Jump to content
Vespaforum.be

Veloce.

Members
  • Content Count

    94
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

32 Excellent

About Veloce.

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    50N '67

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Limburg
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

567 profile views
  1. Heb ik recent ook gehad. Alles op 3 groene balkjes en na een ruime week nog steeds niet verzonden. Toen heb ik gemaild en kreeg ik als excuus dat het gewoon heel erg druk was. 2 dagen later werd het verstuurd. Vorige week heb ik daarom voor 6 piek gekozen voor een express-zending waarbij ze het meteen zouden versturen, en dat is ook meteen gebeurd. (Met paypal betaald overigens)
  2. Vandaag dan voor het eerst aangezwengeld en hij liep al meteen best netjes. Ik heb verder nog niet veel gedaan behalve wat zitten pielen met de stationairschroef. Binnenkort maar eens starten met de ontsteking op tijd te zetten en eventueel sproeiers wisselen. Het frame loopt ook gestaag. Voorwiel en toebehoren zitten op hun plek, kabelboom zit op de stuurschakelaar gesoldeerd. Rest nog zadel, snelheidsmeter en koplamp, dan is alles klaar om het blok er onder te gaan hangen.
  3. Dus je bedoelt een extra draad van killswitch naar de steun?
  4. dankje! De bougiestop die ik heb is helaas kapot jwam ik gisteravond achter, althans de draad. Die durf ik niet meer er in te draaien. Even kijken of ik andere manier kan vinden, want met schroevendraaien het bdp bepalen lijkt me niet secuur genoeg.
  5. om alvast even soort van zelf antwoord te geven. Ik heb net nog een oude stuurschakelaar gevonden, die gebruik ik om hem op de juiste manier door te lussen en dan heb ik meteen een killswitch erbij. Moet ik t blok dan ook/toch nog op een belaalde manier aarden?
  6. Alles zit er in en er op, dus binnenkort kan ik proberen hem te starten. Paar kleine vraagjes nog: - op hoeveel graden moet ik de ontsteking zetten? (Standaard v50 ontsteking + 85cc en 16.16) - voor bdp te bepalen moet ik lange of korte zuigerstopper? - ik start het blok terwijl het in de montagesteun zit. Welke kabels moet ik verbinden om blok te laten draaien? - nog bepaalde tips en trucs bij blok voor eerste keer starten? (Moet ik de koppeling bijv even in oliebad leggen?
  7. Snap ik, de korf uiteraard. 🙂 (als in, een onderdeel van de koppeling om de nevenas te blokkeren.)
  8. Thanks, die ziet er al handiger uit dat die "haak" die ik had om de koppeling vast te houden. Ik had nog contact met Maskes over een kleine bestelling en vroeg of hij ook zo iets te koop had. Peter zei dat ze daar in de werkplaats gewoon een blokkeerstif gebruiken omdat bij een blokkeertool van het vliegwiel de koelvinnen kunnen afbreken. Maar zelf geef ik inderdaad meer de voorkeur aan iets om de koppeling de te blokkeren zoals hierboven.
  9. Ik zoek dit onderdeel van de schakelklok. Iemand nog een nieuwe of hele goede liggen?
  10. Mijn gedachte is ook dat ik met een zuigerstopper de zuiger kan beschadigen of wellicht de drijfstang verbuig. Want 60nm is flink meer dan het blok zelf levert qua prestaties. Dan zou ik inderdaad nog eerder de methode met 5ct gebruiken, ja. Maar volgens mijn maatje is dat ding juist wél geschikt voor het vliegwiel. Ik durf het in ieder geval niet aan zonder zekerheid dat het geen kwaad kan.
  11. Let's talk aanhaalmomenten: is er voor 85cc trouwens een bepaald voorgeschreven aanhaalmoment, of is dat het zelfde als 50cc? EN voor mijn vliegwiel, dat moet op 60Nm. Ik had een koppeling blokkeertool gekocht om de koppeling (duh) en primair vast te zetten. Maar ik vond het maar een vervelend dink. Nu heeft mijn kameraad een zuigerstopper, is dat ook geschikt om het vliegwiel vast te zetten of beschadig ik de zuiger of drijfstang dan? Want dan kan ik beter zo'n vliegwiel blokkeertool kopen.
  12. Even zitten stoeien met de uitlaat en hij zit op zijn plek. Pasvorm is niet je-van-het, maar goed...het zit. Heb ook aan de montagesteun wat veranderd door de klem te vervangen door een bout en dan het blok max naar voren geschoven. Dan heb ik precies genoeg ruimte voor de carb en luchtfilter.
  13. Ja, ik heb de krukas even rondgedraaid en zit inderdaad wel in de goede richting. Maar het ging me er meer om dat het een ander soort bevestiging op de grondplaat is. Maar het functioneert ieder geval wél. Ondertussen wel weer stukje verder: ontsteking en kabelboom gesoldeerd, inlaat gemonteerd. Ook even de 16.16 en uitlaat proefpassen. Krijg alleen het luchtfilter er niet op omdat hij tegen de montagesteun aan komt. Even kijken hoe ik dat oplos als ik hem wil starten straks. Tussen bevestigingspunt van uitlaat en op het blok zit nu iets van 1,5cm ruimte, moet ik even kijken of ik dat moet bevestigen straks. (aan blok of aan frame?) Rest nog: - koppelingsdeksel (ligt nog bij straler) - nieuwe contactpuntjes en bougiekabel afbouwen - paar kleine dingen als rubber doorvoer onsteking, beugeltje en schakelmechanisme - olie in t carter
  14. Zeker weten? Bougie aan de vliegwielkant, toch? Wellicht zijn deze foto's beter. Dit weekend ga ik verder met de ontsteking. Merk wel dat ik zowel bij SIP als Maskes een verkeerd/ander type smeervilt heb gekregen. Maakt dat wat uit? Deze (al gemonteerd) lijkt anders te zitten dan de oorspronkelijke (los op de foto) en zo geen contact te maken om te smeren. Rest daarna nog het koppelingsdeksel, maar die ligt nu nog bij de straler.
×
×
  • Create New...