel graden moet ik de ontsteking zetten? (Standaard v50 ontsteking + 85cc en 16.16) - voor bdp te bepalen moet ik lange of korte zuigerstopper? - ik start het blok terwijl het in de montagesteun zit. Welke kabels moet ik verbinden om blok te laten draaien? - nog bepaalde tips en trucs bij blok voor eerste keer starten? (Moet ik de koppeling bijv even in oliebad leggen?
×
×
  • Create New...